דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הבחירות בהסתדרות 2017

הבחירות בהסתדרות / שיעור שיא של הצבעה בבחירות להסתדרות: 45.66%

אחוז המצביעים גבוה משמעותית מזה של הבחירות הקודמות | דיווח: שכירים של המועמדת שלי יחימוביץ' ניסו לפסול קלפיות במקומות העבודה | יחימוביץ': הגיעו לידינו דיווחים על כ-100 מקרים של זיופים

  • הקלפי בעיריית בני-ברק (צילום: עומר כהן).
    הקלפי בעיריית בני-ברק (צילום: עומר כהן).
  • יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן במסיבת עיתונאים במטה הבחירות שלו ברמת החייל (צילום: עמר כהן).
    יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן במסיבת עיתונאים במטה הבחירות שלו ברמת החייל (צילום: עמר כהן).
  • ח״כ שלי יחימוביץ מצביעה בבית ההסתדרות (צילום: טל כספין).
    ח״כ שלי יחימוביץ מצביעה בבית ההסתדרות (צילום: טל כספין).
  • פעילים מחוץ לבית ההסתדרות בבאר שבע (צילום: מיכל רוטנברג).
    פעילים מחוץ לבית ההסתדרות בבאר שבע (צילום: מיכל רוטנברג).
  • מצביעה בסלקום בבחירות להסתדרות (צילום: מיכל רוזן).
    מצביעה בסלקום בבחירות להסתדרות (צילום: מיכל רוזן).
  • הקלפי בעיריית בני-ברק (צילום: עומר כהן).
    הקלפי בעיריית בני-ברק (צילום: עומר כהן).

הבחירות ליו"ר ולמוסדות ההסתדרות החלו הבוקר (שלישי). במהלך היום יקבעו 535,307 בעלי זכות הבחירה בארגון את זהותו של יו"ר ההסתדרות בחמש השנים הקרובות – היו"ר המכהן אבי ניסנקורן או חברת הכנסת שלי יחימוביץ'. בנוסף יבחרו החברים בין שתי הסיעות המתמודדות בבחירות – "עוגנים" בראשות ניסנקורן או "הבית החברתי" בראשות יחימוביץ'. הסיעות מתמודדות לוועידת ההסתדרות, ול-29 מועצות המרחבים בהסתדרות. הנשים החברות בהסתדרות יבחרו מבין הסיעות את נציגותיהן לוועידת נעמ"ת ול-28 מועצות המרחבים של נעמ"ת.

בחירות בהסתדרות (צילום: דבר ראשון).
סגירת הקלפיות בבחירות להסתדרות
יום רביעי, 31 בדצמבר 1969, בשעה 23:00
0 0 0 0
ימים
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שעות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
דקות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שניות

ההצבעה נערכת ב-2,123 קלפיות שיפוזרו ברחבי הארץ, המפוזרים במבני ההסתדרות ביישובים השונים ובמקומות עבודה. בכ-300 מהקלפיות ההצבעה החלה כבר לפנות בוקר, בעיקר במפעלים, בתי חולים ובנתב"ג. ההצבעה בקלפיות המגורים תחל בשעה 8:00 ותסתיים ב-22:00. למדריך המלא לבוחר/ת הקישו כאן.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

ההצבעה החלה

כ-300 קלפיות במקומות עבודה החלו לפעול החל בשעה 4:30 – מבית החולים יוספטל באילת ועד מפעל המתכת בחניתה. עד השעה 8:00 תחל ההצבעה במרבית הקלפיות.

מטה ניסנקורן: פרובוקציות למניעת הצבעה מצד אנשי יחימוביץ'

מסיעת "עוגנים" מדווחים כי העבירו לוועדת הבחירות תלונות על פרובוקציות מצד אנשי יחימוביץ', המנסים לטענתם לפגוע בבחירות – בעיקר באיזור הדרום. שתי מזכירות קלפי בבית החולים סורוקה מטעם הסיעה דיווחו כי פעיל של יחימוביץ' הגיע ו"הפך את הקלפי תוך איומים על חברי הצוות". "אנחנו מצרים על התנהלות אלימה זו וקוראים לכל חברי ההסתדרות לצאת ולהצביע", נמסר מהמטה.

