דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / כל הכישרון של נייל ריינג'ר לא עזר לו לברוח מהסביבה בה גדל

השבוע, בגיל 26 בלבד, הגיעה לסיומה העגום הקריירה המקצוענית של החלוץ הכישרוני, שרבים ניבאו לו עתיד מזהיר | הוא הורשע בהונאה בנקאית ונשלח ל-8 חודשי מאסר | הכדורגל היה אמור להציל אותו מקריירה של פשע, אבל הפיתויים היו גדולים מדי

נייל ר'יינגר (משמאל) במדי ניוקאסטל (צילום: AP Photo/Bob Edme).
נייל ר'יינגר (משמאל) במדי ניוקאסטל (צילום: AP Photo/Bob Edme).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נייל ריינג'ר, חלוצה הצעיר של קבוצת הכדורגל הבריטית ניוקאסל ושחקן הרכב קבוע בנבחרת הנוער של אנגליה, אמור היה להיות כוכב גדול. אוהדים רבים ציפו כי ריינג'ר יצעיד את ניוקאסל לצמרת הליגה. אך ריינג'ר, שנולד וגדל בסביבה של פשע, מעולם לא וויתר באמת על הפיתויים שהיה אמור להשאיר מאחוריו. השבוע, בגיל 26 בלבד, הגיעה לסופה העצוב הקריירה של החלוץ כישרוני, שבמקום לחגוג את חזרתה של ניוקאסל לפרמייר ליג, יחל לרצות עונש מאסר של שמונה חודשים בגין גנבה של אלפיים לירה שטרלינג.

ריינג'ר, שגדל בשכונת ווד גרין בצפון לונדון, התחיל את הקריירה שלו בקבוצת האקדמיה של קריסטל פאלאס.  בשנת 2008, הוחתם החלוץ בקבוצת הנוער של סאות'המפטון. ריינג'ר היה מוכן כבר להשתלב בקבוצת הנוער של, ואולי אף בקבוצה הבוגרת, של המועדון הלונדוני מהפרמייר ליג, אך הקריירה של הנער המוכשר נבלמה בפעם הראושנה, ולא האחרונה. עוד לפני שהספיק להשתתף במשחק אחד במדי סאות'המפטון, הורשע ריינג'ר בשוד קבוצתי, שבוצע לפני חתימת החוזה, ונשלח ל-11 שבועות בבית מעצר לעבריינים צעירים.

אחרי שחרורו, הביע ריינג'ר חרטה על מעשיו, והבטיח שמעכשיו ליבו וגופו יוקדשו אך רק לכדורגל. אבל הנהלת הקבוצה הבינה שיש לה שחקן בעייתי ביד, וסירבה לקבל אותו חזרה. למזלו, עמד עמד לזכותו הכישרון הטבעי, וניוקאסל החליטה, למרות הכל, להמר על הצעיר הבעייתי. ריינג'ר השיב טובה לקבוצה, ובעונתו הראשונה בקבוצת הנוער כבש 22 שערים בליגת הנוער ובליגת המילואים. אלן שירר, מאמן הקבוצה וחוץ העבר האגדי של ניוקאסל, התרשם כל כך מהיכולת שהציג והחתים אותו על חוזה לשלוש שנים וחצי. "כשאתה מגיע למקום חדש, אתה אף פעם לא מצפה שתוך תשעה חודשים תקבל חוזה חדש" אמר אז ריינג'ר, "זאת סביבה אחרת בשבילי, אבל אני מרגיש שמצאתי את מקומי ואני מרגיש נהדר לגבי זה. עכשיו אני צריך להמשיך לעבוד קשה ולהישאר עם הרגלים על הקרקע".

ריינג'ר באמת המשיך לעבוד  קשה, וכל עוד הצליח על הדשא, נשאר עם הרגליים על הקרקע גם מחוצה לו. היכולת הנהדרת שלו בליגות הנוער והמילואים קנו לו מקום בנבחרת הנוער, ובקיץ  2009 יצא עם הנבחרת לאליפות אירופה בקייב. החלוץ עלה כמחליף בחמישה משחקים, וכבש שער אחד בניצחון הענק על נבחרת סלובניה 7:1. השיא, מבחינתו, היה משחק הגמר באצטדיון האולימפי בדונייצק, כשעלה כמחליף בדקה ה-64, במקום דני וולבק, ושיחק לראשונה מול 25 אלף צופים נלהבים. נבחרת אנגליה הפסידה באותו הגמר 2:0. אבל ריינג'ר זכה בחוויה אדירה שרק נתנה לו עוד כוחות לעמוד בהבטחתו ולהתעסק רק בכדורגל.

ב-8 באוגוסט 2009, ערך החלוץ הצעיר את הופעת הבכורה שלו במדי הקבוצה הבוגרת של ניוקאסל, כשכמחליף במשחק מול ווסט ברומיץ' בתוספת הזמן, במקום חלוץ נבחרת ניגריה שולה אמאובי. שלושה שבועות אחר כך, פתח לראשונה בהרכב מול לסטר ונבחר לשחקן המצטיין במשחק. כשהוחלף בדקה ה-81, הוא זכה במחיאות כפיים סוערות מהיציעים. במועדון הרגישו כבר שכוכב חדש נולד.

