דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות בהסתדרות 2017

הבחירות בהסתדרות / תוצאות סופיות בהסתדרות: ניסנקורן ניצח עם 62.42% מהקולות

יו"ר ההסתדרות נבחר בפער של למעלה מ-55 אלף מצביעים, בבחירות הגדולות ביותר מאז 1995 | גליה וולוך תמשיך כיו"ר נעמ"ת | רה"מ נתניהו והשרים כחלון וכץ בירכו | יחימוביץ': אעתור כנגד הליך הבחירות

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מצביע בבחירות להסתדרות בסניף "דואר ישראל" בתל אביב (צילום: יחצ)
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מצביע בבחירות להסתדרות בסניף "דואר ישראל" בתל אביב (צילום: יחצ)
אסף צבי

אבי ניסנקורן הוא המנצח בבחירות לראשות ההסתדרות, כך הודיעה לפני דקות אחדות עו"ד טל קרת, יו"ר ועדת הבחירות. ניסנקורן קיבל 62.42% מקולות הבוחרים והבוחרות, והוביל בפער של למעלה מ-55 אלף קולות מעל ח"כ שלי יחימוביץ', שהתמודדה מולו על התפקיד וסיימה עם 37.58% מהקולות. יו"ר נעמת תמשיך להיות גליה וולוך, המועמדת מטעם רשימת עוגנים, שקיבלה 60.9% מקולות הבוחרות בנעמ"ת.

בבחירות לוועידת ההסתדרות קיבלה סיעתו של ניסנקורן "עוגנים" 62.7% מהקולות, בעוד סיעת "הבית החברתי" בראשות יחימוביץ' קיבלה 37.3% מהקולות. תוצאות הבחירות למרחבי ההסתדרות לא פורסמו באופן רשמי, אולם ל"דבר ראשון" נודע כי סיעת "עוגנים" זכתה לרוב בכל 29 המרחבים של ההסתדרות, מה שיאפשר למועמדי הסיעה לראשות המרחבים להיבחר לתפקיד. "עוגנים" זכתה גם לרוב ב-26 מתוך 28 המרחבים בנעמ"ת, בעוד במרחבי ת"א והשרון נרשם רוב לסיעת הבית החברתי.

טרם פרסום התוצאות הסופיות טלפן ראש הממשלה בנימין נתניהו לניסנקורן ובירך אותו על נצחונו בבחירות. גם שר האוצר משה כחלון בירך את היו"ר הנבחר: "יש לנו עבודה רבה להמשיך ולעשות יחד על מנת לקדם את הערכים המשותפים שאנו חולקים, כפי שעשינו במהלך לקליטת עובדי קבלן ובהנהגת הסכם שכר מצמצם פערים", אמר כחלון, "נמשיך ונפעל בצורה מאוזנת ששומרת על האדם העובד אך גם על מקומות העבודה למען הצמחת המשק והכלכלה הישראלית."

יו"ר האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה יצחק (בוז'י) הרצוג בירך אף הוא את ניסנקורן ואמר כי "אדם ראוי ומוערך שהוכיח את יכולתו לפעול למען העובדות והעובדים ולשמירה על האינטרסים והערכים אותם ההסתדרות מייצגת. מברך את חברתי גליה וולוך, יו"ר נעמת, על הישגה המרשים ומאחל לה קדנציה נוספת של עשייה מבורכת וחשובה בהובלת נעמ"ת". גם ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני), שהיה ראש מטה הגימלאים של ניסנקורן, בירך ואמר כי "הייתה התמודדות לא פשוטה והגמלאים נהרו לקלפיות והכריעו!  אני יודע שעכשיו ההסתדרות בראשות אבי תתייצב בכל הכוח במאבקים הקריטיים עבורם להעלאת הפנסיות וחקיקת חוק סיעוד ממלכתי".

