דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

ספורט / ניסוי: מצלמות במגרשי הכדורגל ימנעו טעויות שיפוט

ניסוי בטכנולוגיה החדשה מתבצע בימים אלו באליפות העולם בכדורגל עד גיל 20 שמתקיימת בדרום קוריאה | כבר במשחק השני בטורניר, הורחק שחקן נבחרת ארגנטינה לאוטרו מארטינז, כאשר שופט הוידאו הבחין בו דוחף במרפקו את מגן נבחרת אנגליה פיאקו תומורי

שופט שולף כרטיס אדום (צילום אילוסטרציה: AP Photo/Matthias Schrader)
שופט שולף כרטיס אדום (צילום אילוסטרציה: AP Photo/Matthias Schrader)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אליפות העולם בכדורגל עד גיל 20 נפתחה ביום שבת והיא מתקיימת השנה בדרום קוראיה. בתחרות מתארחות הנבחרות הגדולות בעולם כמו אנגליה, ארגנטינה, צרפת, גרמניה, איטליה ועוד. השנה באופן די מפתיע לא העפילה לאליפות נבחרת ברזיל שסיימה רק במקום החמישי באליפות דרום אמריקה שהתקיימה בינואר השנה.

במהלך האליפות אנו צפויים להיחשף לכוכבים החדשים והצעירים שעתידים להוביל את עולם הכדורגל העולמי ולפרוץ לתודעה הבינלאומית בשנים הקרובות. זכרו את השמות הבאים: סנטיאגו אסקסיבר (קשר אחורי, ארגנטינה), אלבאן לפונט (שוער, צרפת), אדמולה לוקמן (קשר התקפי, אנגליה), ניקולו בארלי (קשר, איטליה) ורבים אחרים.

במשחק הפתיחה ניצחה ונצואלה את גרמניה 2:0 ובמשחק השני בטורניר נפגשו האימפריות ארגנטינה ואנגליה. למשחק המעניין בין שתי הנבחרות הגיעו 15.5 אלף צופים במגרש ג'יונג'י. מעבר לניצחון המשכנע של אנגליה 3:0, במהלך המשחק התרחשה היסטוריה כאשר לראשונה בתולדות הכדורגל העולמי הורחק שחקן נבחרת ארגנטינה על ידי השופט על סמך שופט הוידיאו – ניסוי שנערך לראשונה בטכנולוגיית הוידאו כדרך מדוייקת יותר לשפוט במשחקי כדורגל. מערכת הוידיאו תהיה בשימוש לעורך כל הטורניר ותאפשר לשופטים לקבל החלטות שיתבססו לא רק על מה שראו עיניהם בלהט המשחק.

בדקה ה-75 השופט מוחמד אבדולה חסן החליט להרחיק את כוכב ארגנטינה החלוץ לאוטרו מארטינז, לאחר ששופט הוידיאו הבחין במרטינז דוחף במרפקו את מגן של נבחרת אנגליה פיאקו תומורי. המשחק נעצר בזמן שהשופט צפה עם עוזריו במהלך דרך עמדת הוידיאו המיוחדת מאחורי קו המגרש. בסופו של דיון ועיכוב של דקה החליט השופט הראשי להרחיק את החלוץ הארגנטינאי שנכנס למשחק כמחליף רק 18 דקות קודם לכן. הלחץ כנראה השפיע על החלוץ ראסינג קלאב שאחרי עונה מצויינת בה כבש חמישה שערים, ציפה לפתוח בהרכב אך במקום זאת, המאמן קלאדיו אובדה העדיף את מרסלו טורס מהנוער של בוקה. מרטינז נכנס למשחק בדקה ה-58, אך הורחק וראה את נבחרתו מובסת 3:0 על ידי האנגלים.

ההרחקה הותירה את ארגנטינה עם 10 שחקנים כאשר התוצאה הייתה 2:0 לטובת האנגלים. עד הסיום כבשה אנגליה עוד שער והפכה את ההפסד לתבוסה קשה. מרטינז יעמוד כעת בפני ועדת משמעת שתחליט אם להרחיק את השחקן ממשחק נוסף, כמקובל, או להטיל עליו עונש קשה יותר וזאת בשל העבירה האגרסיבית.

למרות המתנגדים הרבים נגד השימוש בטכנולוגית הוידיאו בטענה שהטכנולוגיה תגרום להאטת המשחק, ברור כיום לאוהד הממוצע ולמקבלי החלטות כי נכון יותר למנוע את תופעת המשחקים שמוכרעים על ידי טעויות שיפוט ולא על ידי איכות המשחק של הקבוצות. דוגמאות לכך ניתן היה למצוא רק השנה במשחקי ליגת האלופות במשחק שמינית הגמר בין ברצלונה לפ.ס.ז' (בו ניצחה ברצלונה 6:1) בעזרת פנדל לא מוצדק לזכות ברצלונה אחרי צלילה של סוארס, או טעויות השיפוט ברבע הגמר במשחק של ריאל מדריד מול באיירן מינכן (ריאל ניצחה 4:2) אחרי שני שערים מנבדל של רונאלדו, הרחקה מוטעית של וידאל מבאיירן מינכן ואי הרחקה של ראמוס מריאל מדריד, או הנבדל במטר של רונאלדו בחצי הגמר מול אתלטיקו מדריד.

https://twitter.com/FUTATODAYGISTS/status/839817699404374017

כעת נברך את אוהדי הכדורגל בברכת "ברוכים הבאים למאה ה-21", ונצטרך לעקוב אחרי השינויים הצפויים לנו, כאשר העולם הטכנולוגי ינסה להפוך את הכדורגל למקום בו מה שמכריע הוא לא הטעויות של השחקנים, המאמנים והשופטים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!