דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סכסוך עבודה

חברה ועבודה / עובדי אמישראגז יפתחו בעיצומים על רקע מבוי סתום במו"מ עם ההנהלה

בין העובדים להנהלה מתקיים משא ומתן לחידוש ההסכם הקיבוצי בחברה כבר קרוב לחצי שנה, ללא תוצאות | העובדים טוענים כי ההנהלה מנסה למנוע את חידוש ההסכם הקיבוצי | בהנהלה טוענים מנגד כי הוועד פוגע בתהליך

בלוני גז (צילום אילוסטרציה: פלאש90)
בלוני גז (צילום אילוסטרציה: פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הועד הארצי של אמישראגז, מחברות אספקת הגז הגדולות בישראל, הודיע כי עובדי החברה יפתחו בעיצומים על רקע המבוי הסתום במשא ומתן לחידוש ההסכם הקיבוצי והסדרת זכויות העובדים, זאת בהמשך לסכסוך עבודה שהוכרז בנושא.

"עד היום, בזמן שעובדי אמישראגז נהגו באיפוק ובאורך רוח, ההנהלה בחרה לנצל את האחריות שמגלים העובדים ונהגה כלפינו בדרך של זלזול בוטה ומכוער. הגיעו מים עד נפש" מסר יו"ר ועד העובדים הארצי באמישראגז, אלי חזות. "לצערנו, ההנהלה לא הותירה לנו ברירה אחרת. אנו מבטיחים לעשות את כל המאמצים על מנת לצמצם את הפגיעה בצרכני החברה אך חשוב להבין כי מדובר במאבק עובדים ברמות שכר נמוכות, אשר רומסים את זכויותיהם ברגל גסה. זה מאבק על צדק חברתי ואנו משוכנעים כי הציבור הרחב יביע תמיכה במאבקנו. כולנו תקווה כי הנהלת החברה תתעשת ותפעל באופן נמרץ על מנת לחתור לפתרון המשבר ולמנוע את הפגיעה החמורה הן בציבור העובדים והן בציבור הצרכנים".

בין הועד להנהלה מתקיים זה כחצי שנה מו"מ אולם לטענת וועד העובדים על אף ניסיונות העובדים לתת הזדמנות הוגנת למו"מ, הנהלת החברה המשיכה להקשיח את עמדותיה ודחתה את כל הצעות נציגות העובדים, בניסיון להכשיל את ההידברות בין הצדדים ולהימנע מהסכם קיבוצי חדש בחברה.

בחברה לא היו העלאות שכר זה למעלה מעשור ועובדים רבים בה משתכרים כיום שכר מינימום. במסגרת המו"מ על ההסכם הקיבוצי, עובדי אמישראגז מבקשים לשפר את שכרם ואת תנאי עבודתם, לצמצם את הפערים בין עובדי החברה ולהרחיב את תחולת ההסכמים הקיבוציים על עובדים המועסקים במתכונות העסקה אחרות, כגון עובדים שעתיים.

חברת אמישראגז, מחברות הגז המובילות בארץ בהובלה ואספקה, מספקת שירות לכ-280 אלף בתי אב במגזר הפרטי ולכ-25 אלף בתי עסק. במסגרת הצעדים הארגוניים הצפויים החברה תפעל במתכונת חירום בלבד וייתכנו שיבושים רחבים בפעילות החברה ברחבי הארץ. כחלק מהעיצומים, לא תהיה קבלת קהל ולא יינתן מענה טלפוני בסניפי החברה, תופסק פעילות של מערך גביית הכספים, יידחו קריאות לתיקונים, יופסקו הקמות בבניינים חדשים ולא יונפקו אישורים הנדרשים לקבלת טופסי 4 לאישור גמר בנייה.
במקביל לכך הודיעה ההסתדרות כי בשבוע הבא צפוי להיחתם הסכם קיבוצי חדש בחברת הגז המתחרה סופרגז, לאחר כשמונה חודשי משא ומתן.

תגובת חברת אמישראגז: "הנהלת אמישראגז מקיימת זה מספר חודשים משא ומתן ענייני, מקיף ורציף עם נציגי העובדים וההסתדרות. לצערנו, במקום להמשיך ולנהל מו"מ, בוחר ועד העובדים לנקוט בצעדים לפגיעה בתהליך, ולפעול בדרך של פגיעה בצרכנים. חברת אמישראגז קוראת לוועד העובדים לחזור לאלתר לשולחן הדיונים, ולהימנע מהחרפת המחלוקת ביחסי העבודה בחברה ממניעים לא ענייניים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!