בין המברכים היה גם שר העבודה והרווחה חיים כץ, שאמר כי ״בחירתו המחודשת של יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ברוב קולות מלמדת על האמון הרב שנותן בו ציבור העובדים והגימלאים בישראל. יחד נמשיך להוביל מהלכים לטובת שיפור זכויות העובדים במשק הישראלי ונלחם בכל ניסיון לפגוע בעבודה המאורגנת." נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות הארגונים העסקיים שרגא ברוש,  אמר כי "אנו מברכים על בחירתו של אבי, שהוכיח את עצמו לאורך השנים כשותף אמיתי של נציגי המעסיקים לקידום המשק הישראלי. יחדיו נוכל להמשיך ולפעול בשיתוף פעולה מלא, לקידום הכלכלה הישראלית, העלאת הצמיחה והעלאת פריון העבודה במשק לטובת העסקים והעובדים כאחד״.

אחוז ההצבעה – 45.6%, הגבוה ביותר מאז 1994

למעלה מ-244 אלף בעלי ובעלות זכות בחירה, בהם עובדים וגמלאים, מימשו את זכותם והצביעו למוסדות הנבחרים של ההסתדרות. במערכת הבחירות הנוכחית נרשם שיעור הצבעה גבוה ביחס למערכות הקודמות ואחוז ההצבעה הסופי עמד על 45.66%. אלה היו הבחירות הגדולות ביותר שהיו בהסתדרות מאז שנת 1994.

ספירת הקולות במוקד הספירה בגני התערוכה הסתיימה בשעה 17:40 – כ-67 שעות מתום ההצבעה. הספירה עוכבה למשך 17 שעות עקב צו מניעה שהוציא בית המשפט המחוזי בת"א כדי לברר את טענות יחימוביץ' על אי-סדרים, ולאחר דיון הוחלט להמשיך את הספירה ולאפשר לה לעתור בהמשך לאחר פרסום התוצאות. 

השלב הבא בהליך הבחירות הוא כינוס המוסדות הנציגותיים השונים בהסתדרות ובנעמת, שיקיימו את השלב הבא של הבחירות – בחירת חברי בית נבחרי ההסתדרות (בינ"ה), מרכז נעמת ויושבת ראש נעמת, ויושבי ראש המרחבים בהסתדרות ובנעמת.

יחימוביץ': בוצעה גניבת בחירות ממוסדת, אעתור לביטול הבחירות

חברת הכנסת שלי יחימוביץ', שהתמודדה מול ניסנקורן והפסידה, הודיעה שהיא מסרבת לקבל את תוצאות הבחירות. על אף הפער של מעל 55 אלף קולות, אמרה יחימוביץ' כי היא "מכירה את הכללים ומכבדת אותם אותם כשהם ראויים לכבוד, אך הפעם למרבה הצער איני יכולה להשתתף בטקס המכובד 'ברכתי את המנצח', משום שבוצעה גניבת בחירות ממוסדת ושיטתית מהמסד ועד הטפחות, מתוכננת בקור רוח, ונעדרת לחלוטין מנגנון בקרה ופיקוח ממלכתי, שיפוטי או אובייקטיבי."

אתמול (חמישי) הודיעה יחימוביץ' שתגיש עתירה לפסילת כלל הליך הבחירות עקב טענות ל"פגמים קשים וזיוף מאסיבי שיטתי ומערכתי של תוצאות הבחירות". פרקליטה, עו"ד איתן לירז, אמר אתמול (חמישי) בראיון לרדיו "קול ברמה" כי בכוונתם להגיש את העתירה ביום ראשון הקרוב. אם אכן תוגש עתירה, הדיון בה צפוי להימשך חודשים ארוכים עד לקבלת ההחלטה, אך קשה לראות תסריט שבו תעוכב ההסתדרות מלממש את תוצאות הבחירות.

יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה פנחס עידן, מתומכיה המרכזיים של יחימוביץ' במערכת הבחירות, בירך את ניסנקורן והודיע כי הוא "מכבד את רצון ציבור הבוחרים". עידן בירך את ניסנקורן והוסיף כי "אני סמוך ובטוח שהוועדים והעובדים ידעו לשים את המחלוקות בצד ולפעול במשותף לטובת העובדים ולמען חברה צודקת יותר. אני מאחל לאבי הצלחה רבה בעשייה שלו ושל ההסתדרות למען העובדים בישראל״.

