דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ירושלים

יום ירושלים התשע"ז / מדריך לחגיגות יום ירושלים: מגוון של הופעות, סיורים ותפילות

כולם יוכלו למצוא את עצמם בשלל האירועים לכבוד 50 שנה לעיר ״שחוברה לה יחדיו״ | מירי מסיקה ועידן רייכל, צעדת בני נוער, הצגה במגדל דוד ועוד ו ירושלים, חוזר אליך

מופע אור קולי מוקרן על חומות עיר דוד בחגיגות יום ירושלים 2017 (צילום: הדס פרוש \ פלאש90)
מופע אור קולי מוקרן על חומות עיר דוד בחגיגות יום ירושלים 2017 (צילום: הדס פרוש \ פלאש90)
דוד טברסקי

השבוע, לכבוד ציון 50 שנה לעיר ירושלים תחת ריבונות ישראל, קושטה עיר הבירה לקראת האירועים החגיגיים ולקראת בואו של נשיא ארה"ב. ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, אמר, "יובל שנים חלפו מאז אוחדה ירושלים לנצח והשנה אנחנו נציין מאורע זה עם מגוון אירועים המאפשר ליותר ויותר קהלים להתחבר לירושלים ולקחת חלק בחגיגות. אני מזמין את כל תושבי ירושלים, מבקריה ואוהביה לבוא לחגוג וליהנות משפע האירועים ביום חגה של בירת ישראל".

שוק מחנה יהודה בירושלים (צילום ארכיון: זאק ווייזגראס / פלאש 90).
שוק מחנה יהודה בירושלים (צילום ארכיון: זאק ווייזגראס / פלאש 90).

קונצרטים, יום הסטודנט ומסיבה
בכיכר ספרא יערך הערב (שלישי) קונצרט חגיגי בסימן 50 שנות איחוד לעיר, בליווי של התזמורת הסימפונית של ירושלים כשלצידה יופיעו מירי מסיקה, דוד ד’אור וקובי אפללו. בשעה 4:30 בבוקר יגיע עידן רייכל להופעת זריחה בכיכר – הכניסה חינם.

יום הסטודנט הירושלמי, יתחיל בגן סאקר, היום (שלישי) בשעה 19:00. על הבמה צפויים להופיע היהודים, אברהם טל, ברי סחרוף ושלום חנוך, עדי אולמנסקי ועוד. ב-3 בלילה, תיפתח זירת מסיבה בכיכר ציון' עם ריקודים ומוזיקה והופעה של להקת מיומנה. המסיבה תימשך עד זריחת השמש.

במהלך היום יתקיים כנס הנוער הארצי לאיחוד ירושלים 'נעלה לירושלים'. במהלך השבוע יגיעו כ-30,000 בני נוער מכל רחבי הארץ לירושלים, ויבקרו באתרים השונים ברחבי העיר. שיא האירועים יתרחש היום כש-20,000 בני נוער יטיילו ב-5 מסלולים שונים, ויסיימו את בעצרת נוער בבריכת הסולטן בשעה 18:30, בה צפויים להשתתף כ-7,000 בני נוער.

המונים ברחובות ירושלים (צילום ארכיון: הדס פרוש / פלאש 90).
המונים ברחובות ירושלים (צילום ארכיון: הדס פרוש / פלאש 90).

יום ירושלים, רביעי ה-24.5

בכנסת
בכנסת תפתח בבוקר תערוכת "פנים רבות לה" לרגל יובל איחוד ירושלים – תערוכת אמנות שתוצג באגף הוועדות (ליד אולם "ירושלים") ובה יוצגו יצירות "מנופי חולין בירושלים". התערוכה תפתח במעמד יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ והאמנים שיצירותיהן מוצגות.

בשעה 12:30 תקיים הכנסת ישיבת מליאה מיוחדת, במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, ויישאו דברים יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יצחק הרצוג.

זיקוקים מהר הרצל ברקע הכנסת (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
זיקוקים מהר הרצל ברקע הכנסת (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).

אירוע משותף עם הקונגרס האמריקאי יתקיים בשעה 21:00 בטרקלין שאגאל בכנסת. האירוע ישודר בשידור חי ל-50 מדינות בארה"ב וישאו בו דברים יו"ר בית הנבחרים פול ראין ומישראל יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין.

בשעה 19:00 יתחיל הטקס הממלכתי לכבוד יום ירושלים, במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה, שרים, ראש העיר, הרמטכ"ל, המפכ"ל והמשפחות השכולות. בטקס יחנכו מחדש את מוזיאון גבעת התחמושת.