נפתחו קלפיות המגורים

מאות קלפיות המגורים בבחירות להסתדרות נפתחו כעת וייסגרו בשעה 22:00. בקלפיות אלו יכול להצביע רק מי שכתובת מגוריו היא באזור הקלפי על פי ההודעה לבוחר.

יחימוביץ' לגל"צ: "סיכוי גבוה שאחרי שייספרו הקולות אני אהיה יו"ר ההסתדרות"

ח"כ שלי יחימוביץ', המתמודדת לראשות ההסתדרות, התראיינה הבוקר לאפי טריגר בתכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל. "אני נרגשת, ערוכה, דרוכה, מחכה לנו יום מאוד מאוד מורכב עם אתגר אדיר", אמרה יחימוביץ', "הצלחנו בזמן מאוד קצר לעשות מבצע חסר תקדים ולגייס עשרת אלפים מתנדבים שפזורים עכשיו ברחבי הארץ, והתחושה היא מאוד טובה ומרגשת. אני מנצלת כבר את ההזדמנות הזאת לקרוא לכל מי שיש לו זכות הצבעה לבוא ולממש את הזכות הזאת".

"יש סיכוי מאוד גבוה שאחרי שייספרו הקולות אני אהיה יו"ר ההסתדרות", הוסיפה יחימוביץ', "האישה הראשונה אי פעם, אחרי שגבר הוריש לגבר הוריש לגבר את התפקיד".

לשאלה מה תעשה במידה ותפסיד אמרה יחימוביץ' כי תמשיך בפעילותה הפוליטית, אך שמרה על כל האפשרויות פתוחות. "אני מאוד אוהבת את הקריירה הפוליטית שלי. יש לי עשר שנים מדהימות ופוריות עם חקיקה חסרת תקדים, אני המחוקקת הכי פוריה אי פעם, ורוב החוקים שלי הם למען עובדים. אני יודעת לייצר סדר יום ציבורי ואני אוהבת מאוד את העשייה שלי בכנסת. ברור לחלוטין שבכל תסריט אני נשארת מעורבת בהסתדרות ובמה שנעשה בה, חד משמעית. אתה יודע שאני עצמי בחרתי שלא להיות שרה בכירה בממשלה וחברה בקבינט המדיני בטחוני, זו בחירה אידאולוגית שלי להמשיך ולהילחם על מה שאני מאמינה בו ולא לעשות שקר בנפשי."

ניסנקורן הצביע: "בטוחים בניצחון, חגיגה לדמוקרטיה"

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הצביע לפני זמן קצר בבחירות להסתדרות הכללית בסניף הדואר ברחוב ההגנה בתל אביב. "אנחנו בטוחים בניצחון, זו חגיגה לדמוקרטיה. אני שמח להצביע דווקא בדואר ישראל אותו הצלנו מקריסה, כמו מקומות עבודה רבים נוספים. זו פשוט שמחה לבוא ולהצביע כאן. יום של חגיגה דמוקרטית", אמר ניסנקורן.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מצביע בבחירות להסתדרות בסניף "דואר ישראל" בתל אביב (צילום: יחצ)
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מצביע בבחירות להסתדרות בסניף "דואר ישראל" בתל אביב (צילום: יחצ)

"אנחנו בטוחים בניצחון שלנו ונמשיך לעוד 5 שנים של עשייה למען החברה הישראלית, להגדלת השכר, למלחמה בתופעת עובדי הקבלן ולהגנה על מוחלשים. אני אמשיך בעשייה החברתית לצמצום פערים ולהפיכת החברה הישראלית לחברה צודקת ושוויונית יותר עבור העובדים והגמלאים."

