דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / כתב אישום: היחצ"ן תיאם הופעות של כוכבת צעירה בניגוד לחוק עבודת נוער

שיר פינטו מואשם כי אירגן הופעות בשעות לילה מאוחרות - אף שלזמרת המפורסמת טרם מלאו 15 | מדובר בהפרה לכאורה של חוק עבודת נוער, אשר נועד על מנת להבטיח את שלומם וזכויותיהם של בני נוער בעולם העבודה

הופעה (תמונה אילוסטרציה. Manasian Artashes / shutterstock).
הופעה (תמונה אילוסטרציה. Manasian Artashes / shutterstock).

משרד העבודה והרווחה הגיש כתב אישום נגד שיר פינטו, איש יחסי הציבור של זמרת וכוכבת ילדים צעירה, לאחר שבמסגרת חקירה שניהל האגף הפלילי במינהל הסדרה ואכיפה שבמשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, נמצאו ראיות לכך שפינטו ביצע פעולות תיווך שלא כדין להעסקתה וזאת, בטרם מלאו לה 15 שנים. האישומים מתייחסים לתיווך שתי הופעות במועדוני לילה, בבאר שבע ובתל אביב, שהתקיימו בשעות לילה מאוחרות. בהמשך לגיבוש הראיות הוחלט על הגשת כתב אישום פלילי על הפרה של חוק עבודת הנוער.

מכתב האישום שהגישה עורכת הדין אפרת קלט מהלשכה המשפטית עולה כי הנאשם לא פנה לאגף ההסדרה שבמשרד העבודה בבקשה למתן היתר תיווך להעסקתה בהופעות המדוברות, שהתרחשו בשנת 2015, טרם מלאו לזמרת 15 שנים. תקנות עבודת הנוער לתיווך ילד בהופעה או בפרסומת קובעות כעבירה פלילית את הפעילות של תיווך ללא היתר, או בניגוד להוראות היתר שניתן, להעסקה של ילד שהינו מתחת לגיל 15 בהופעה או בצילומים. התקנות בוחנות, בין היתר, את התנאים לתיווך ילד בהופעה או בפרסומת; בחינת הבקשות להיתר נעשית בכדי להבטיח את תנאי העסקת הילדים, בטיחותם ובריאותם, ומטרת תנאים אלו היא הגנה על טובתו של הילד וכן מניעת ניצול ילדים לצורך גריפת ממון.

בין היתר, כאשר מתבצעת פניה למינהל נבדק במסגרת בחינת ההיתר שאין בהופעה אלימות או עידוד לאלימות, ולא נעשה שימוש בעירום או ברמזים מיניים, הצגת דברים באופן העלול להפחיד או ליצור מתחים אצל הילד או סיכון בטיחותי, בריאותי או גופני. כמו כן, נבדק כי לילד ניתן יחס של כבוד, סובלנות והתחשבות במגבלותיו ובצרכיו ותנאים נוספים המבטיחים תנאים פיזיים הולמים ודאגה לרווחתו הנפשית של הילד. בעל היתר התיווך נדרש לעמוד בכל תנאי ההיתר ולדאוג לרווחת הילד ולבטיחותו בעת העסקתו בהופעה הציבורית או בפרסומת.

לפי נתוני משרד העבודה, הרווחה והשרותים החברתיים, בשנת 2016 ניתנו על ידי מינהל הסדרה ואכיפה 2,343 היתרים לתיווך בהעסקת ילדים בהופעות ופרסומות. מדובר בעלייה של 41% ביחס לשנת 2015, מה שמצביע על המודעות הגבוהה שהתעוררה בתחום וזאת, עקב חידוד נהלים פנימיים במשרד וכן הודות פעולות הסברה שבוצעו למעסיקים בתחום.

מנהלת מינהל הסדרה ואכיפה, הגב' יפה סולימני: "מתוקף חוק עבודת הנוער הופקדה בידינו האחריות לבחינת שלומם ורווחתם, הפיזית והנפשית, של ילדים המועסקים בהופעות ציבוריות. על כלל הגורמים המעורבים בהפקות הכוללות ילדים מתחת לגיל 15, הן כמתווכים ומפיקים – והן כמזמיני שירותים אלו – להיות מודעים לדרישות החוק הנובעות מהאחריות הכרוכה בהעסקת ילדים מתחת לגיל 15 ולכך שהמפרים עלולים לעמוד לדין פלילי ולהיענש בהתאם לחוק".

עו"ד גלי לוי, התובעת הראשית: "חוק עבודת נוער נועד להגן על זכויותיהם של ילדים ונערים בכניסתם לשוק העבודה. הוא גם נועד לטפל במקרים בהם מועסקת אוכלוסייה זו בפרסומות והופעות וקובע גבולות וכללים לאופן העסקת אוכלוסייה ייחודית זאת תוך התחשבות בגיל הצעיר. אנו פועלים על מנת להבטיח שהעסקת אוכלוסייה זו תתבצע בהתאם לדרישות החוק ובכלל זה פועלים על מנת להבטיח שהפיקוח שקבע המחוקק לעניין זה אכן יתקיים. במקרה הנוכחי התבצעו פעילויות תיווך של ילדה ללא היתר. הילדה הועסקה בשעות הלילה הקטנות במועדונים בהיותה בת פחות מ-15 שנים".

מעו"ד דן כ"ץ המייצג את פינטו נמסר כי "עיון בכתב האישום מלמד כי מדובר על טענות כנגד שיר שמקורן בטעות טכנית, אשר תוסדר בימים אלו."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!