מגדל דוד
מוזיאון מגדל דוד יחגוג את יום ירושלים עם הצגות ירושלמיות, תחנות הדרכה, מתחם יצירה לילדים ומופעים של התזמורת האנדלוסית. ההצגות ימחיזו את ההיסטוריה העשירה של ירושלים מתקופת דוד המלך ועד היום דרך תחנות הפעלה ייחודיות וחוייתיות.

ישיבת מרכז הרב
בשעה 18:00 תערך עצרת הודיה ב'ישיבת מרכז הרב', במעמד הרבנים הראשיים, שרים, ראשי ישיבות, ח"כים ואישי ציבור. בסיום תתקיים תהלוכה מסורתית לכותל המערבי.

כיכר ציון
עוד במהלך השבוע יערך מרתון סיורים. בתוכנית הסיורים מחכים לאורחים וסיורים מודרכים ברחבי העיר העתיקה והחדשה, סיורי אוכל וטעימות, סיורי שכונות, פולקלור מלווים בסיפורים ירושלמיים. שוק הלילה של ירושלים בכיכר ציון יתפרס  על פני יריד ענק עם דוכני האומנות, אספנות ואקססוריז של מיטב היוצרים הירושלמים.

יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנפלו בדרכם לישראל
יום ירושלים הוא גם יום הזיכרון ל-4,000 יהודי אתיופיה שנפלו במסעם לישראל סודן. בשעה 11:00 ייערך טקס אזכרה ממלכתי  בהר הרצל, ובשעה 19:30 ייערך טקס נעילת יום הזיכרון באמפי פארק נתניה, בהובלת חניכי ומדריכי 'הנוער העובד והלומד' ובמעמד ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר. במקום תוצב תערוכה המספרת את סיפור העלייה וקהילת ביתא ישראל.

מצעד הדגלים והמעדה הירושלמית

בשעה 16:30 יחל בעיר העתיקה מצעד הדגלים המסרותי. הצעדה מלווה בריקוד, שירה והנפת דגלי ישראל ומופקת על ידי עמותת 'עם כלביא'. מדי שנה צועדים במצעד עשרות אלפי אנשים, המגיעים מרחבי הארץ והעולם. המצעד יסתיים בטקס חגיגי ברחבת הכותל, ויכלול תפילה הופעה של יעקב שוויקי.  לאור אירועי אלימות פיזית ומילולית של מיעוט מהצועדים, בעיקר בחלק בו המצעד עובד ברובע המוסלמי, תתקיים מחאה של ארגונים, פעילים ומפלגות.

במקביל למצעד הדגלים, תתקיים זו השנה הרביעית הצעדה הירושלמית שיוזמת 'התנועה הירושלמית' בסימן: 'חוגגים את המגוון'. הצעדה, שנולדה במטרה להוות אלטרנטיבה לצעדת הדגלים, תתקיים בפארק המסילה וייקחו בה חלק התזמורת מארש דונדורמה, 'תחריר – בר תרבות מזרחית', ושחקני ואוהדי הקבוצות הירושלמיות הפועל קטמון ובית"ר נורדיה. "הצעדה הירושלמית היא התשובה המקומית, אל מול הניסיונות החיצוניים לצבוע את העיר בצבעי מאבק ולאומתיות. אלפי יהודים וערבים, נשים וגברים, ימין ושמאל, סטרייטים ולהט"בים, אוהדי הפועל ואוהדי בית"ר – צועדים ביחד", נמסר מהתנועה הירושלמית.

כחלק מההתמודדות על הנראטיב של חגיגות איחוד העיר, התנועה הירושלמית יצרה סרטונים תחת הכותרת 50 סיבות לתקווה:
"אנחנו רוצים לחזק את קולם של הירושלמים שאוהבים את ירושלים על כל גווניה" מסרה עינת לוי, מנכ"לית התנועה הירושלמית, "אנחנו רוצים להראות שיש המון זהויות, ומתוכן המון סיבות לאהוב את העיר, ובעיקר רצון אחד משותף – להרגיש פה בבית. זה לא חייב לבוא אחד על חשבון השני. ירושלים היא קהילה של קהילות. את ירושלים אוהבים בחגיגה של סובלנות ולא בהפגנה של אדנות."

ביום חמישי (25.5) מקהלת החזנים של ירושלים תערוך מופע הצדעה מיוחד באודיטוריום היכל שלמה. במופע יעלו קטעי תפילה ושירה חסידית-ישראלית ופרקי שיוקדשו כולם לירושלים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!