ניסנקורן בגל"צ: "יחימוביץ' לא חתמה הסכם קיבוצי בחייה"

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן התראיין הבוקר לתכניתו של ניב רסקין בגלי צה"ל. "הסקרים הפנימיים מציינים פער של מעל 20 אחוזים, אבל היום זה יום של הצבעה, לא יום של סקרים, היום מצביעים ומשפיעים", אמר ניסנקורן. בתגובה להאשמות על חוסר עשייה מצידו הוא ציין את הישגיו מאז כניסתו לתפקיד היו"ר לפני שלוש שנים: "שכר המינימום עלה באלף ש"ח – זה אני העליתי, אף אחד אחר לא. עובדי קבלן עוברים להעסקה ישירה כי אני מעביר אותם להעסקה ישירה, אף אחד אחר לא. אומרים שטויות, מי שלא מבין מדבר הרבה שטויות. יחימוביץ' לא חתמה הסכם קיבוצי בחייה.". לגבי עובדי דור ב' ציין ניסנקורן כי "אנחנו מקדמים את עובדי דור בצורה מואצת בכל מקום, בעיריות, בנק ישראל, בנמלים הם מקבלים תוספות שכר משמעותיות."

בתשובה לשאלה מדוע יצא להגנת חברי ועד העובדים בתעשייה האווירית שהושעו בעקבות חקירת משטרה נגדם, אמר ניסנקורן כי "עובדי התעשייה האווירית הם עובדים ראויים וחשובים. יש 17 אלף עובדים, יש שם ארגון עובדים מפואר שמגן על העובדים. ההנהלה מנצלת את ההזמדנות של החקירה ומרסקת הליך הבראה.

ניסנקורן סירב לנקוב בעלות קמפיין הבחירות שניהל, שתקציבו היה גדול בהרבה משל יחימוביץ', ואמר כי מדובר בעלות סבירה של קמפיין בחירות. הוא ציין כי יחימוביץ' התחברה לסיעת הבית החברתי ולש"ס בגלל מימון הבחירות של סיעות אלו, וכינה את ההאשמות מצידה על בזבוז כספים בקמפיין שלו "ספינים מכוערים".

שלי יחימוביץ' הצביעה בבית ההסתדרות: "הבחירות הן בין העסקנים לבין הציבור"

ח"כ שלי יחימוביץ' הצביעה הבוקר בקלפי האזורית בבית ההסתדרות, מלווה בתומכיה. יחימוביץ' אמרה כי "הצבעתי בבניין ההסתדרות ואני מודה שהתרגשתי. אני קוראת לכולם לצאת להצביע. הבחירות האלה הן במידה רבה בין העסקנים לבין רוב הציבור. אני קוראת לכל מי שרוצה לעשות שינוי לבוא ולדאוג לבית של העובדים".

ח״כ שלי יחימוביץ מצביעה בבית ההסתדרות (צילום: טל כספין).
ח״כ שלי יחימוביץ מצביעה בבית ההסתדרות (צילום: טל כספין).

"

21.18% הצביעו - שיעור הצבעה גבוה בהשוואה לבחירות הקודמות

מוועדת הבחירות המרכזית של ההסתדרות נמסר כי נכון לשעה 12:00 עומד אחוז ההצבעה עמד על %21.18, שהם 113,187 בעלי ובעלות זכות בחירה, על פי דיווח שהתקבל מקלפיות ברחבי הארץ. הנתון לשעה 12:00 בבחירות הקודמות עמד על כ-20% שהם כ-99 אלף מצביעים.

עד לסגירת הקלפיות בשעות הערב, יוכלו כ-530 אלף בעלי ובעלות זכות בחירה לממש את זכותם להצבעה ולבחור במועמד/ת שלהם לראשות ההסתדרות וברשימה לוועידת ההסתדרות ומועצת המרחב. חברות ההסתדרות יוכלו להצביע בפתק נוסף לוועידת נעמת ולמועצת נעמת במרחבים.

