הסכם שכר חדש שנחתם ברכבת ישראל לפנות בוקר היום (ו') מתאים את עקרונות הסכם המסגרת הכללי במגזר הציבורי ל-3,000 עובדי החברה, תוך חיזוק העובדים ברמות השכר הנמוכות באמצעות תוספת שכר שיקלית ולא אחוזית – כלל עובדי החברה יקבלו תוספת שכר של 500 ש"ח. כמו כן יקבלו העובדים מענק חתימה בסך 2,000 ש"ח.

"ההסכם משפר את תנאי עובדי הרכבת ומחזק את ביטחונם הכלכלי, תוך שהוא מביא בשורה חברתית של צמצום פערים והגברת השוויון בין העובדים" אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, "ההסכם מבטיח כי הציבור הישראלי יוכל להמשיך ליהנות משירות חשוב ויעיל שמספקת רכבת ישראל". מנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון הצטרף לדבריו של יו"ר ההסתדרות והוסיף: "החברה רואה בציבור העובדים את הכוח המניע האמיתי של הרכבת, עובדים הרואים ברכבת בית ומחויבים לשרת את ציבור הנוסעים ובעלי המטענים בדרך הטובה ביותר. בעבודה קשה ובשקט תפעולי נצעיד את הרכבת קדימה."

רכבת (צילום: משה שי פלאש 90)

כמו כן נקבע בהסכם כי שיעורי ההפרשות הפנסיונית לעובדים יגדלו בצורה משמעותית ורכיבים נוספים ייכללו בסעיף השכר הפנסיוני. בנוסף, ההסכם יכלול עובדי סקטורים שונים ברכבת – כך לדוגמה  סקטור הקופאים/יות יהנה מתוספת "מנקו" (הייחודית לעובדים שבמסגרת תפקידם מבצעים מכירת כרטיסים) ועובדים בדירוג הנדסאים/טכנאים/אקדמאיים ייהנו מהפרשות ל"קרן ידע" המעניקה בין השאר השתתפות בשכר לימוד.

לצד זאת, ההסכם מקצר את אורך ימי העבודה לעובדים שהינם הורים, במהלך ימי החופש הגדול של בתי הספר. 

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, ציין: "ההסכם שלפנינו נושא בשורה חשובה לכל הצדדים, כחלק ממנה העובדים יקבלו תגמול ראוי על עבודתם המסורה, והרכבת תוכל להמשיך ולהתפתח למען הציבור כולו". אדרי ברך את שני הצדדים על ניהול המו"מ.

יו"ר ועד הרכבת, ניקה שמחוביץ': "ההסכם משקף את ההשקעה בהון האנושי ומהווה צעד נוסף לחיזוק מעמד עובדי הרכבת. בתהליך המו"מ בין הצדדים, שמנו דגש על נושאים כמו דאגה לביטחון הפנסיוני, שיפור תנאי העובדים בסקטורים השונים והבטחת חוסנם הכלכלי של עובדים ברמות השכר הנמוכות. הצלחנו להביא בשורה אמיתית ואני משוכנע כי מגוון הישגי ההסכם נותן ביטוי למערכת יחסי האמון בין הצדדים, תוך דגש על המשך הפיתוח של הרכבת ושיפור השירות האיכותי שניתן לצרכנים".