דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

כדורגל / בריטניה: סנקציות לשחקני כדורגל על "הטעיה מוצלחת" של שופטים

ועדה שתצפה במשחק תוכל לקבוע בדיעבד שהתחזות של שחקן הובילה לפנדל או להרחקת שחקן מהקבוצה היריבה | העונש: הרחקה לשני משחקים לפחות

ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שחקני הכדורגל באנגליה התעוררו השבוע למציאות חדשה עם כניסתו לתוקף של חוק חדש כנגד "הטעיה מוצלחת של שופט המשחק". מטרת החוק היא לגרום להפסקת ההצגות המטעות של שחקני הכדורגל שנועדו להשיג עוד בעיטת עונשין, בעיטה חופשית או כרטיס אדום ליריב.

בעשורים האחרונים גילו מיטב השחקנים הבכירים בעולם שלצד כישורי המשחק, השליטה בכדור וראיית משחק מצוינת הם נדרשים גם ליכולות תיאטרליות משובחות. כולנו מכירים את עשרות המקרים שאנו רואים במגרשי הכדורגל של שחקן מתקרב לשחקן יריב ופתאום אחד מהם נופל ואוחז בפניו למרות שלא היה מגע ביניהם, או חלוץ שרץ לתוך הרחבה ו"צולל" ברגע שהוא רואה את שחקן היריב מתקרב אליו. לא עוד.

האוהדים ברחבי העולם מקבלים בשמחה כל טעות שיפוט וכל ניצחון של הקבוצה האהודה על האמת והצדק, העיקר לצבור עוד ניצחון, להתקדם עוד שלב או להניף את הגביע. אוהדי הכדורגל זוכרים את 'יד האלוהים' של מארדונה בחצי הגמר מול אנגליה במונדיאל 86, אבל מי זוכר את ההתחזות של דיגו סימונה, שגרמה להרחקה של דייויד בקהאם והדחה של נבחרת אנגליה במונדיאל 98, או הצלילה המשתלמת ביותר בהיסטוריה, של חלוץ נבחרת גרמניה רודי פלר ברחבת ארגנטינה, שהביאה לפנדל מוצלח וזכייה במונדיאל לנבחרת גרמניה.

בתרבות ההטעיות הנוכחית, הרמאים הופכים לגיבורים והשופטים ל"מוכרי משחקים" או "שונאי המערכת". ברור שצלילה ברחבה או גרימה להרחקת שחקן הוא "הפשע המשתלם" ביותר בעולם הכדורגל המודרני, אין לזה כמעט ענישה וגם הוצעת כרטיס צהוב על צלילה הוא נדיר ביותר ומי יעז להרחיק את ניימאר, רונאלדו, רובן, סוארס או את דרוגבה במשחק חשוב או ברגע קריטי למרות היותם ידועים בציבור כמתחזים סידרתיים.

השבוע הודיעה התאחדות הכדורגל האנגלית על חוק חדש שיושם מתחילת עונת 2017-18. החוק החדש מתייחס ל"הטעיה מוצלחת של שופט המשחק" כלומר לסיטואציות במהלך המשחק שבהן שחקן מסויים מבצע הצגה שמשפיעה על המשך המשחק. החוק החדש קובע שגם אם ההטעיה הצליחה לעבוד על השופט במהלך המשחק, אפשר יהיה להעניש את השחקן שעשה הצגה לאחר המשחק, בעזרת צוות מיוחד שיעבור על שידורי הווידיאו ויקבל את החלטה להעמיד שחקן לדין.

"ההטעיה המוצלחת" מתייחסת בעצם ל3 מצבים עיקרים:

  1. כאשר התחזות של שחקן הובילה לפנדל עבור קבוצתו
  2. כאשר התחזות של שחקן הובילה לכרטיס אדום ישיר עבור שחקן הקבוצה היריבה.
  3. כאשר התחזות של שחקן הובילה להרחקתו של שחקן הקבוצה היריבה, כלומר, אם אחד משני הכרטיסים הצהובים שקיבל השחקן היריב היה תוצאה של התחזות.

לפי החוק החדש, העונש האוטומטי לשחקן שעשה הצגה "מוצלחת" , כלומר שיכנע את השופט להעניש את הקבוצה היריבה בפנדל או כרטיס אדום על לא עוול בכפם והשפיע על תוצאת או מהלך המשחק, הוא הרחקה אוטומטית משני משחקים לפחות. בנוסף, ועדת המשמעת תוכל לבטל את הכרטיס האדום או הצהוב מהשחקן שהיה "קורבן" ההצגה.

הוועדה שתחליט על הענישה או הזיכוי תהיה מורכבת ממאמן לשעבר, שחקן לשעבר ושופט לשעבר. כל אחד מחברי הפאנל יצטרך לעבור ולבחון את כל הממצאים בנפרד ומבלי להכיר את דעתם של חברי הוועדה האחרים. שלושת המסקנות יועברו להתאחדות לכדורגל, ורק אם שלושת חברי הועדה יסכימו שהשחקן התחזה לפי שידורי הווידיאו. יוחלט העונש או הזיכוי בעקבות הממצאים החדשים.

ההליך מזכיר נורמה שנהוגה בשנים האחרונות ברחבי העולם – השעיה של שחקן בגלל פגיעה פיזית שנעלמה מעיני השופט. האם זהו המהלך הטכנולוגי שיקל על השופטים ויהפוך את המשחק לנקי יותר, שבו הקבוצה שהפגינה את משחק הכדורגל הטוב ביותר ולא משחק התאטרון הטוב ביותר מנצחת? את זה רק הזמן יגיד. בינתיים, שחקני העולם יעקבו מקרוב כלפי ההתפתחויות, ויחדדו בקיץ הארוך גם את כישורי התאטרון שלהם.

ולסיום הנה לקט של ההתחזויות הגרועות בכדורגל:

https://twitter.com/SkyFootball/status/860953583868665856

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!