לבירור הזכאות להצבעה ומיקום הקלפי, ניתן לעיין באתר האינטרנט של ועדת הבחירות, בכתובת: https://elec.histadrut.org.il/. באתר זה ניתן למצוא גם את רשימת הקלפיות המלאה לצד שעות הפעילות של כל אחת מהקלפיות (שייסגרו בהדרגה בין השעות 16:00-22:00). כמו כן, לבירור נושאים אלו ונוספים, ניתן לפנות במהלך היום לחדר המצב בהסתדרות (כוכבית שתיים שלוש שמונה שלוש – 2383*(.

נזכיר כי ספירת הקולות בקלפיות המגורים תבוצע בתחנות הקלפי על ידי ועדת הקלפי מיד לאחר גמר ההצבעה. קלפיות עוברות וקלפיות במקומות העבודה יועברו בתום ההצבעה לגני התערוכה וספירת הקולות בקלפיות אלו תחל מחר (יום ד', 24.5) ועד לסיום המשוער ביום חמישי .

הקרב על המגזר: רחבת העירייה בבני ברק מלאה בשלטי תמיכה לשני המועמדים

הבחירות להסתדרות בבני ברק (צילום: טל כרמון).
הבחירות להסתדרות בבני ברק (צילום: טל כרמון).

הצביעו על מדים: חיילי מילואים יצאו מאימון כדי להצביע בבחירות להסתדרות

חיילי מילואים מהפלוגה המסייעת בגדוד 967 יצאו במיוחד מהאימון הגדודי בבסיס האימונים בלכיש כדי להצביע בבחירות להסתדרות. יותם, עידו, אלמוג ונתנאל קיבלו אישור ממפקדיהם ונסעו להצביע בקלפי בקריית גת. על פי פקודות מטכ"ל, חייל רשאי להצביע בבחירות הנערכות במסגרת אגודה שאיננה מפלגה פוליטית ואיננה עוסקת בנושאים מדיניים, אך לא ישתתף באופן פעיל במערכת הבחירות

הצביעו על מדים: מילואימניקים מגדוד 967 יצאו מהאימון בבא"פ לכיש כדי להצביע בבחירות להסתדרות (צילום: יותם טירקל)
הצביעו על מדים: מילואימניקים מגדוד 967 יצאו מהאימון בבא"פ לכיש כדי להצביע בבחירות להסתדרות (צילום: יותם טירקל)

שיעור הצבעה גבוה מבעבר: 29.54% הצביעו נכון ל-14:00

מוועדת הבחירות המרכזית של ההסתדרות נמסר כי נכון לשעה 14:00 עמד אחוז ההצבעה בבחירות למוסדות ההסתדרות על 29.54%, שהם 157,863 בעלי ובעלות זכות בחירה. הנתון לשעה 14:00 בבחירות הקודמות עמד על 26.7%, שהם כ-134,482 מצביעים.

יו"ר ועד עובדי עיריית אשדוד: הודעה שקרית על תמיכה בשלי המריצה את העובדים לקלפי

הבוקר הופצה הודעה לפיה ועד עובדי עיריית אשדוד העבירו את תמיכתם למועמדת שלי יחימוביץ', אך בשיחה עם דבר ראשון הפריכה יו"ר הוועד, איריס נפתלי, את הדברים. "אנחנו עובדים עם אבי ניסנקורן. אני לא בן אדם בוגדני ומעולם לא הייתי. זו אני – נתתי מילה, מנצחת או מפסידה אני שם. זה איזה מן ספין שכזה שמישהו הריץ, ואנחנו גם יודעים מי, מישהו שאני מכירה".

ההודעה השקרית שהופצה הבוקר (צילום מסך מתוך וואטסאפ).
ההודעה השקרית שהופצה הבוקר (צילום מסך מתוך וואטסאפ).

