דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות בהסתדרות 2017

הבחירות בהסתדרות / ניסנקורן: ניצחנו ב-60%, יחימוביץ': נגיש תלונות על זיופים

244,050 עובדים השתתפו בבחירות בהסתדרות - שיעור שיא של 45.66% | כרבע מהקולות נספרו | ניסנקורן: "ניצחון מוחץ אשר צפוי עוד לגדול", יחימוביץ': "מערכת רמאויות שיטתית, נעתור לבית המשפט לפסילת קלפיות"

אבי ניסנקורן ושלי יחימוביץ' (צילום: יונתן זינדל \ פלאש90)
אבי ניסנקורן ושלי יחימוביץ' (צילום: יונתן זינדל \ פלאש90)
אסף צבי

בבחירות למוסדות ההסתדרות שנערכו אתמול (שלישי) השתתפו 244,050 בעלי ובעלות זכות בחירה, כאשר שיעור ההצבעה הסופי עמד על 45.66% – כך נמסר מוועדת הבחירות המרכזית של ההסתדרות. מדובר בעליה של כ-5.5% לעומת בחירות 2012, אז נתון ההצבעה הסופי עמד על כ-40%. על ראשות הארגון התמודדו היו"ר המכהן אבי ניסנקורן וסיעתו עוגנים, מול חברת הכנסת שלי יחימוביץ' וסיעתה הבית החברתי.

מטה ניסנקורן הודיע כי על פי ספירת הקולות בקלפיות המגורים ניצח היו"ר המכהן ביתרון של כ-59% לניסנקורן מול 41% ליחימוביץ'. מדובר במידע לא רשמי. מרבית הקולות יספרו במהלך היום (רביעי) ומחר, כך שידיעה סופית בדבר תוצאות הבחירות תהיה רק במהלך מחר.

יחימוביץ' הודיעה הלילה כי במטה שלה הצטברו דיווחים רבים על זיופים ושיבושים בבחירות, אותם כינתה "מערכת רמאויות שיטתית", וכי היא מתכוונת לפנות לבית המשפט כדי לפסול חלק מהקלפיות. בהודעת המטה נמסר כי "במהלך יום הבחירות שבו והגישו עורכי הדין של המטה לוועדת הבחירות המרכזית, ובשעה 00;17 אחר הצהריים הודיעו עורכי הדין איתן לירז ואיתן ברוש במכתב רשמי ליו"ר ועדת הבחירות עו"ד טל קרת כי בכוונתם לעתור לבית המשפט ולדרוש פסילתן של קלפיות. הבוקר (24.5) יגיש המטה עתירה לפסילת קלפיות בהן התקיימו מקרים חמורים של רמאויות וזיופים. מקרים אלה כללו, בין היתר, קלפיות שנפרצו; משקיפים שלא הורשו להיכנס לאזור הקלפי; עובדים שקיבלו מעטפות מסומנות עם השם ומספר תעודות הזהות שלהם כדי לעקוב אחר הצבעתם; אנשי מטה ניסנקורן שנכנסו לקלפי ביחד עם עובדים והחתמה מראש של אלפי מעטפות. להודעה מצורפות תמונות המעידות באופן ברור על מקרים חמורים אלה."

ממטה ניסנקורן נמסר בתגובה: "התוצאות בקלפיות מגורים מראות שחברי ההסתדרות בחרו במעשים ולא בדיבורים. 59.07 מול 40.94 זהו ניצחון מוחץ אשר צפוי עוד לגדול, לאור אחוז ההצבעה חסר התקדים שהיה הפעם בבחירות. צר לנו שיחימוביץ לא משלימה עם התבוסה וממשיכה במסע הבכי וההשמצות שנמשך כבר שלושה חודשים. עושה רושם ששלי שמה לה למטרה לפגוע בהסתדרות, בוועדי העובדים, בעבודה המאורגנת בישראל וביותר מ- 240 אלף בוחרים – כמות המצביעים הגדולה ביותר ב-20 השנים האחרונות. התנהגותה של יחימוביץ' מביכה ומבישה, היא לא מכבדת את רצונם הברור של הבוחרים ומנסה לפגוע בהליך הדמוקרטי דרך השמצות מופרכות."

יצויין כי במהלך הערב של אתמול (שלישי) והלילה הצטברו במערכת 'דבר ראשון' טענות רבות מצד פעילים של עוגנים על מעשי בריונות של פעילים מטעם מטה יחימוביץ', לרבות ניסיונות לפגום בכשרות קלפיות שונות ובכך להביא לפסילתן.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!