דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תקשורת

השידור הציבורי / אחרי חמש שעות: הכנסת אישרה את פיצול תאגיד השידור

הצעת החוק שהושגה כפשרה בין ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון עברה ברוב של 43 תומכים מול 33 מתנגדים | ח"כ אילן גילאון הקריא את רשימת מאות המפוטרים מרשות השידור, ובסיום ביקש מהם סליחה

סיכום מושב הקיץ, מה היה לנו בעצם? (צילום: מרים אלסטר / פלאד 90).
סיכום מושב הקיץ, מה היה לנו בעצם? (צילום: מרים אלסטר / פלאד 90).

אחרי דיון שנמשך למעלה מחמש שעות, אישרה הלילה (חמישי) מליאת הכנסת את תיקון מספר 8 לחוק השידור הציבורי, הקובע פיצול תאגיד השידור הציבורי "כאן" והקמת תאגיד חדשות נפרד שיהיה אחראי על שידורי האקטואליה בערוץ הטלוויזיה ותחנות הרדיו של התאגיד. 43 חברי כנסת הצביעו בעד הפיצול ו-33 התנגדו.

יו"ר הוועדה המשותפת לוועדת הכלכלה ו-ועדת הכנסת, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), פתח את הדיון בהצעת החוק ואמר כי "אני מבקש את תמיכת החברים בהצעת החוק, לאחר עבודת ההכנה הרצינית שנעשתה בוועד בכ-40 שעות דיונים. הצעת החוק הזו מתקנת את זו הקודמת אשר הקימה את תאגיד השידור הציבורי, ויוצרת למעשה שני תאגידים – תאגיד חדשות ותאגיד כאן, והצעת החוק מסדירה גם את יחסי הגומלין ביניהם ותקציביהם".

ח"כ דוד ביטן במליאת הכנסת אתמול (צילום: מרים אלסטר / פלאד 90).
ח"כ דוד ביטן במליאת הכנסת אתמול (צילום: מרים אלסטר / פלאד 90).

"החוק הקודם יצר את הסיטואציה שבה עובדי רשות השידור הולכים הביתה, ואנו בוועדה דנו רבות בניסיון לפתור את זה" הוסיף ביטן, "חלקם עוברים לתאגיד, חלק ייהנו מהסדרי פרישה טובים, וחלקם ייקלטו במשרות בשירות המדינה. אני מבקש לאשר את התיקון הראוי הזה ולדחות את כלל ההסתייגויות, כדי לאפשר את תחילת הפעילות הראויה של שידורי הרדיו והטלוויזיה בשני התאגידים כבר ב-15 לחודש".

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) אמר, במהלך הדיון, כי "התהליך הזה היה אולי המבזה ביותר שחווינו בשנים האחרונות. הצעת חוק רדודה, לא אפויה, שבאה רק כדי לרצות את ראש הממשלה. היינו כולנו שחקנים בתאטרון שלו, פיונים קטנים. עשו שימוש זול וציני בעובדים, שהאמינו לראש הממשלה עד לרגע האחרון שהוא ראה את האור, והבינו רק בעת האמירה האומללה של הכנ"ר (כונס הנכסים הרשמי, ד.ר.). לא חלמתי בחלומותיי הגרועים ביותר שכך תסתיים התקופה. במצב הזה שנוצר היום, אסור לאלדד קובלנץ להגיע לעבודה בלי לשים פתק בכותל, וזה לא יסתיים פה, יהיה גם תיקון 9 ותיקון 10, אם הכל לא יקרוס קודם".

ח"כ אילן גילאון (מרצ) ניצל את זמן הדיבור שלו בכדי להקריא את רשימת מאות המפוטרים מרשות השידור, ובסיום ביקש מהם סליחה והוקיר להם תודה על עבודתם.

על פי החוק שאושר, תאגיד השידור הציבורי "כאן" לא יעסוק באקטואליה וחטיבת החדשות שלו תבוטל. מרבית עובדי החטיבה ישמרו על עבודתם והתפקידים שסוכמו עמם ויעברו לתאגיד החדשות החדש שיוקם, יחד עם עובדים נוספים של רשות השידור.

הפגנת עובדי תאגיד השידור ׳כאן׳ (צילום ארכיון: בן קלמר / פלאש 90).
הפגנת עובדי תאגיד השידור ׳כאן׳ (צילום ארכיון: בן קלמר / פלאש 90).

לראשי תאגיד "כאן" לא תהיה נגיעה לגוף החדשות החדש ומנהל חטיבת החדשות, ברוך שי, ימונה לתפקיד העורך הראשי. מעליו ימונה מנהל כללי שירכז בידיו את כל הסמכויות הנוגעות לתקציבים, לניהול השוטף ולקבלת עובדים ועיתונאים לתאגיד החדשות.

אם שי לא ירצה להמשיך בתפקיד, המנהל הכללי הזמני יקבל גם את סמכויות העורך. בכל מקרה, לא ניתן יהיה לבצע שינויים ארגוניים בתאגיד החדשות הייעודי, ותפקידי כל העובדים יישארו כפי שנקבע בחטיבת החדשות. במשך שלושת החודשים תמנה מועצת תאגיד החדשות מנהל כללי שלא יהיו בידיו סמכויות עיתונאיות. מנגנון מינוי העורך הראשי הקבוע – לקדנציה של ארבע שנים, שיהיה אפשר והאריכה לכהונה אחת נוספת – יהיה באמצעות ועדת איתור בראשות המנהל הכללי הקבוע ושני נושאי משרה אחרים בתאגיד החדשות.

אתמול בשעה 19:00 הגיעו לסיומם שידורי האקטואליה ברשת ב' של קול ישראל. עד לתחילת שידורי הרדיו של תאגיד השידור הציבורי תשודר מוזיקה בתחנות הרדיו של קול ישראל וכן מבזקי חדשות בכל שעה עגולה. ביום שלישי שודרה לאחרונה מהדורת החדשות של הערוץ הראשון, מבט, 49 שנים מאז עלתה לאוויר. שידורי הטלוויזיה של תאגיד "כאן" יחלו ביום שני הבא בשעה 17:00.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!