דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / כתב אישום נגד מפעילי חברות כוח אדם שהעסיקו מנופאים בניגוד לחוק

השניים מואשמים כי פעלו כקבלני כוח אדם ללא רשיון וכי ביצעו ניכויים שלא כדין משכר העבודה | שר העבודה, חיים כץ: "אנו משקיעים מאמצים מיוחדים למיגור תאונות עבודה באתרי הבנייה ופועלים בנגד כל ניסיון פגיעה בזכויותיהם של העובדים בענף"

מנופים באתר בנייה (צילום: דבר)
מנופים באתר בנייה (צילום: דבר)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

משרד העבודה והרווחה הגיש אתמול (שלישי) כתב אישום כנגד שעייב רובין ואילייגוייב אנה, העומדים מאחורי החברות "אשר מנופאים" ו"נוח מנופאים", בטענה כי העסיקו מנופאים באתרי בנייה שונים כקבלני כוח אדם, ללא שהיה להם רישיון על פי חוק לשמש כקבלן כוח אדם ותוך הפרת הזכויות של עובדיהם.

חקירת האגף לאכיפה פלילית במנהל ההסדרה והאכיפה העלתה כי, בתקופה שנבדקה, בוצעו ניכויים – בניגוד לחוק – משכרם של העובדים וכי ניכויים אחרים שנוכו עבור קרן פנסיה משכרם של עובדים לא הועברו ליעדם, עבירה הנחשבת כעבירה פלילית.

כתב האישום על ידי הלשכה המשפטית במנהל, מייחסת לשניים מספר רב של עבירות לפי חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם ועבירות בנסיבות מחמירות לפי חוק הגנת השכר.

"אנו משקיעים מאמצים מיוחדים למיגור תאונות עבודה באתרי הבנייה ובמקבלי פועלים בצורה תקיפה נגד כל ניסיון פגיעה בזכויותיהם של העובדים בענף" אמר שר העבודה והרווחה חיים כץ ביחס לפרשה, "אין לבחול באמצעים לענישת מעסיקים שמפרים זכויות".

שר העבודה והרווחה חיים כץ (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
שר העבודה והרווחה חיים כץ (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).


נותני שירותי כוח אדם מחויבים ברישיון הניתן ממנהל ההסדרה והאכיפה, בהתאם לקריטריונים הקבועים בחוק על מנת להגן על זכויות העובדים. "חשוב להדגיש שגם מי שמתקשר עם קבלנים שעובדים ללא רישיון עובר על החוק וצפוי לעונשים הקבועים בו" הבהירה מנהלת המנהל האכיפה, יפה סולימני, "המנהל פועל ביד קשה כנגד כל ניסיון של פגיעה בזכויותיהם של עובדי קבלן בכלל ומנופאים בפרט; מדובר באוכלוסייה שמבצעת תפקיד לא פשוט בתנאי שטח מורכבים, הזכאית לקבל את מלוא הזכויות המוקנות לה על פי החוק. מעסיקים שלא יפעלו בהתאם להוראות החוק יהיו חשופים לעיצומים כספיים גבוהים ואף לכתבי אישום".

התובעת הראשית בתיק, עו"ד גלי לוי, הסבירה כי בעקבות המודעות הציבורית והעלייה לכותרות של תחום המנופאות הוצפו בעיות הקיימות בתחום. "על המעסיקים להיות מודעים לכך שכנגד מי שמבצע עבירות מסוג זה יינקטו סנקציות פליליות. נביא לדין את כל הגורמים המעורבים שנתגבשו ראיות ביחס אליהם, ובהמשך ההליך המשפטי למצות את הדין. זאת, באמצעות פניה לבית הדין, לענישה משמעותית שתהווה, לצד ההרשעה עצמה, גורם מרתיע לביצוע עבירות בשוק העבודה".

ארגון מפעילי עגורן צריח בישראל מסר בתגובה להגשת כתב האישום כי הוא מברך על הצעדים האסרטיביים שמנהל ההסדרה והאכיפה בראשות יפה סולימני מתחיל לקחת, המורגשים בשטח. "עדיין אנחנו עדים לשבירה של רבים מבין 23 חוקי העבודה על אכיפתם אמונים במנהל ההסדרה והאכיפה, עדיין אנחנו רואים פשיטות רגל פיקטיביות. זו התחלה ולא ננוח עד שכל הענף יבוא לדין".

תגובתם של שעייב ואילייגוייב לא נתקבלה, נכון לשעה זו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!