דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הבחירות בהסתדרות 2017

לקראת בחירות / המדריך לבוחר/ת: כל מה שצריך לדעת על הבחירות בהסתדרות ב-23.5

מי זכאי/ת להצביע, איפה מצביעים ואיך שומרים על חשאיות הבחירות? כל התשובות כאן

בחירות בהסתדרות (צילום: דבר ראשון).
בחירות בהסתדרות (צילום: דבר ראשון).
אסף צבי

ביום שלישי הקרוב, ה-23 במאי יבחרו 535,307 אלף חברי ההסתדרות את יו"ר הארגון וחברי המוסדות השונים – ועידה, מרחבים ונעמ"ת. בחירות אלו נערכות אחת לחמש שנים ומהוות את מערכת הבחירות הגדולה ביותר בישראל אחרי הבחירות הכלליות. בבחירות יתמודדו שני מועמדים לתפקיד היו"ר – אבי ניסנקורן ושלי יחימוביץ', ושתי סיעות יתמודדו על ייצוג בוועידה, במרחבים ובנעמ"ת – "עוגנים" בראשות ניסנקורן (שסימנה ענ) ו"הבית החברתי" בראשות יחימוביץ' (שסימנה שלי). הנה כמה דברים שכדאי לדעת על התנהלות הבחירות.

בחירות בהסתדרות (צילום: דבר ראשון).
סגירת הקלפיות בבחירות להסתדרות
יום רביעי, 31 בדצמבר 1969, בשעה 23:00
0 0 0 0
ימים
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שעות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
דקות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שניות

מי זכאי/ת להצביע? כל חברי וחברות ההסתדרות, כהגדרתם בחוקת הארגון, אשר הצטרפו להסתדרות לא יאוחר משישה חודשים לפני מועד הבחירות, והפרישו דמי חבר חודשיים לפחות שלושה חודשים במהלך השנה שקדמה ליום הבחירות. עובדים במקומות עבודה בהם יש התאגדות ראשונית ועדיין אינם משלמים דמי חבר זכאים אף הם להצביע. לכל בעל/ת זכות בחירה נשלחה הודעה לבוחר/ת. לבדיקת זכאות הצבעה ניתן להיכנס לאתר ועדת הבחירות של ההסתדרות בקישור הבא. ביום הבחירות ניתן גם להתקשר לחדר המצב של ההסתדרות – *2383.

איפה מצביעים? ההצבעה תיערך ב-2,123 קלפיות – מנהריה ועד אילת. ישנם שני סוגי קלפיות – קלפי מגורים, המוצב/ת במבני הסתדרות או מבני ציבור בערים וביישובים השונים, וקלפי מקום עבודה, המוצבת במקום עבודה. כל מצביע/ה משוייכ/ת ל"קלפי מגורים" הנמצאת באזור מגוריו/ה ויכול להצביע בה. באתר ההסתדרות ניתן לבדוק את מיקום קלפי המגורים בקישור הבא. בנוסף הציבה ההסתדרות קלפיות במקומות עבודה שונים, וכל בוחר/ת יכול/ה להצביע בכל קלפי מקום עבודה. לרשימת הקלפיות הקישו כאן – ושימו לב לסימונים: 1 = קלפי רגילה (רק מי שרשום בקלפי זו יכול להצביע בה), 3,2 או 4 – קלפי ניידת / מקום עבודה – כל חבר/ת הסתדרות יכול/ה להצביע בה.

באיזה שעות מצביעים? קלפיות המגורים יהיו פתוחות בשעות 8:00-22:00. לגבי הקלפיות במקומות העבודה יש להתעדכן במקום העבודה או לבדוק ברשימת הקלפיות.

