דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מנצ'סטר

הפיגוע במנצ'סטר / המלכה אליזבת לפצועת הפיגוע במנצ'סטר: "זה מעשה נורא ומרושע"

12 פצועים מתחת לגיל 16 עוד מאושפזים בבית החולים לילדים במנצ'סטר, לאחר שנפצעו בפיגוע בהופעתה של הזמרת אריאנה גראנדה, בו נרצחו 22 בני אדם ביום שני השבוע | המשטרה הבריטית זועמת על הדלפות מהחקירה, שלטענתם פגעה במשפחות הקורבנות

המלכה אליזבת׳ בביקור נפגעי הפיגוע במנצ׳סטר (צילום: Peter Byrne/Pool  via AP)
המלכה אליזבת׳ בביקור נפגעי הפיגוע במנצ׳סטר (צילום: Peter Byrne/Pool via AP)

המלכה אליזבת השנייה, אמרה לילדים בנפצעו בפיגוע במנצ'סטר שהמתקפה היתה "איומה ומרושעת", עת ביקרה בבית החולים לילדים במטרה לפגוש את הקורבנות, משפחותיהם ואת הצוות הרפואי.

המלכה בת ה-91 אמרה לאווי מילס (Evie Mills) בת ה-14 שנפצעה בפיגוע ולהוריה, "זה נורא. מרושע ביותר, להתמקד בדבר שכזה (הופעת מוזיקה בה נמצאים בני ובנות נוער, ד.ר)". המלכה לחצה פיטפטה ולחצה ידיים לצוות הרפואי, ואמרה לאב של בנן נוער אחר שנאושפז בבית החולים, "זה לא משהו שאפשר לצפות לו בכלל".

אתר זכרון להרוגי הפיגוע במנצ׳סטר (צילום: AP Photo/Emilio Morenatti)
אתר זכרון להרוגי הפיגוע במנצ׳סטר (צילום: AP Photo/Emilio Morenatti)

תריסר ילדים מתחת לגיל 16 הגיעו לבית החולים לאחר הפיגוע ביום שני, בו נרצחו 22 שני אדם, לאחר הופעה של הזמרת אריאנה גרנדה. משפחות של זוג בני נוער, שנרצחו בפיגוע, אמרו "הם רצו להיות יחד לתמיד, ועכישו הם בלתי ניתנים להפרדה." בהצהרה משותפת, אמרו משפחותיהם של קלואי רוט'פורד בת ה-17 וליאם קארי בן ה-19, שהם היו "מתאימים בכל דרך אחד בשביל השנייה". המשפחות אמרו: "בלילה בו ביתנו קלואי ובננו ליאם מתו, הכנפיים שלהם היו מוכנות אבל הלבבות שלנו לא".

הבריטים זועמים על הדלפות מהחקירה

המשטרה הבריטית במנצ'סטר איימה כי היא תפסיק לחלוק את המידע שנאסף על בחקירת הפיגוע עם ארה"ב, עד שזו תבטיח שלא להדליף יותר מידע לתקשורת. במשטרה הבריטית מדווחים כי ישנה התקדמות בחקירה, חרף ההדלפות לתקשורת, ואף כי המשפחות של קורבנות הפיגוע נפגעו מההדלפות. ככל הנראה, ראשת הממשלה, תרזה מיי, תשוחח על ההדלפות לתקשורת עם נשיא ארה"ב דונלנד טראמפ.

המשטרה במנצ'סטר ביצעה מספר מעצרים מאז הפיגוע, בינהם אחיו של המחבל, סלמאן אבידיס. בעיתון גרמני נטען אבידיס עבר בנמל התעופה דיסדלדורף ארבעה ימים לפני שביצע את הפיגוע. הרשויות מנסות לברר האם אבידיס היה בקשר עם גורמים איסלמיסטים קיצוניים בגרמניה, לפני שהגיע למנצ'סטר בשבוע שעבר. המגזין הגרמני מדווח כי המשטרה הבריטית הודיעה לעמיתיה בגרמניה כי המחבל עבר הכשרה צבאית בסוריה.

 

 

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!