דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

רווחה / החל מספטמבר 2017: מודל חדש של ביטוח סיעודי קבוצתי ארוך טווח

כך הודיעה אתמול (א') הממונה על אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר | המודל החדש יבטיח גמישות למבוטח צעיר, מחיר נמוך ורצף ביטוחי בכל מקרה של עזיבת הקבוצה ויהיה חלופה לביטוחים הפרטיים ולאלו של קופות החולים

ביטוח רפואי. תצלום: פלאש 90
ביטוח רפואי. תצלום: פלאש 90
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

הממונה על אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, הודיעה אתמול (ראשון) כי היא קובעת הוראות לעריכת ביטוח סיעודי קבוצתי ארוך טווח, ראשון מסוגו, שיעניקו ודאות למבוטחים, ומבטיחות כיסוי לביטוח סיעודי לכל חייהם. המודל החדש עתיד להיכנס לתוקפו ב-1 בספטמבר השנה. משמעות ההחלטה היא כי המדינה תחזיר, במתכונת שונה, את הביטוחים הסיעודיים הקבוצתיים אותם ביטל בשנת 2011.

נזכיר כי הביטוח הסיעודי הקבוצתי, המקיף 200 אלף עובדים ב-24 קבוצות, בוטל על ידי מי שהיה אז הממונה על אגף הביטוח במשרד האוצר, פרופסור עודד שריג. בסוף שנת 2016, אחרי שאיימה כי תפתח בשביתה כללית סביב הנושא, הגיעו ההסתדרות והאוצר להסכמה לפיה הוארך המצב הקיים עד סוף דצמבר 2017 וכי האוצר יבחן את מעורבותה של הממשלה ומדיניותה בתחום הביטוח הסיעודי על כל רבדיו.

דורית סלינגר (צילום: יונתן זינדל / פלאש90).
דורית סלינגר (צילום: יונתן זינדל / פלאש90).

על פי רשות שוק ההון, המוצר החדש עליו הודיעה אתמול סלינגר, יתאים למאפיינים השונים הקיימים בשלבי החיים של המבוטח כלומר, גמישות למבוטח צעיר, מחיר נמוך ורצף ביטוחי בכל מקרה של עזיבת הקבוצה. המבוטח המבוגר יזכה לצבירת זכויות אישית לאורך חייו. בנוסף, ההוראות שמשמרות את כוח המיקוח של בעל הפוליסה לטובת חברי הקבוצה, מתייחסות גם למבוטחים המבוגרים כיום ומאפשרות עבורם את המשך הכיסוי הביטוחי.

אם אכן ייצא המהלך לדרך, וקבוצות יוכלו לבטח את עצמן באופן משותף, מדובר יהיה בהישג חשוב לכל המעורבים. על פי הערכות, ביטול הביטוחים הקבוצתיים פגע בכמיליון מבוטחים, כך שזהו תיקון משמעותי. המודל החדש יהווה חלופה לביטוח סיעודי, לא מספק, דרך קופות החולים ולביטוח הפרטי והיקר.

"הביטוחים הסיעודיים הקבוצתיים ארוכי הטווח יעניקו לכל מבוטח את היכולת לממש את זכויותיו באופן מיטבי" אמר סגן שר האוצר, ח"כ יצחק כהן, "נמשיך לשמור על הערבות ההדדית שבאה לידי ביטוי בביטוח הסיעודי הקבוצתי".

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר אמרה כי  "המודל הסיעודי ארוך הטווח מבטיח לכלל המבוטחים כיסוי סיעודי זמין לכל חייהם בהתחשב במאפיינים הקיימים בכל שלב בחיי המבוטח. המודל מחליף את הביטוחים קצרי הטווח בארוכים ויציבים, לטובת ציבור המבוטחים".

ח"כ איציק שמולי אמר, בתגובה להודעת סלינגר, כי "אחרי כמעט ארבע שנים של מאבק עיקש מול חברות הביטוח והאוצר שהיה עסוק בעיקר בשמירה עליהן, הצלחנו, ביחד עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, להביא להמשך קיומם של ביטוחי הסיעוד הקבוצתיים. זו ההונאה הכי גדולה שהייתה כאן ואני שמח שהצלחנו לשים לזה סוף אחרי שחברות הביטוח פשוט התעללו במבוטחים המבוגרים וזרקו אותם בחוסר כל לרחוב. נפעל במרץ כדי לוודא שההוראות החדשות מיושמות עד תום".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!