דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בריאות

המשבר בהדסה / בית הדין לעבודה קבע: התפטרותם של הרופאים מהדסה חוקית

ששת הרופאים במחלקה ההמטאונקולגית התפטרו במחאה על שינויים שמתכננת הנהלת הדס במחלקה | והתפטרותם צפויה להיכנס לתוקף בעוד שבועיים | ביום רביעי התערב שר הבריאות במשבר בהדסה באופן אישי

חדר מיון בהדסה עין כרם (צילום אילוסטרציה: הדס פרוש / פלאש 90)
חדר מיון בהדסה עין כרם (צילום אילוסטרציה: הדס פרוש / פלאש 90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קבע אתמול (חמישי) שהתפטרותם של ששת הרופאים מהמחלקה ההמטואונקולגית בהדסה חוקית. זאת לאחר שבית החולים עתר כנגד התפטרותם, שאמורה להיכנס לתוקף בתחילת יוני.

כזכור, תחילתו של המשבר בחודש מרץ האחרון, אז הגישו שישה רופאים ממחלקת הילדים את התפטרותם. הצעד יוצא הדופן בא על רקע מחלוקת עם מנהל בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין, סביב שינויים שביקש לבצע במחלקה ולטענתם יפגעו בטיפול המוענק לילדים. מכתבי ההתפטרות צפויים להיכנס לתוקף ב-4 ביוני השנה.

בית הדין דן בסוגיה האם ההתפטרות של הרופאים היא כחלק מניסיון לכפות על בית החולים את עמדותיו או שמדובר בהתפטרות אישית של רופאים שלא מוכנים להמשיך לעבוד בבית החולים, ופסק שמדובר בהתפטרות אישית ואותנטית.

ביום רביעי האחרון העביר שר הבריאות, יעקב ליצמן,  למנהל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, מסמך הנחיות שיקבע את המשך ההתנהלות סביב המשבר במחלקה ההמטואונקולוגית בבית החולים הדסה עין כרם. ההנחיה המרכזית במסמך קובעת כי תהיה הפרדה מוחלטת בין הטיפולים במחלקת הילדים ובמחלקת המבוגרים – נקודה שהיוותה את שורש המחלוקת בין הצדדים. זו הפעם הראשונה בה מתערב השר במשבר, באופן רשמי, ונראה כי הוא קיבל את עמדתם של הרופאים, שסירבו לבצע השתלות במתקני מחלקת המבוגרים.

מסמך ההנחיות כולל, בין היתר, הוספת מיטות וכוח אדם רפואי וסיעודי למחלקת הילדים, אך ללא ציון היקף התוספת; קביעה כי השתלות מח עצם יתבצעו אך ורק על ידי רופאים מומחים להמטואונקולגיה ילדים, שעברו הכשרה ייעודית לביצוע השתלות, וכי הן יבוצעו בכל שעות היממה; וקביעה כי מעקב אחרי חולים ומבריאים באשפוז יום יהיה בפיקוח המשתילים במחלקת הילדים. בנוסף, מבקש ליצמן לשאוף לשמירה על רצף מטפלים של הצוות הרפואי והסיעודי.

על פי הודעת המשרד, "שר הבריאות סמוך ובטוח כי ההנחיות שהוצאו מעניקות אפשרות לכל הצדדים להגיע להסכמות באשר להמשך פעילות המחלקה בהדסה, תוך הסדרת הפערים שהיו, ובכך להגיע לסיום המשבר, לטובת הילדים".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, מסר כי "המתווה הוא תוצאה של עבודה אינטנסיבית של גורמי המקצוע במשרד ונועד להבטיח שהטיפול שיינתן לילדים יהיה ברמה הגבוהה ביותר. כל החששות שהועלו על ידי הרופאים בנוגע לאופן פעילות המחלקה קיבלו מענה במתווה. אנו מצפים שהרופאים המתפטרים ימשכו את מכתבי ההתפטרות ויחזרו לעבודה סדירה".

מבית החולים הדסה נמסר כי הם מקבלים בברכה את מכתב השר, ואישרו כי המחלקה להמטואונקולוגיה והשתלות מח עצם בילדים תמשיך לפעול ברציפות, לרבות בתחילת חודש יוני, מועד כניסת התפטרות הרופאים לתוקף. על פי הודעת בית החולים, "המחלקה תשרת בלב חפץ ובזרועות פתוחות ובגאווה את תושבי ירושלים והסביבה כמו גם ילדים נוספים מהארץ ומהעולם".

עוד נמסר מהנהלת הדסה כי היא "תמשיך לצפות עדיין לחזרה של הרופאים כולם או בחלקם לבית החולים", ובמקביל תמשיך בגיוס רופאים חדשים למחלקה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!