דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דונלד טראמפ

מדיני / טראמפ יבקר בשבוע הבא בישראל, וברשות הפלסטינית, בבית מחכה לו כאב ראש

הנשיא האמריקאי יבקר ביד ושם, בכותל, בכנסיית הקבר ובבית לחם | טראמפ ופמלייתו יפגשו עם ראש הממשלה, הנשיא וגם עם השף משה שגב והזמרת שירי מימון | בינתיים בארה"ב, למרות פיטורי קומי, ממשיכים לחקור את מעורבות רוסיה בבחירות האחרונות

עובדי עיריית ירושליים תולים דגלים סביב בית הנשיא לקראת ביקורו של דונלד טראמפ בארץ, מאי 2017 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
עובדי עיריית ירושליים תולים דגלים סביב בית הנשיא לקראת ביקורו של דונלד טראמפ בארץ, מאי 2017 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יגיע ביום שני הקרוב (22 במאי) לביקור היסטורי בן 24 שעות, בישראל וברשות הפלסטינית, בו יבקר ב'יד-ושם', בית לחם, מוזיאון ישראל, בית הנשיא, כנסיית הקבר, הכותל ומעון ראש הממשלה.

הביקור בישראל היה אמור להיות הראשון של הנשיא הרפובליקאי מחוץ לארה"ב מאז נבחר לתפקידו, אך הוא יבקר לפני כן בסעודיה, שם יפגש עם מנהיגים מוסלמים בנסיון ליצור חזית מול דאעש. יחד עם הנשיא תגענה רעייתו מלאניה, בתו איוונקה ובעלה ג'ארד ועוד בכירים רבים בממשל האמריקני. ההכנות בירושלים בעיצומן, והלו"ז, שהשתנה ובוודאי ישתנה עוד, עמוס וטעון.

נשיא ארה"ב דונלנד טראמפ ופול ראיין בבית הלבן לאחר שעבר חוק הבריאות (צילום: AP Photo/Evan Vucci).
נשיא ארה"ב דונלנד טראמפ ופול ראיין בבית הלבן לאחר שעבר חוק הבריאות (צילום: AP Photo/Evan Vucci).

מבצע אבטחת הביקור זכה במשטרת ישראל לכינוי 'מגן כחול', ובמסגרתו נערכת המשטרה לאבטחה, חסימת כבישים, התמודדות עם הנהגים העצבניים בירושלים ועוד שלל תסריטים. במשטרה מדגישים כי בכל מהלך הביקור חל איסור מוחלט להעלאת כל כלי טייס (לרבות רחפנים) למרחב האווירי של ירושלים, ובאופן כללי מבקשים מהנהגות והנהגים, בייחוד בירושלים, לשמור על איפוק וסבלנות.

במשלחת האמריקאית מאות אנשים מתחומים שונים: לוגיסטיקה, רפואה, מאבטחים, מומחי מחשבים, מתאמי ביקור ובעלי תפקידים קריטיים מהבית הלבן שמלווים את הנשיא באשר ילך. 20 אנשי השירות החשאי ילוו כאן את הנשיא ויבטיחו את שלומו.

תחנה ראשונה – בית הנשיא

מטוסו של הנשיא טראמפ, ה'אייר פורס 1', אמור לנחות ביום שני בשעה 11:00 בנמל התעופה בן גוריון. משם ימריא טראמפ במסוק לתחנה הראשונה שלו – משכן הנשיא, שם יזכה לקבלת פנים חגיגית, ויפגש עם הנשיא הישראלי, ראובן ריבלין. שימו לב כי האזור כולו יהיה חסום, לא יהיה ניתן לנסוע בו ומי שיחנה בקרבת מקום – רכבו ייגרר.

