דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

ספורט עולמי / שופטת הכדורגל ביביאנה שטיינהאוס, שלפה כרטיס אדום לשוביניזם

לאחר שנים של עבודה בליגת הנשים, תהיה שטיינהאוס שופטת הכדורגל הראשונה בליגת העל לגברים בגרמניה | יו"ר התאחדות הכדורגל הגרמני: "תקוותינו שהשופטת הראשונה בבונדסליגה תשפיע על נערות רבות, שינסו לחקות אותה"

שופטת הכדורגל ביביאנה שטיינהאוס (צילום ארכיון: apn Photo/Axel Heimken)
שופטת הכדורגל ביביאנה שטיינהאוס (צילום ארכיון: apn Photo/Axel Heimken)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שופטת הכדורגל ביביאנה שטיינהאוס בת ה-38, הולכת לעשות מהפכה בכדורגל הגברים של גרמניה. ביום שישי פורסם בגרמניה שהתאחדות הכדורגל במדינה החליטה לבחור בשטיינהאוס כאחת מארבעת השופטים החדשים בבונדסליגה לעונת 2017-2018. בכך הפכה השופטת המצויינת לאישה הראשונה בהיסטוריה שתשפוט באחת מהליגות הבכירות באירופה.

שטיינהאוס התחילה את הקרירה שלה בגיל 20 כשופטת בליגת הנשים. בשנת 2001, בגיל 23 בלבד, החליטה לחרוג מהגבולות המוכרים והתחילה לשפוט גם כדורגל גברים. תחילה שפטה שטיינהאוס בליגה הרביעית בגרמניה, במקביל להמשך ההתקדמות בכדורגל הנשים, והפיכתה לאחת השופטות המובילות בגרמניה ובעולם. במסגרת כדורגל הנשים ההצטיינות שלה נמשכה, כאשר בין השנים 2007 ל-2011 נבחרה שטיינהאוס חמש שנים ברציפות לשופטת המצטיינת בבונדסליגה לנשים. בשנת 2008 ההצטיינות שלה הפכה לבינלאומית, כאשר שפטה לראשונה באליפות אירופה לנשים.  שטיינהאוס המשיכה להתקדם, וההערכה הרבה לה היא זכתה באה לידי ביטוי כשבחרו בה לשפוט ב-2011 את גמר אליפות העולם לנשים בין יפן לארה"ב, ושנה אחר-כך בשנת 2012 שפטה את הגמר האולימפי בלונדון 2012, שוב בין יפן לארה"ב.

https://twitter.com/HelloNaijaNG/status/865664842572505089

שטיינהאוס תמיד כיוונה גבוה יותר, כשמטרתה האמתית הייתה לפרוץ את הדרך ולהפוך לשופטת בכירה גם בכדורגל גברים. בשנת 2008 שטיינהאוס הפכה לשופטת הראשונה ששפטה במסגרת הגביע הגרמני במשחק בין מינכן 1860 לנוישטרליץ. ב-2011 עשתה התקדמות נוספת והפכה לשופטת הראשונה בבונדסליגה השנייה. במשך חמש השנים האחרונות, הצטיינה שטיינהאוס בליגה הגרמנית השנייה, כשהיא נאבקת בעולם הגברי והשוביניסטי, שמזלזל בה ומנסה לדחוק את רגליה מהמקום אליו הגיעה בצדק לאור כישוריה.

שטיינהאוס צריכה להוכיח את עצמה בכל שריקה או כרטיס, כאשר אלו יכולים להגיע תמיד עם אמירה סקסיסטית, כמו המקרה המפורסם בנובמבר 2015 כאשר כרם דמירבאי, שחקנה הטורקי-גרמני של פורטונה דיסלדורף. לאחר ששטיינהאוס הרחיקה אותו בצהוב שני, צעק לעברה, תוך כדי הירידה מהמגרש, "לנשים אין מה לחפש בכדורגל גברים!". מבחינת אוהדים, שחקנים ואנשי כדורגל רבים היא עדיין  תישאר אישה במשחק של גברים. בהתאחדות הגרמנית החליטו לפעול נגד השחקן ביד קשה, והוא הורחק לחמישה משחקים נוספים בגין העלבת שופטת המשחק. העונש והתנצלותו הפומבית לא הספיקה לקבוצתו, אשר בחרה להעניש אותו באופן חינוכי, כאשר נשלח לשפוט בעצמו משחק של ליגת נערות מקומית.

כל זה לא עצר את שטיינהאוס מלהמשיך לעבוד קשה, ולקדם את הקריירה שלה לעבר המטרה המרכזית אותה הציבה לעצמה, להפוך לאישה הראשונה שתשפוט בבונדסליגה. כאשר יצאה ההודעה המשמחת שאחרי 80 משחקי בונדסליגה השנה, היא תגשים את חלומה, אמרה שטיינהאוס לתקשורת הגרמנית, "אני מודעת לכך שאהיה האישה הראשונה שתשפוט בבונדסליגה ושאהיה תחת מעקב תמידי ע"י התקשורת והאוהדים. בשביל כולנו זה חלום שהתגשם, אני כבר מחכה לאתגרים שמצפים לי".

שטיינהאוס הוסיפה, "עבדתי מאוד קשה בשביל זה בשנים האחרונות, אני רגילה ללחץ ואני בטוחה שאמצא את מקומי במהרה בבונדסליגה".

יו"ר התאחדות הכדורגל הגרמני, ראינהרד גרינדל, בירך את  שטיינהאוס ותאר את החזון שלו להמשך השתלבות נשים בתחום השיפוט בכדורגל גברים, "תקוותינו שהשופטת הראשונה בבונדסליגה תשפיע על נערות רבות, שינסו לחקות אותה". כעת, לאור ההישג שאליו הגיעה, היא מתכוננת למשחק הראשון שלה בתור שופטת בכירה בבונדסליגה. השנה עוד מצפה לשטיינהאוס שיפוט אירוע השיא של השנה בכדורגל הנשים באירופה, ב-1 ביוני גמר ליגת האלופות בין ליון לפ.ס.ז'. אולי המשחק האחרון אותו תשפוט במסגרת כדורגל הנשים.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!