לדבריה ההודעה השקרית השיגה את התוצאה ההפוכה "המריצו אותי עם ההודעה. אתה מבין מה קרה? כל העובדים שלי אמרו – אסור לעשות בושות לאיריס. כולם באו להצביע".

הבחירות בהסתדרות בעיריית אשדוד השנייה משמאל איריס נפתלי יו"ר הועד (צילום: ניצן צבי כהן).
הבחירות בהסתדרות בעיריית אשדוד השנייה משמאל איריס נפתלי יו"ר הועד (צילום: ניצן צבי כהן).

אורלי אלחרר, מנהלת מדור מפקחים ורישוי עסקים בעירייה הוסיפה ואמרה: "ידענו מלכתחילה שזה שקר וזה ספינים. והם עושים את זה כי הם חוששים, וידענו ששלי מפחדת מאיריס – איריס מאוד חזקה אצלנו בוועד והעובדים אצלנו נאמנים מאוד וכולנו תומכים באבי ניסנקורן, בזהבה אלימלך ובחיים שייב שהוא יו"ר המרחב שלנו ואנחנו מאוד אוהבים אותו".

לא ברור מה מקורה של ההודעה.

36.4% הצבעה נכון ל-16:00 - 4 נק' האחוז מעל הבחירות הקודמות

נכון לשעה 16:00 – אחוז ההצבעה בבחירות למוסדות ההסתדרות עמד על 36.4% , שהם 194,519 בעלי ובעלות זכות בחירה. הנתון לשעה 16:00 בבחירות הקודמות עמד על כ-32%, שהם כ-162,743 מצביעים.

ניסנקורן: "כבוד להסתדרות שהעובדים והגימלאים רוצים להצביע ולהשפיע"

"זה יום חג לדמוקרטיה, יום חג להסתדרות, המוני חברי הסתדרות וגמלאים מצביעים. זה טוב לעבודה המאורגנת. אני קורא להמשיך לממש את זכות ההצבעה, ואני מקווה שהיום בלילה נכריז על הנצחון", אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן במטה הבחירות שלו ברמת החייל בתל אביב.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן במסיבת עיתונאים במטה הבחירות שלו ברמת החייל (צילום: עמר כהן).
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן במסיבת עיתונאים במטה הבחירות שלו ברמת החייל (צילום: עמר כהן).

ניסנקורן התייחס לנתוני ההצבעה, שעקפו את הבחירות הקודמות (36% נכון לשעה 16:00 – מעל ארבע נקודות האחוז משיעור ההצבעה בשעה זו בבחירות הקודמות). "אני חייב להגיד, אני מאוד מרוצה מזה, זה כבוד להסתדרות שהעובדים והגמלאים באמת רוצים להצביע ולהשפיע".
ביחס לטענות על טוהר הבחירות אמר ניסנקורן כי "אני מצטער בשביל הצד השני שכל היום עשו פרובוקציות מיותרות", אמר, "היה לנו אירוע בסורוקה הבוקר, ויש אירוע מצער שרצים בתקשורת כל מיני פוסטים שקריים לגבי לאוכלוסיות שונות. בסופו של דבר ההצבעה היא דמוקרטית, המערכת מאוד מסודרת ומוכיחה את עצמה, ועדת ההחירות מתפקדת בצורה נהדרת. הבחירות בסופו של דבר נקיות. אני מרגיש מאוד טוב, כל הנתונים שאנחנו מנתחים הולכים לכיון שלנו", הוסיף.

בתגובה לשאלה על חוסר שקיפות בהסתדרות הוסיף ניסנקורן כי "למי שלא יודע, ההסתדרות מבוקרת ע"י מבקר המדינה משנת 95'. אני מציע לפתוח את חוקי המדינה חוץ מנושא האיגוד המקצועי. פשוט לא מכירים את העובדות".

