דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל אנגלי / בלקפול מתמודדת על העלייה, אז למה האוהדים יעודדו אותה מהבית?

הסיפור הזה מוכר לנו כבר: בעלים שעושה ככל העולה על רוחו, ואוהדים שמנסים להציל את קבוצתם האהובה | כבר שנתיים שהם מחרימים את משחקי הבית, כדי לא לייצר הכנסות לבעלים | את ההתמודדות על העלייה לליגה השלישית יראו האוהדים יחד, 300 ק"מ מהאצטדיון

אוהדי מועדון הכדורגל האנגלי בלקפול (צילום: Jon Candy flickr).
אוהדי מועדון הכדורגל האנגלי בלקפול (צילום: Jon Candy flickr).
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

כבר שלושה שבועות שהאוהדים של קבוצת הכדורגל הצנועה בלקפול, מהחוף הצפון-מערבי של אנגליה, מנסים להבין מה הם אמורים להרגיש.

מצד אחד, הקבוצה העפילה לגמר הפלייאוף שעשוי להקנות לה כרטיס לליגה השלישית. מצד שני, קרוב לשנתיים מנהלים האוהדים מחאה כנגד בעלי הקבוצה, במסגרתה הם מגיעים רק למשחקי החוץ שלה, ומחרימים את משחקי הבית.

כן, זה עוד סיפור, אחד מני רבים באנגליה ומחוצה לה, על אוהדים שבורי לב ובעלים שעושה במועדון היקר לליבם ככל העולה על רוחו.

שש שנים של התרסקות

הפרק הנוכחי בסיפור של הסיסיידרס (שוכני החוף), כפי שמכונה הקבוצה מהעיר של שפת הים האירי,  מתחיל בעונת 2011-2010, אז שיחקה לראשונה בתולדותיה בפריימירליג (ליגת העל). עם ממוצע של 16 אלף צופים ביציעים, חשה משפחת אויסטון, שרכשה את המועדון בסוף שנות השמונים ולקחה אותו כל הדרך מהליגה הרביעית (אליה נחזור ממש עוד רגע) ועד הבמה המרכזית השל הכדורגל האנגלי, כי היא קוטפת סוף סוף את פירות השקעתה.

https://www.youtube.com/watch?v=ycF5qOZUVhE

אך השמחה לא האריכה ימים. אותה עונה בפריימרליג הסתיימה בירידת ליגה, ומאז נמצאת בלקפול במסלול התרסקות תלול. בתוך שש שנים מצאו את עצמם חברי צבא הקלמנטינה, כפי שמכנים עצמם אוהדי הקבוצה) עוברים מביקור באנפילד ואולד טראפורד לביקורים במקומות כמו פלימות' וגרימסבי. מעלית ההתרסקות נעצרה בליגה הרביעית, בה לא ביקרו מאז תחילת שנות האלפיים.

לפני כשנתיים החלו האוהדים להביע מחאה כנגד משפחת אויסטון. הטענה המרכזית של האוהדים היא היא שההנהלה משתמשת בכסף אותו הרוויח המועדון, בעיקר מעונת הפריימרליג, לכיסוי הפסדים או סתם לשימוש שוטף בעסקיה האחרים. האוהדים החליטו כי הם לא מוכנים לתת יד להפיכת המועדון היקר שלהם לעוד חלק מהאחזקות של המשפחה.

"זה זה צינור ישיר להעברת כסף" אמר ראש ארגון האוהדים, סטיב רולנד, "הם הרוויחו עשרות מיליונים, והכל עבר לחברות של אויסטון, הכסף לא חזר לקבוצה שלנו, ונראה שאין להם שום רצון להחזיר את המועדון  למקום הראוי לו".

אם הבעלים משתמשים בהכנסות של הקבוצה לדברים אחרים, הדרך הטובה ביותר להילחם תהיה להקטין אותן משמעותית. לכן, כבר קרוב לשנתיים שאוהדי בלקפול לא מגיעים למשחקים בבלומפילד רואד, אצטדיונה הביתי של הקבוצה, וכך נמנעים מליצור הכנסה ישירה לקופת המועדון והבעלים. את המועדון הם מעודדים אך ורק במשחקי חוץ. ממוצע הצופים במשחקי הבית השנה, עמד עקב כך על  3,460 איש  בלבד.

ובכל זאת, קצת כדורגל

את העונה הנוכחית סיימו ההסיסיידרס עם רצף של שמונה ניצחונות ושלושה הפסדים ב-16 משחקים. רצף בזכותו סיימה את העונה הסדירה במקום השביעי, שקנה להם מקום בפלייאוף על העלייה לליגה השלישית.

תחת הדרכתו של המאמן גארי באוור, הצליחה בלקפול להפתיע בחצי הגמר את לוטון, שסיימה את הליגה הסדירה במקום השלישי, עם גול עצמי שנכבש לטובתם בדקה ה-95.

מחר, תתייצב בלקפול באצטדיון וומבלי למשחק הגמר מול אקסטר. בגלל שההכנסות מהמשחק אמורות להתחלק שווה בשווה בין המועדונים, החליטו בארגון האוהדים לא להגיע לעודד בתור המגרש. בפעמים הקודמות שהגיעה לאצטדיון הלאומי, ליוו אותה 30 אלף אוהדים, הפעם צפויים להגיע 6,000 בלבד.

במקום להתייצב ביציעי וומבלי, זה ייצא אוטובוס אחד סמלי שיעמוד ברחבת האצטדיון, וכ-300 קילומטרים משם, בבלקפול שעל חוף הים האירי, יקיימו האוהדים הקרנה המונית של המשחק. "זו הפעם הראשונה מזה 25 שנים שאני לא הולך להיות במשחק על העלייה" אמר רולנד, אך אני כן רוצה שהקבוצה שלנו תנצח".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!