במהלך העונה, הוצב השחקן הצעיר בכנף ימין, שם ניצל את מהירות הפריצה שלו, וב-30 משחקים כבש שני שערי. ריינג'ר היה המחליף הקבוע והיה לו חלק משמעותי בחזרתה שך הקבוצה לפרמייר ליג. את העונה הבאה התחיל הצטיינות, ובמהלכה הופיע במדי הקבוצה ב-24 משחקי ליגה. בניוקאסל לא היססו והאריכו שוב את חוזהו, הפעם לחמש שנים וחצי, עד קיץ 2016.

השיפור ביכולתו ובמעמדו בקבוצה, הכניס את ריינג'ר לסחרור, ובעיות משמעת החלו לצוץ לעתים תכופות. במאי 2011 הופצה תמונה שלו מחזיק אקדח בפוזה של גנגסטר. המועדון דרש, כמובן, שיביע חרטה ופרסם הודעה רשמית, לפיה "המועדון דיבר עם נייל ויכול לאשר שכלי הנשק שהחזיק, הוא לא כלי נשק אמתי ואין זאת עבירה פלילית להחזיק בו. נייל מביע חרטה על חזקת האקדח ועל התמונה שצולמה בביתו על ידי חברתו. המועדון ידבר עם השחקן על החשיבות של להיות מודל חיקוי חיובי לאוהדים הצעירים של הקבוצה". למרות הטיפול החלק והטוב, כביכול, בפרשה, הייתה זאת תחילת ההתרסקות של הכישרון הצעיר.

הנפילה המשיכה גם בפתיחת עונת 2012-2011, אז הואשם בתקיפה של אדם אחרי בילוי לילי. בעקבות המקרה, הוענש השחקן ונשלח להתאמן עם קבוצת המילואים, אך המשטרה לא הצליחה להגיש לבסוף כתב אישום. בשבוע בו חזר להתאמן עם הקבוצה הבוגרת נעצר שוב, הפעם באשמת התפרעות ושכרות במרכז העיר. בעיות המשמעת הקשות גרמו למועדון להשאיל אותו, לחצי עונה, לברנסלי מהליגה השנייה. המטרה הייתה לתת לו זמן להתאפס ולחזור למסלול המקצועני, ובזמן הזה גם לצבור ניסיון ודקות משחק חשובות. לרוע המזל, ריינג'ר נפצע כבר אחרי חמישה משחקים, והעביר שנה שלמה מחוץ למגרשים.

במהלך אותה שמה, וגם אחריה, המשיך ריינג'ר להסתבך. כך, לדוגמה, נקנס על ידי ההתאחדות האנגלית על אמירה הומופובית בטוויטר. החלוץ יצא לעוד השאלה לא מוצלחת בשפילד וונסדיי. בהמשך העונה, נעצר על העלבת שוטרים ואלימות בבית מגוריו. לבסוף שוחרר מהמועדון אחרי ויכוח סוער עם אוהדי הקבוצה ברשתות החברתיות. מכאן הדרך למטה הייתה מהירה ותלולה. היכולת נעלמה והשחקן נדד לסווינדון טאון , בלקפול וסאות'אנד יונייטד. בלי להשאיר חותם מקצועי, אבל עם עוד ועוד תיקים פליליים ואישומים.

השבוע, בגיל 26 בלבד, הגיעה הקריירה המבטיחה של נייל ריינג'ר לסופה העגום. בית המשפט הרשיע את השחקן באישום משנת 2016, לפיו גנב בהונאה בנקאית טלפונית 2,090 ליש"ט. כעת, השחקן שכיכב עם שישה שערים ב-11 הופעות בנבחרת הנוער, לצד שחקנים שמככבים היום בליגה ובנבחרת הבוגרת, כמו דני וולבק (ארסנל), קייל וולקר(טוטנהם) ,דני דרינקווטר(לסטר)  אנדרוס טאונסנד(קריסטל פאלאס),  יצטרך לשבת בכלא ולחשוב איפה הלך לאיבוד. במקום להצטיין בליגה ובנבחרת, הוא יעביר את החודשים הבאים בכלא. כשישתחרר, תוטבע עליו חותמת הסופית של עבריין בעייתי, כזה שאף קבוצה מקצוענית לא תקבל לשורותיה.

למרות שהקריירה המקצוענית שלו הגיע לסופה, כדאי ששחקנים צעירים יסתכלו על ריינג'ר כתמרור אזהרה. דוגמה לדרך בה כמה טעויות פשוטות וחוסר מחשבה יכולות להפיל שחקן כשרוני מהאולימפוס חזרה לתהום של אלימות ופשע. כי על כל כוכב ענק – כמו פלה, מארדונה, טבס, או אלכסיס סאנצ'ס  – שבעזרת הכישרון הצליח לצאת משכונת העוני והפשע בה נולד, יש עשרות ומאות שחקנים כמו ריינג'ר. כאלה שמנסים, אך לבסוף נופלים חזרה, ואף אחד לא זוכר את הסיפור שלהם.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!