ניסנקורן הוסיף כי בחר להעביר את רוב יום הבחירות במטה הבחירות. "יש פה מאות עובדים וזה לתת כבוד להיות איתם  בפיזור ענק של אלפיים קלפיות מדן ועד אילת, זה יותר נכון לשבת בצורה מרוכזת בחרתי בבוקר להצביע בסניף הדואר המרכזי, בחירה סימבולית כי הצלנו אותו."

4 שעות לסגירת הקלפיות: שיעור ההצבעה עקף את הבחירות ב-2012

ועדת הבחירות המרכזית של ההסתדרות הודיעה כי נכון לשעה 18:00 – אחוז ההצבעה בבחירות למוסדות ההסתדרות עמד על 40.47% , שהם 216,312  בעלי ובעלות זכות בחירה. בכך השתווה שיעור ההצבעה עד כה לשיעור ההצבעה שנרשם עם סגירת הקלפיות בבחירות הקודמות לשנת 2012 – 40 אחוזים. הנתון לשעה 18:00 בבחירות הקודמות עמד על כ- 35.6%, שהם כ- 179,119 מצביעים.

 

שעתיים לסגירת הקלפיות, שיעור שיא בהצבעה בבחירות להסתדרות - 43.35%

ועדת הבחירות המרכזית של ההסתדרות מוסרת כי נכון לשעה 19:50 עמד אחוז ההצבעה בבחירות למוסדות ההסתדרות עמד על 43.35%, שהם 231,700 בעלי ובעלות זכות בחירה. בכך עקף שיעור ההצבעה עד כה את שיעור ההצבעה שנרשם עם סגירת הקלפיות בבחירות הקודמות ב-2012 – 40 אחוזים. הנתון לשעה 20:00 בבחירות הקודמות עמד על כ- 38.22%, שהם כ-192,336 מצביעים.

מרבית קלפיות מקומות העבודה כבר נסגרו. קלפיות המגורים בערים וביישובים יהיו פתוחים עד השעה 22:00. התוצאות הראשונות צפויות להגיע בחצות.

יחימוביץ' מאשימה: מעל 100 מקרים של פגיעה בטוהר הבחירות

ח"כ שלי יחימוביץ' טוענת כי במטה הבחירות שלה נאספו כ-100 מקרים של הפרת טוהר הבחירות, עליהם הוגשו תלונות לוועדת הבחירות. בסרטון שהעלתה לעמוד הפייסבוק שלה אמרה יחימוביץ': "יש לנו יותר ממאה עדויות על נסיונות חמורים לגנוב את הבחירות, ולמנוע מכם הכרעה דמוקרטית, הכל מהפחד. התוצאות משחקות לטובתנו על פי כל הדיווחים מהשטח. הם לא רוצים שאתם תלכו להצביע אבל זה נורא נורא חשוב. זו בחירה בין מנגנון שלא בוחל בשום שיטה כדי לשמר את הכוח שלו, וביניכם האנשים הישרים עם הרצון החופשי שסולדים מאיומים ומקומבינות".

יחימוביץ' כתבה גם כי "יש דרמה אדירה בכל הדיווחים מהשטח וזה מכניס את הצד השני לפאניקה". היא קראה לתומכיה לצאת ולהצביע: "הניצחון בכף ידינו. תחשבו איזו דרמה זו תהיה כשמחר בבוקר נקום למהפך עם הסתדרות שקופה נקיית כפיים שסופרת אתכם שעובדת בשבילכם. לכו להצביע."

 

דיווחים: שכירים של המועמדת שלי יחימוביץ' מנסים לפסול קלפיות במקומות העבודה

על פי דיווחים של פעילים ממטה עוגנים, מנסים אנשי חברת אבטחה של המועמדת שלי יחימוביץ' לחבל במהלכן התקין של הבחירות ולפסול קלפיות מקומות עבודה שנאספו במרחבים לקראת העברתן למוקד הספירה המרכזי בגני התערוכה.