היו"ר ה-16 של ההסתדרות

אבי ניסנקורן (50) מכהן כיו"ר ההסתדרות החל מיוני 2014. ניסנקורן גדל בעפולה, וסיים לימודי משפטים באוניברסיטת תל-אביב. ב-1999 הצטרף להסתדרות והיה היועץ המשפטי של האגף לאיגוד מקצועי, ובשנת 2001 הקים משרד פרטי לעריכת דין שהתמחה ביחסי עבודה ובפנסיה. בשנת 2010 סגר את המשרד וחזר להסתדרות לתפקיד יו"ר האגף לאיגוד מקצועי – התפקיד השני בחשיבותו בהסתדרות, הכולל אחריות על ניהול מו"מ והסכמים קיבוציים גדולים. תקופתו כיו"ר האגף התאפיינה בגל רחב של התאגדויות בענפים שונים במשק, ביניהם סלולר, ביטוח והיי-טק.

בשנת 2014, לאחר פרישתו של יו"ר ההסתדרות דאז עופר עיני באמצע הקדנציה, נבחר ניסנקורן לתפקיד היו"ר ע"י בית נבחרי ההסתדרות (בינ"ה). ניסנקורן הוא יושב הראש ה-16 במספר של ההסתדרות – תפקיד אותו מילאו בעבר דוד בן גוריון, יצחק בן אהרון, ירוחם משל, ישראל קיסר ועמיר פרץ. בתקופת כהונתו כיו"ר ההסתדרות נחתמו הסכמי מסגרת עם האוצר לקליטתם של אלפי עובדי קבלן בשירות הציבורי, הבטחת העסקתם של אנשים עם מוגבלויות בשירות הציבורי ושיפור תנאי העסקתם של עובדי שמירה וניקיון בשירות המדינה. במגזר הפרטי חתם ניסנקורן על עשרות הסכמים קיבוציים חדשים, רבים מהם של עובדי החברות שהתאגדו לראשונה בשנים האחרונות. בינואר 2016 חתם ניסנקורן על הסכם מסגרת עם האוצר לעובדי המגזר הציבורי שכלל עלייה בשכרם הריאלי, תוך הסטת משאבים לעובדים ברמות השכר הנמוכות.

פורקים רגש שנאגר במשך 4 ימים. ביצוע של ״אני ואתה נשנה את העולם״. על הגיטרה שי תקן האגדי, שירה ותנועה עבדכם הנאמן. אין אופציה להזמנת הופעה , אנחנו סגורים ל 5 שנים הבאות.

Posted by Avi Edri on Friday, May 26, 2017

ניסנקורן יזם גם את הקמת מועדון ההטבות הצרכני לחברי ההסתדרות "ביחד בשבילך", וכן את הקמתו של האתר שאתם קוראים כעת – "דבר ראשון".

ניסנקורן הוא יו"ר הסיעה ההסתדרותית "עוגן", המורכבת ברובה מראשי ועדי עובדים בהסתדרות, והתמודד בבחירות במסגרת "עוגנים" – קואליציה של סיעות שחברו לסיעת עוגן ביניהן העבודה, הליכוד, מרצ, חדש וכולנו, וכן הסיעות ההסתדרותיות עוז, תמורה, עוצמה ואופק. בפברואר 2016 הצטרף ניסנקורן למפלגת העבודה, וזכה במערכת הבחירות לגיבוי ותמיכה ממרבית הח"כים שלה, לרבות יו"ר המפלגה יצחק (בוז'י) הרצוג והמועמד לתפקיד יו"ר המפלגה ח"כ עמיר פרץ. מול ניסנקורן התמודדה חברת הכנסת שלי יחימוביץ' ממפלגת העבודה, שחברה לסיעה ההסתדרותית "הבית החברתי", בתמיכת ח"כ איתן כבל, אליה הצטרפה גם סיעת ש"ס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!