דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

עבודה מסוכנת / ח"כ בן ראובן בביקור פתע באתרי בנייה: "אני מדמה את התמונה שראיתי כאן לשדה קרב"

פיגומים לא תקינים, עובדים ללא רתמות וקסדות ופירים פתוחים הם רק חלק מהליקויים אליהם נחשפו חברי הכנסת איל בן ראובן ועבד אל-חכים חאג' יחיא בביקורי פתע שערכו באתרי בנייה בחריש | במקביל, בשעות הבוקר נפגע באורח בינוני פועל באתר בנייה באביחיל

פועל בניין. ארכיון (צילום: קובי גדעון / פלאש90).
פועל בניין. ארכיון (צילום: קובי גדעון / פלאש90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

חברי ועדת המשנה של ועדת העבודה והרווחה לקידום הבטיחות בענף הבניין, היו"ר ח"כ עבד אל-חכים חאג' יחיא וח"כ איל בן ראובן, ערכו היום (ראשון) סיור פתע באתרי בניה בחריש, ונחשפו לליקויים החמורים הפושים בענף.

באתרים של הקבלן א. ג'בארין הבונה במזרח העיר חמישה בניינים והקבלן האחים פתחי הבונה באותו האזור ארבעה בניינים נוספים, נמצאו בין היתר פיגומים לא יציבים שאינם תקינים, פירים פתוחים ועובדים שהעידו כי לא קיבלו רתמות לעבודה בגובה. עבודה בלא קסדות (אשר מונחות בצד), ברזלים ופסולת העשויה ליפול מגובה על הרצפות ועל הפיגומים, ולבנים כבדות מונחות על קצה בקומות גבוהות. לדבריהם נכנסו לאתרים בלא כל פיקוח, ואיש לא שאל אותם למעשיהם בשעה שנכנסו.

ח"כ איל בן ראובן בועדה בכנסת (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90).
ח"כ איל בן ראובן בועדה בכנסת (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90).

"אני מדמה את התמונה שראיתי כאן לשדה קרב, כאשר בשדה קרב יש אויב, ופה האויב הוא אנחנו" אמר ח"כ איל בן ראובן, ממובילי המאבק הפרלמנטרי לתאונות בענף הבנייה. "פועלים שנכנסים לאתרים בבוקר מגיעים לסכנת חיים, ואת הדבר הזה צריך להפסיק ומהר. אין שום בטיחות, פיגומים לא תקינים, עובדים ללא רתמות וקסדות, פירים פתוחים, ברזלים בולטים מקירות ועוד."

ח״כ חאג' יחיא  הוסיף "כל סיור שאנו מבצעים באתרי הבנייה מצדיק את ההפרדה בין מנהל העבודה וממונה הבטיחות, הצעת חוק שאנחנו מקדמים. בישיבות עם מנהלי העבודה אנו למדים כי מנהלי העבודה מכירים את החוק אבל לא יכולים להשתלט על האתרים לבד".

"חברתנו משקיעה מאוד בנושא הבטיחות. אנחנו מעסיקים ממונה בטיחות שמבקר בכל שבוע באתרים ונותן לנו דו"חות, וכל הזמן משתפרים בנושא הבטיחות" אמר בתגובה ל'דבר ראשון' ניזאר ג'בארין, מנכ"ל א. ג'בארין. "ראיתי את ההמלצות שרשמו חברי הכנסת. אנחנו נפעל לתיקונן המיידי, ונשמח גם לשתף פעולה עם חברי הכנסתת לקידום ושיפור הבטיחות בענף הבניה. אני חבר בהנהלת התאחדות הקבלנים הארציתת ופועל לשיפור הבטיחות באתרי הבניה, אלו שלנו ושל יתר הקבלנים בעיקר באיזור הצפון".

בשבוע שעבר קיימה ועדת המשנה לנושא הבטיחות בענף הבניין את ישיבתה הראשונה. "מטרתנו היא בראש ובראשונה להציל חיי אדם" אמר אז יו"ר הוועדה ח"כ חאג' יחיא. ״זהו הדיון הראשון בנושא הבטיחות בענף הבנייה מסדרת דיונים מתוכננים, כאשר בכל דיון נתמקד בעניין מסוים, נבחן אותו לעומק, נזמן את הגורמים הרלוונטיים ונסיק מסקנות שיובילו למניעת התאונות בענף הבנייה". בין היתר, בכוונת חברי הוועדה בין לצאת לסיורי פתע דוגמת זה שנערך היום על מנת להבין את הבעיות והליקויים בשטח. במהלך הוועדה הוצגה למשתתפים תוכניתו של שר העבודה והרווחה בשיתוף הביטוח הלאומי, לקדם תשלום ביטוח לאומי דיפרנציאלי בקרב הקבלנים, בהתאם לרקורד הבטיחות שלהם ולהסטוריית התאונות באתריהם, וליצור באופן זה תמריץ כלכלי נוסף לצמצום התאונות בענף.

במקביל, בשעות הבוקר נפגע עובד מחפץ כבד באתר בניה במושב אביחיל חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים לניאדו במצב בינוני עם חבלת ראש.

מחברת האחים פתחי שבאתרה נערך הבוקר סיור פתע, טרם נמסרה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!