על פי הדיווחים, נמצאים אנשי חברת האבטחה שנשכרה על ידי יחימוביץ' בתוך השטח הסטרילי בו מוחזקות הקלפיות, וזאת למרות שאזור זה לא אמור להיות נגיש לאנשים שלא אושרו על ידי ועדות הבחירות. על פי הטענות, חלק מהמאבטחים אף ניסו לפגוע בקלפיות כדי להביא לפסילתן.

הקלפיות במקומות העבודה נסגרו בשעות אחר הצהריים והועברו למרחבים, משם הם ישונעו בשעות הקרובות למרכז הספירה בגני התערוכה.

מטה יחימוביץ' בתגובה: "האנשים שלנו נכנסו רק למקומות שמותר להם להיכנס אליהם."

 

נסגרו הקלפיות בבחירות להסתדרות: אחוז ההצבעה עומד על 45.66%

בשעה זו נסגרו כל הקלפיות בבחירות להסתדרות. אחוז ההצבעה הסופי עומד על 45.66%, גבוה משמעותית מהבחירות שעברו בהן עמד אחוז המצביעים על כ-40% .

הקלפיות המרחביות יספרו כבר בשעות הקרובות, כך שתוצאות ראשונות אמורות להתקבל כבר הלילה, אך הקלפיות במקומות העבודה, המהוות כ-80% מהקולות יספרו רק מחר. קלפיות אלה מועברות בשעה זו למרכז הספירה בגני התערוכה.

ספירת הקולות תתחיל מחר בשעות הבוקר ותימשך לאורך היום, ועל פי הערכות תוצאות סופיות יתקבלו רק ביום חמישי.

שיעור ההצבעה בבחירות להסתדרות (גרפיקה: אידאה).
שיעור ההצבעה בבחירות להסתדרות (גרפיקה: אידאה).

אבי ניסנקורן מכהן כיו"ר ההסתדרות מאז 2014, אך זוהי הפעם הראשונה בה הוא מעמיד עצמו לבחירת כלל חברי הארגון. ניסנקורן מונה לתפקיד עם פרישת קודמו עופר עיני ונבחר כמחליפו ע"י בית נבחרי ההסתדרות (בינ"ה). לפני כן היה יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות. סיעתו של ניסנקורן "עוגנים" נתמכת ע"י מרבית ראשי הוועדים, ומורכבת מקואליציה עם תשע סיעות נוספות בהסתדרות – העבודה, הליכוד, חדש, מרצ וכולנו, והסיעות ההסתדרותיות עוגן, עוז, תמורה, אופק ועוצמה. אתמול (שני) אמר ניסנקורן: "הפכנו את ההסתדרות לתנועה חברתית. אנחנו בטוחים שמחר העובדים והגמלאים יביעו את אמונם ואנחנו ננצח ניצחון ברור ונמשיך בעשייה החברתית, במעשים ולא בדיבורים."  ניסנקורן יצביע הבוקר בסניף המרכזי של דואר ישראל בתל אביב.

שלי יחימוביץ' מכהנת כחברת כנסת במפלגת העבודה מאז 2006, ואף היתה יו"ר המפלגה בין השנים 2011 ל-2013. היא הכריזה על מועמדותה לראשות ההסתדרות בפברואר השנה, באמצעות סיעת "הבית החברתי" שהוקמה ע"י איתן כבל בבחירות הקודמות לארגון. ליחימוביץ' חברה סיעת ש"ס וכן חלק מראשי הוועדים. אתמול (שני) פנתה יחימוביץ' לחברי ההסתדרות בעמוד הפייסבוק שלה ואמרה "שלא תעלו על דעתכם לא להצביע. מחר זה היום שלכם. הזדמנות של פעם בחמש שנים. הנשיא טראמפ ימריא מפה בעוד כמה שעות, ואנחנו נישאר עם החיים עצמם, שזה קודם כל הזכות להתפרנס בכבוד." יחימוביץ' תצביע בבית ההסתדרות ברחוב ארלוזרוב בתל אביב.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!