דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

הטרדות מיניות / ח"כ ניסן סלומינסקי נחקר באזהרה בחשד להטרדות מיניות

בשבועות האחרונים התנהלה בדיקה בסוגיה ולאחר אישור היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, ושל הפרקליטות, הוחלט לפתוח בחקירה רשמית | המשטרה מנסה לשכנע את העדות להגיש תלונה מסודרת נגד חבר הכנסת

ח"כ ניסן סלומינסקי (צילום: יונתן זינדל  פלאש 90)
ח"כ ניסן סלומינסקי (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

חבר הכנסת ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) נחקר הבוקר (ראשון) באזהרה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה להב 433, בחשד להטרדות מיניות. בידי המשטרה קיימות עדויות של נשים, שהעידו בפני צוות בדיקה בראשות רבנים וחלקן אף מסרו עדויות במשטרה, שלפיהן חבר הכנסת הטריד אותן מינית.

כחלק מחקירת הפרשה, במשטרה ינסו להגיע להסכמות עם הנשים או לכל הפחות עם חלקן, על מנת שיגישו תלונה מסודרת נגד סלומינסקי במשטרה. גם אם הדבר לא יסתייע, במשטרה סבורים כי כבר בשלב זה יש בידם חומרים שמצדיקים את פתיחת החקירה.

אישר את החקירה, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט (צילום: פלאש 90).
אישר את החקירה, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט (צילום: פלאש 90).

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אישר בדצמבר האחרון למשטרה לפתוח בבדיקת הטענות על הטרדה מינית מצדו של חבר הכנסת. גורמים במשטרה אמרו שהתערבות של רבנים בנושא והניסיון למצוא פתרונות מול סלומינסקי באופן אישי לא יכולים לבוא על חשבון בדיקה, או במקרה הצורך חקירה, זאת במידה ואכן יוגשו תלונות והן יתבררו כנכונות.

הטענות על הטרדות מיניות מצד סלומינסקי פורסמו באמצע דצמבר, בתחילה ללא ציון שמו של הח"כ. פעילת הבית היהודי מוריה-גיבור אמרה אז כי אספה עדויות משמונה נשים שסיפרו על מעשים שלדבריה "מוגדרים בחוק כתקיפה מינית ומגע בכוח מיני לא רצוי. מדובר גם בנשיקה בכפייה וגם מעבר לכך". עוד כתבה אז כי "זה מקרה קלאסי של כולם יודעים אבל אף אחד לא יכול לעשות כלום. ובינתיים נשים ממשיכות להיפגע".

לאחר פרסומם ההאשמות כלפיו, הוציא סלומינסקי הודעת התנצלות, אך לא אישר את הטענות כלפיו. "נודע לי מגורמים שונים כי הובא בפניהם מידע מנשים מכובדות ששמעו מנשים אחרות על כך שנפגעו ממני" כתב, "אני מאוד כואב ומצטער על כך. מעולם לא התכוונתי לפגוע באשה או איש ואם אשה כלשהי נעלבה, נפגעה או חשה אי נוחות כתוצאה מהתנהגותי, הרי שאני מתנצל על כך והייתי מתנצל אף בפניה מעומק לבי לו ידעתי מי היא. היות ואיני יודע במי מדובר, הרי שעצם המחשבה שנוצרה פגיעה כלשהי מסבה לי צער וכאב עמוק וביקשתי  שמסר זה יועבר במלוא כנותו ועצמתו למי שחשה נפגעת".

בחודש דצמבר, הודיע סלומינסקי כי ישעה עצמו מוועדות הכנסת – לרבות ועדת חוקה, חוק ומשפט, בראשה עמד – זאת בעקבות בדיקה ביצע פורום הרבנים, אותו מינה יו"ר מפלגת הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט.

 אולם גם לאחר צעד זה, המשיך לטעון כי לא הטריד נשים, ווהדעה שפורסמה בשמו טענה כי  "מהפגישה עם הרבנים הבין שיתכן שהתנהלותו הלבבית הידועה כלפי כל אדם באשר הוא -התפרשה לעתים באופן אחר, ועל כך הוא מצר".

חברת מפלגתו, ח"כ שולי מועלם רפאלי אמרה אז כי "אין מנוס מכך שניסן ישעה עצמו מפעילות בכנסת כדי שיעשה בירור. בעיני אין מקום למטרידים בהנהגה הציבורית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!