דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד הרווחה

בארץ / נער בן 14 היה סגור בדירת הוריו משך שנים

ההורים נעצרו לחקירה שלאחריה שוחררו למעצר בית בחשד להזנחה | הנער נשלח לבדיקות רפואיות ויישאר בימים הקרובים בהשגחת גורמי הרווחה

סרט משטרה. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
סרט משטרה. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

פקחי הרשות המקומית בחדרה הוזעקו אתמול בבוקר (חמישי) לדירת מגורים בעיר, בעקבות תלונות על מפגע תברואתי. לאחר שנכנסו לדירה הם גילו זוג הורים בסביבות גיל 60, בתוך דירה מוזנחת ומלאה בחפצים. בדירה נמצא גם בנם, נער בן 14, שנראה אף הוא מוזנח ומבולבל מאד. לאחר בדיקת הרשויות התברר שהנער אינו מוכר ואינו רשום בשום מסגרת חינוכית ברשות המקומית. כמו כן, המשפחה לא הייתה מוכרת לשירותי הרווחה.

ההורים נעצרו לחקירה שלאחריה הם שוחררו למעצר בית והנער נשלח מיד לבדיקות רפואיות בבית החולים, הן בדיקות גופניות והן בדיקות להערכת מצבו הנפשי. מהמשטרה נמסר שלאחר פעולות חקירה מהירות ויסודיות שבוצעו על ידי משטרת ישראל, ביניהן גביית עדויות מהמעורבים בתיק, הוחלט לשחרר את ההורים החשודים בהזנחה, בתנאים מגבילים ובהרחקה מהקטין.

יצויין כי בשלב זה, על פניו, לא עולה חשד להתעללות מצד ההורים. הקטין יישאר בימים הקרובים בהשגחת גורמי הרווחה עד להחלטה שתתקבל בעניינו. המשטרה תמשיך לחקור את האירוע על כלל נסיבותיו.

ממשרד הרווחה נמסר שהם מסייעים לנער וממתינים לסיום הבדיקות הגופניות שלו. בנוסף, פנה המשרד לבני משפחתו הנוספים של הנער כדי לבדוק את יכולתם ומסוגלותם לטפל בו. כמו כן נבדקות מסגרות נוספות שיוכלו לקלוט את הנער ולטפל בו בצורה הטובה ביותר. עוד הוסיפו במשרד כי הם אוספים פרטים על המשפחה ועל התנהלותה דרך הרשות המקומית בחדרה, וכן מהרשות המקומית נתניה בה התגוררה המשפחה קודם לכן.

יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת, ח"כ אלי אלאלוף (כולנו), התייחס למקרה, "אני מזועזע עד עמקי נשמתי. איך ייתכן שנעלם ילד בישראל ואף אחת מהרשויות לא שמה לב? העירייה, הרווחה, משרד החינוך, קציני ביקור סדיר בבית הספר: היכן היו כולם? נמתין להתפתחות החקירה ותוך שבועות ספורים נכנס את הוועדה. לא ננוח ולא נשקוט עד שנקבל תשובות מכלל הגורמים".

ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון, יו"ר הוועדה לזכויות הילד (״כולנו״), אמרה בתגובה למקרה כי "על-פי המדווח מדובר במקרה מצמרר וחולני של החזקת ילד בבידוד מגיל שנתיים, שממחיש שוב ושוב את הצורך של הסביבה הקרובה, ושל כולנו כחברה, לגלות עירנות ותשומת לב על מנת להגן על חסרי ישע, ובכלל זאת, על פעוטות, קשישים וחוסים. נשגב מבינתי ואני תמהה על כך שאיש לא חיפש אותו, לא בני משפחתו, לא שכניו ולא מערכת החינוך שהיה חייב להופיע ברישומיה בגיל הגן או ביה"ס. אני קוראת למשטרת ישראל ולפרקליטות לבצע חקירה יסודית ומקיפה בנושא. הריבוי בגילויי האלימות וההתעללות במוסדות ובתים פרטיים הוא סרט אימה שהם הקורבנות בו. עלינו מוטלת החובה לא רק לצפות בו, אלא לגייס את כל הכוחות ולעשות את כל המאמצים כדי לצמצם את הפגיעה בהם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!