דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ראשון לציון

בארץ / סערה בראשל"צ: אסירים בטחוניים שובתי רעב יועברו למרכז גריאטרי בעיר

ההחלטה להעביר את האסירים למרכז - עקב מצב בריאותי קשה | העובדים טוענים כי לא יידעו אותם ואת המטופלים ובני משפחותיהם על ההחלטה | משרד הבריאות: הטיפול לא יפגע בתושבים

מחאת התושבים על הכנסת אסירים בטחוניים למרכז הגריאטרי בראשון לציון (צילום: בובה לוי).
מחאת התושבים על הכנסת אסירים בטחוניים למרכז הגריאטרי בראשון לציון (צילום: בובה לוי).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

בעקבות שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים הוחלט במשרד הבריאות להעביר אסירים שנמצאים במצב בריאותי רע למרכז הגריאטרי בראשון לציון, וזאת מבלי ליידע את עובדי המקום, את המטופלים ואת בני משפחותיהם. אתמול (חמישי) הפגינו עשרות תושבים בעיר כנגד ההחלטה.

יו"ר מרחב ההסתדרות בראשון לציון, זורי מזרחי, הכריז אתמול על סכסוך עבודה. "מדובר בדברים שלא יאומנו. ניצולי שואה מקבלים שם טיפול. לשים אותם עם רוצחים, איזה רעיון אווילי זה? זה להרוג את האנשים. הכרזנו סכסוך עבודה על מנת שהעובדים לא יקחו חלק בדבר הזה".

מחאת התושבים על הכנסת אסירים בטחוניים למרכז הגריאטרי בראשון לציון (צילום: בובה לוי).
מחאת התושבים על הכנסת אסירים בטחוניים למרכז הגריאטרי בראשון לציון (צילום: בובה לוי).

 

חשוב לציין כי במקרה שאסיר זקוק לטיפול רפואי שהשב"ס אינו יכול להעניק לו, הוא מתאשפז בבית חולים, ובכלל זה גם אסירים בטחוניים. המרכז הגריאטרי בראשל"צ הוא אמנם מתקן של משרד הבריאות בדומה לבתי החולים הממשלתיים, אך לא התנסה בקליטת אסירים עד כה. יש לציין כי המרכז עמד בפני סגירה עקב חוסר בתקציב ובמיטות אשפוז, אך בינואר השנה הורה השר ליצמן להמשיך את פעילותו ולקלוט אליו מטופלים חדשים.

בובה לוי, סגן יו"ר ועד ההורים בבתי הספר אשכולות ודורות ומובילת המחאה אמרה ל'דבר ראשון' כי ההחלטה הוסתרה מהתושבים. "הם ניסו להסתיר את זה, גילינו את זה בדרך לא דרך. כולם מודאגים. גם המשנה לראש העיר השתתף אתמול בהפגנה. זאת דרישה של ליצמן. זה לא הגיוני שיביאו אסירים בטחונים למקום כזה, ליד בתי ספר ושכונות מגורים. למה אני צריכה לסכן את חיי הילדים? תושבי ראשון לא היו מודעים לסכנה. אתמול בהפגנה כשבני המשפחות של המטופלים הבינו שזה מה שקורה הם היו בהלם. למה ניצולי שואה צריכים להיות עם אסירים בטחונים?" תמהה לוי.

בעקבות ההחלטה שלח מזרחי מכתב לשר הבריאות ליצמן בו כתב כי "למעלה מעשור ניסו קודמיך במשרד הבריאות לייבש את המוסד המפואר הזה ולצערי אף הצליחו. מתוך 340 מיטות אשפוז – רק 70 מאויישות, 270 מיטות פנויות. במה עדיפים רוצחים שפלים על פני קשישי עירי ראשון לציון? במשך כעשור עומדות שמונה מחלקות – עם מיטב הציוד – סגורות "כי אין אישור כיבוי אש". פתאום, לטובת האסירים הרוצחים הושג אישור?" שאל מזרחי.

המשנה לראש עיריית ראשל"צ, אייל מושיוב אמר, "מצד אחד אני מבין את הצרכים של המדינה, מבחינות הומניות, לטפל באסירים הבטחוניים, אבל מדובר באסירים עם דם על הידיים שפגעו ביהודים, ישראלים. אני בתור תושב העיר והמשנה לראש העיר לא מוכן שהם יכנסו למרכז הגריאטרי. מאושפזים שם קשישים, ניצולי שואה, הם לא צריכים לדעת ששוכבים לידם רוצחים. 200 מטר משם נמצא קאנטרי ענק ולידו בתי ספר ושכונות וזה לא נראה לי הגיוני שהם יהיו במרכז".

ממשרד הבריאות נמסר כי המשרד "נערך במספר דרכים למתן טיפול רפואי בשובתי הרעב, בכל תרחיש אפשרי וזאת מבלי לפגוע בטיפול בתושבי ישראל."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!