דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

בארץ / עונת הרחצה נפתחה, אך בחופי עכו אין שירותי הצלה

הסיבה הרשמית להעדר המציל, היא שהחוף העירוני עובר שיפוץ | מאות תושבים מגיעים מדי שבת לחופים העירוניים ומסכנים את חייהם | תושב העיר: "שיסגרו את אזור השיפוץ עם גדר, וישאירו את רצועת החוף פעילה. זאת שערורייה" | עיריית עכו: "העבודות מתעכבות בשל אי העברת תקציב ממשרד התיירות"

חוף ארגמן בשבת 14.517 (צילום: ראובן קדר).
חוף ארגמן בשבת 14.517 (צילום: ראובן קדר).
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

עונת הרחצה החלה אך עיריית עכו לא מספקת שירותי הצלה בחופים. עונת הרחצה נפתחה רשמית ב-27 באפריל, בהודעה לעיתונות של משרד הפנים חודש קודם לכן, ה-27 במרץ, נכתב כי חוף הארגמן וחוף התמרים, שניהם בעיר עכו, יהיו פתוחים ויספקו שירותי הצלה. בשבת הראשונה של עונת הרחצה הגיעו מאות מתושבי העיר לחוף ארגמן העירוני,  גילו כי החוף סגור לרחצה. הפקחים העירוניים שהיו במקום ניסו למנוע את כניסת התושבים, אך הלחץ היה רב והיו כאלה שנכנסו לחוף למרות הכל.

הסיבה הרשמית להעדר שירותי ההצלה היא שהחוף העירוני עובר שדרוג ושיפוץ – הכולל בנית דק, מדשאות, שירותים ומקלחות. השיפוץ, שהחל כבר ביום האחרון של עונת הרחצה הקודמת, נועד אמנם לרווחת תושבי העיר והסביבה, אך בהיעדר מציל, חייהם של מאות התושבים המקומיים הנכנסים לים, בסכנה.

חוף ארגמן בשבת 14.517 (צילום: ראובן קדר).
חוף ארגמן בשבת 14.517 (צילום: ראובן קדר).

עינת, תושבת העיר, הייתה בין הבאים ביום פתיחת עונה הרחצה, לדבריה היה זה קרב אבוד מראש. "אין דרך להגיד לתושבי עיר שגרים על המים, שהאופציה שלהם לתרבות נגישה וזולה בשבת היא החוף, לא להיכנס לים" הסבירה, "מה הם מצפים שנלך לחוף רחצה מוכרז בעיר אחרת?".

מפתיחת עונת הרחצה ועד היום, מגיעים הפקחים העירוניים בכל שבת על מנת לפנות את התושבים מחוף ארגמן וקוראים להם לעבור לחוף הדרומי הפתוח – על אף שגם בו אין שירותי הצלה. שבת האחרון אותו הסיפור. עשרות אנשים שוחים ללא פיקוח מציל. פקחי העיר נעים בין לוותר לבין להמשיך לצעוק ולפנות את האנשים מהחוף. "במקום שיביאו מציל לחוף התמרים או לחוף הפתוח הם פשוט אומרים 'זו לא אחריותנו' וזהו" אמר לדבר ראשון יוסי, תושב העיר שפוקד את החוף מזה שנים, "מה הם מצפים, שבעיר עכו שכל מה שיש פה לתושבים לבלות זה הים, לא יהיה מציל? שיסגרו את אזור השיפוץ עם גדר, וישאירו את רצועת החוף פעילה. זאת שערורייה".

חוף ארגמן בשבת 14.517 (צילום: ראובן קדר).
חוף ארגמן בשבת 14.517 (צילום: ראובן קדר).

שחייה בים ללא פיקוח מהווה סכנת חיים של ממש. על נתוני מד"א, בארבעת החודשים בין  ה-9 במאי ל- בספטמבר 2016, 288 בני אדם נמשו מהמים – בחופי הרחצה, בבריכות ובמאגרי המים השונים – וטופלו על ידי צוותי מד"א. מתוכם, 51 טבעו למוות, תשעה נפצעו באורח אנוש ועשרה באורח קשה. עוד עולה מנתוני מד"א כי הרחצה בים, ובעיקר בים התיכון, היא המסוכנת ביותר: מתוך 230 מקרי טביעה שטופלו על ידי מד"א, 159 אירעו בחופי הים התיכון.

ממשרד הפנים נמסר בתגובה כי "עונת הרחצה נפתחה ב27.4.17 ובהודעה הזכרנו כי בעכו נפתח חוף אחד  בו יש שירותי הצלה, חוף התמרים. חוף ארגמן הינו חוף מוכרז הנמצא בימים אלו בשיפוצים ומשכך אינו פתוח לרחצה ואין בו שירותי הצלה".

מעיריית עכו נמסר בתגובה כי "בשל עבודות לפיתוח טיילת החוף הדרומי בעיר תוכננה פתיחת עונת הרחצה ל-1 ביוני, אולם לצערנו הרב בימים אלה הופסקו העבודות בחוף וזאת לאחר שלא הועברו תשלומים מצד משרד התיירות לקבלן המועסק ישירות דרך החמ"ת (חברה ממשלתית לתיירות) האחראית לביצוע הפרויקט. משרד התיירות הוא האחראי הבלעדי לעיכוב המשך העבודות ולמרות פניות והתראות שהעביר ראש העיר לשר התיירות ולמנכ"ל משרדו וחרף התחייבותם שנושא זה ייפתר – עד רגע זה הנושא לא נפתר והקבלן הודיע על הפסקת עבודה. לאור מצב זה ובשל אי עמידה בלו"ז, עיריית עכו עושה כל שביכולתה על מנת לדאוג לסדר הציבורי באותם חופים לא מוכרזים, אשר בהעדר חוף מוכרז הפכו לפתרון לתושבי העיר והסביבה. באשר לפעילות הפיקוח והשיטור העירוני בחוף הרי שהם מבצעים פעילות אכיפה כנגד רכבים אשר מסכנים את שלום הציבור ומסייעים בהסדרת פתרונות החניה המוגבלים באזור החוף הדרומי".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!