נשיא המדינה ריבלין מקבל את כתב האמנה של שגריר ארה"ב החדש

כנסיית הקבר והכותל

התחנה הבאה בביקור היא אחת הטעונות ביותר – ביקור בכותל. השבוע התבטאו בכירים בממשל טראמפ, וטענו כי הכותל הינו שטח כבוש, טענה אותה דחה הנשיא, אך גרמה למבוכה בארה"ב וחשש בישראל. "האמירה של הדיפלומטים לפיה הכותל המערבי הוא שטח בגדה המערבית, התקבלה אצלנו בתדהמה. אנחנו משוכנעים שאמירה זו מנוגדת למדיניות הנשיא טראמפ, כפי שבאה לידי ביטוי בהתנגדותו התקיפה להחלטת מועצת הביטחון האחרונה", אמרו בלשכת נתניהו.

לא זו אף זו, הנשיא האמריקאי יבקר בכותל ללא נוכחות של בכירים ישראלים, ולפי הודעת הבית הלבן, זאת במטרה שלא לפגוע באף אחת מהדתות. עיתונאי חדשות ערוץ 2, יאיר שרקי, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי יתכן וטראמפ יתפלל בכותל יחד עם בתו איוונקה יעל, שהתגיירה, דבר שיכול לעורר מהומה בקרב גורמים חרדיים, ומהצד השני להיות לקורת רוחם של זרמים אחרים ביהדות.

אזור הכותל יהיה סגור שעות רבות לפני כניסת המשלחת לרחבה, מה שעלול לפגוע באפשרות להתפלל ולהגיע לאזור. לאחר הביקור בכנסיית הקבר, יגיעו טראמפ וקרוביו למלון המלך דוד – שם ינוחו כשעתיים. 233 סוויטות וחדרים יושכרו לטובת הצוות של הנשיא, כשעיתונאים ומשלחות נלוות יתארחו בשני בתי מלון נוספים.

שרה נתניהו, שגב משה ושירי מימון

בערב תגיע המשלחת המצומצמת לארוחת ערב במעון ראש הממשלה בירושלים, יחד עם ראש הממשלה ורעייתו. השף שגב משה, מפקד על הארוחה והזמרת ההריונית, שירי מימון, תשיר לאורחים האמריקאים.

ביום השני לביקור תנוע השיירה של הנשיא הרפובליקאי מירושלים לבית לחם – שם יפגוש טראמפ את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. למרות הפרסומים, לפחות נכון להיום, לא תתקיים פגישה משולשת של שלושת המנהיגים. לאחר המפגש עם המנהיג הפלסטיני, ישוב טראמפ לירושלים – לביקור של רבע שעה בלבד ב'יד ושם', שם יניח זר לזכר קורבנות השואה.

בני הזוג נתניהו בבית הלבן יחד עם בני הזוג טראמפ (צילום: אבי אוחיון).
בני הזוג נתניהו בבית הלבן יחד עם בני הזוג טראמפ (צילום: אבי אוחיון).

בצהרי יום שלישי, יגיע הנשיא האמריקאי למוזיאון ישראל – שם יישא נאום, אותו לפי הפרסומים הראשונים על הביקור, היה אמור לשאת על פסגת מצדה. מעט לאחר השעה 15:30 תהיה המשלחת כבר בדרכה חזרה אל שדה התעופה בן גוריון, בדרכה לאירופה.

הצרות בבית

הנשיא האמריקאי יגיע לביקורו בארץ הקודש כשכרגיל שערוריות רבות מחכות לו בבית – בשבוע שעבר פיטר הנשיא את ראש ה-FBI, ג'ימס קומי, ואמש (ה') התברר כי משרד המשפטים האמריקני מינה את רוברט מולר, שהיה ראש ה-FBI בעברו, לעמוד בראשות ועדה אשר תחקור את מעורבות רוסיה בבחירות האחרונות בארה"ב.

ג'יימס קומי (משמאל) מעיד בסנאט האמריקני (AP Photo/J. Scott Applewhite)
ג'יימס קומי (משמאל) מעיד בסנאט האמריקני (AP Photo/J. Scott Applewhite)

אחד המועמדים המובילים להחליף את קומי המפוטר, הוא הסנאטור והמועמד לנשיאות לשעבר ג'ו ליברמן, שהיה חבר המפלגה הדמוקרטית. בארה"ב נמתחת ביקורת על האפשרות שליברמן ישמש בתפקיד, בשל חוסר הנסיון שיש לו כחוקר, ואף כאיש בולשת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!