איך מתנהלת ההצבעה? כל מצביע/ה יציג בקלפי תעודה מזהה (כלומר תעודת זהות, דרכון, רשיון נהיגה, תעודת חייל או קצין או תעודת חבר כנסת – ואלו בלבד). אין חובה להביא את ההודעה לבוחר/ת אל הקלפי. פרטי המצביע/ה יוכנסו למסוף מחשב שיברר את הזכאות לבחור על מנת לוודא שאין הצבעה כפולה. לאחר מכן יקבל כל מצביע 2 מעטפות ריקות – צהובה ולבנה. נשים בלבד יקבלו בנוסף מעטפה סגולה. לאחר קבלת המעטפות יילך כל מצביע אל מאחורי פרגוד שבו יהיו פתקי ההצבעה, ויכניס פתק אחד לכל מעטפה על פי בחירתו. למעטפה הצהובה פתק צהוב עם שם המועמד/ת ליו"ר ההסתדרות שבו הוא בוחר (אבי ניסנקורן או שלי יחימוביץ'), למעטפה הלבנה פתק לבן עם שם ואותיות הסיעה שבו הוא בוחר לוועידת ההסתדרות ולמועצת המרחב ("ענ – עוגנים" או "שלי – הבית החברתי"). למעטפה הסגולה יכניסו המצביעות פתק סגול עם שם ואותיות הסיעה שבה הן בוחרות (("ענ – עוגנים" או "שלי – הבית החברתי"). בסיום ההצבעה ישלשל המצביע/ה את המעטפה לתיבת הקלפי.

בקלפי מקום עבודה בלבד יוכנסו מעטפות ההצבעה של כל בוחר/ת לתוך מעטפה חומה, שעליה ייכתב מספר המרחב שאליו משתייך הבוחר/ת (ללא ציון שם הבוחר/ת) ויוכנסו לקלפי. הסיבה לכך היא שהקולות נספרים לפי מרחבי המגורים של המצביעים, וייתכן שבמקום עבודה אחד יצביעו אנשים שמשויכים למרחבים שונים בהסתדרות. המעטפות החומות ייפתחו באתר הארצי לספירת הקולות וימויינו לפי המרחבים השונים.

איך שומרים על חשאיות וטוהר הבחירות? ההצבעה היא מאחורי פרגוד שבו הבוחר/ת עומד/ת לבד, ומעטפות ההצבעה מוכנסות לתוך תיבת הקלפי עם שאר המעטפות באופן אנונימי. בהצבעה במקום עבודה המעטפות יוכנסו למעטפה חומה כדי לשייך אותן למרחב אך לא ייכתב עליהן שם הבוחר/ת. זיהוי הבוחר מתבצע במערכת ממוחשבת שמונעת הצבעה כפולה. כמו כן בכל קלפי ישנה ועדת קלפי המורכבת מנציגי שתי הסיעות המתמודדות בבחירות (הבית החברתי ועוגנים) שתפקידן לפקח מקרוב אחר התנהלות הבחירות. זיוף או שיבוש מכוון של הליך ההצבעה, בין אם ע"י בוחר/ת או בעל/ת תפקיד בבחירות, מהווה עבירה פלילית. בנוסף ישמרו 900 סדרנים על הסדר בקלפיות.

האם ניתן יהיה לדעת את תוצאות ההצבעה בקלפי של מקום עבודה? לא. אין ספירת קולות במקום העבודה. הקלפיות במקומות העבודה יינעלו בתום ההצבעה ויוסעו למרכז ספירת הקולות בגני התערוכה. שם ימוינו המעטפות על פי המרחב שאליו שייכ/ת כל מצביע/ה, וייספרו יחד עם כלל הקולות של כלל המצביעים באותו מרחב.

האם אני חייב/ת להצביע? לא. ההצבעה בבחירות היא זכות, אך אינה חובה.

מהי השפעה פסולה על הבחירות? לכל בוחר/ת מותר להמליץ ולשכנע אחרים לבחור במועמד או בסיעה המועדפים עליו. יחד עם זאת, חל איסור חמור לאיים על בוחר/ת בגרימת נזק כלשהו במידה ויצביע באופן מסוים, או לתת לו משהו בתמורה להצבעתו באופן מסוים, והדבר מהווה עבירה פלילית ע"פ סעיף 10 לחוק הבחירות לגופים ציבוריים.

נתקלתי בבעייה או במשהו שנראה לי לא תקין, לאן אפשר לפנות? ניתן לפנות למוקד הטלפוני של ועדת הבחירות המרכזית – 1-700-700-331, למלא טופס פנייה באתר או לשלוח מכתב לוועדת הבחירות המרכזית – ארלוזרוב 93 תל אביב. ביום הבחירות ניתן גם להתקשר לחדר המצב של ההסתדרות – *2383.

מידע נוסף על התנהלות הבחירות באתר ועדת הבחירות המרכזית של ההסתדרות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!