דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

איגרוף תאילנדי / נילי בלאק הישראלית ניצחה באליפות העולם לאגרוף תאילנדי

הישגים מרשימים גם למתאגרפים איתי גאיר וסהר יוסף | בלאק: "לפני יומיים ציינו את יום הניצחון על גרמניה הנאצית ובשבילי כישראלית להיות נוכחת בבלארוס ביום הזה, זו היתה סגירת מעגל"

נילי בלאק מתאמנת (צילום: אור גואטה)
נילי בלאק מתאמנת (צילום: אור גואטה)
אור גואטה

 

בשבוע האחרון נערכה אליפות העולם באיגרוף תאילנדי של IFMA במינסק, בלארוס, האליפות העולמית לקראת משחקי העולם האולימפיים הראשונים של האיגרוף התאילנדי, שייערכו ב-20 ביולי השנה בורוצלאב, פולין.

לאליפות נשלחו 4 מתאגרפים ו-2 מתאגרפות מישראל, כאשר הבולטים מביניהם הם איתי גאיר (21) שזכה בשנה שעברה באליפות אירופה, ונילי בלאק (22) שהגיעה כאלופת העולם ונאבקה כדי לשמור על התואר. מתאגרף צעיר נוסף  שהפתיע, היה סהר יוסף (20), שזכה במדליית הארד.

איתי גאיר ניצח 3 מתמודדים, כולל שני ניצחונות בנוקאאוטים מרשימים מול אלוף שוודיה ואלוף הפיליפינים, והתמודד בגמר מול אלוף העולם המכהן, האוקראיני איגור לובצ'נקו. האלוף הישראלי, שניצח שני נוקאאוטים באמצעות מרפקים מרשימים, עמד מול אלוף העולם במשך 3 סיבובים, לפני שהפסיד בנקודות.

סהר יוסף, אשר זכה לפני שנתיים באליפות העולם בקיקבוקס, הגיע לאליפות העולם באיגרוף תאילנדי באופטימיות זהירה והתחרה בקטגוריית 57 ק"ג, הוא ניצח שני ניצחונות מרשימים את אלוף מלזיה בשמינית הגמר, ואת אלוף קזחסטן ברבע הגמר בנוקאאוט עם בעיטה גבוהה מרשימה. בחצי הגמר הפסיד יוסף בנקודות לאלוף רוסיה, אלכסנדר אברמוב, אך זכה במדליית הארד.

נילי בלאק ניצחה בסיבוב הראשון את המתאגרפת הבלגית בנוקאאוט, בהמשך ניצחה את המתאגרפת האוקראינית בחצי הגמר, ובמשחק הגמר התמודדה בלאק מול אנסטסיה נפיאדיני הרוסייה, אלופת העולם המכהנת במשקל 63 ק"ג, שירדה מעט במשקל לקטגוריה של בלאק והיוותה איום משמעותי. לפני הגמר אמרה בלאק "אני מתמודדת מול מתאגרפת רוסייה קשוחה מאוד, מקטגוריה מעל. היא באה כדי להעפיל למשחקי העולם, אנחנו ננסה למנוע את זה", היא הוסיפה בחיוך.

"הסיבוב הראשון היה קשה מאוד, אבל נילי התמודדה מצויין" אמר בני קוגן, מאמנה של בלאק "לאורך הקרב היו כמה שינויי אסטרטגיה. זה היה קרב אחרי שנילי עשתה ארבעה קרבות בחמישה ימים, התייבשה מספר פעמים לאורך התחרות כדי להוריד במשקל. הסיבוב השני היה הרבה יותר קשה, כיוון שהמתאגרפת הרוסייה שחקנית בוגרת ומנוסה, אבל נילי התמודדה עם זה יפה מאוד".

לאורך הקרב נפיאדיני לפתה מספר פעמים את בלאק, אך הישראלית לא איפשרה לה לייצר מכות משמעותיות וביצעה הגנות במיומנות רבה. לקראת סוף הקרב בלאק ניצלה את העייפות של יריבתה כדי להתחמק ממספר בעיטות ואגרופים ולהגיב נגדית במהירות. בסיום הקרב בלאק, אולי מתוך הבנה שניצחה בנקודות, כבר התעטפה בדגל ישראל לקראת ההכרזה על המנצחת.

שרת התרבות והספורט מירי רגב שוחחה אמש עם בלאק מיד עם סיום האליפות וברכה אותה, "הבאת כבוד וגאווה למדינת ישראל ולספורט הישראלי. לקחת אליפות זה קשה ולשמור עליה שלוש פעמים ברציפות זה קשה עד מאוד. אני שמחה שרשמת הישג ענק ונוסף בזירה הבינלאומית ועשית זאת בניצחון הירואי בגמר על המתמודדת הרוסייה. הניצחון שלך מסמל את הרוח הישראלית שלא נשברת לעולם, גם אם מנגד ניצבים יריבים שעל הנייר חזקים יותר", אמרה השרה רגב.

בלאק סיפרה לשרה רגב על ההתרגשות שחוותה במהלך שבוע האליפות, "לפני יומיים ציינו פה את הניצחון על גרמניה הנאצית ובשבילי כישראלית להיות נוכחת בבלארוס ביום הזה, זו היתה סגירת מעגל". אי אפשר להתעלם מהמשמעות הסמלית של העובדה שהספורטאים יצאו לאליפות מיד אחרי יום העצמאות, והעידו על תחושת שליחות גדולה במיוחד לאחר הימים הלאומיים. ביום העצמאות בלאק התבקשה להשיא משואה בטקס יום העצמאות של עירה, בית שמש.

מצוות נבחרת ישראל ביקשו להודות לארגון איל"ת (התאחדות הישראלית לספורט תחרותי לא אולימפי), שהעמידו השנה צוות שליווה את הנבחרת במסעה למינסק. "זה פשוט העלה אותנו בכמה רמות וועזר לנו להגיע להישגים האלה, שעוד יגדלו בעתיד" מסרו בנבחרת

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!