דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

כדורגל אנגלי / משחק על 170 מיליון לירות שטרלינג: מי הקבוצה שתעפיל לפריימרליג?

הקבוצות האדרספילד ורידינג יפגשו היום למשחק שיכריע מי מהשתיים תעפיל לליגה הראשונה של אנגליה. מאחורי כל אחת מהקבוצות מאמן זר, בעלים דומיננטי וסיבה טובה מאד למה הפעם זה תורה

שחקני האדרספילד טאון חוגגים את העלייה לפלייאוף 17.5.17 (צילום: Martin Rickett/PA via AP)
שחקני האדרספילד טאון חוגגים את העלייה לפלייאוף 17.5.17 (צילום: Martin Rickett/PA via AP)
צור רוזנצוויג
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

היום (שני) אחה"צ יפגשו הקבוצות האדרספילד ורידינג למשחק שיקבע מי מהשתיים תעפיל לליגה האנגלית הראשונה,הפריימרליג. לשתי הקבוצות יש הרבה מה להרוויח: מעבר להישג המקצועי, עלייה לליגה הראשונה מהווה עליית מדרגה כלכלית משמעותית. שעות ספורות לפני שהשחקנים עולים לדשא אתם מוזמנים להכיר את הקבוצה שזכתה באליפות 3 שנים ברציפות (לפני כ-90 שנה) והמועדון שקשה להאשים את בעליו בצניעות מופרזת.

האדרסיפלד הוא מועדון כדורגל אשר מייצג את העיירה ממערב יורקשייר, הקבוצה אשר מכונה ה"טריירס" על שם סוג הכלב, הוקמה ב-1908 וזכתה באליפות בשנים  1926, 1927, ו-1928, הרבה לפני שהוקמה הפריימר ליג. הטריירס הם אחת מארבע קבוצות בלבד בהיסטוריה של הליגה האנגלית שזכו באליפות 3 פעמים ברציפות (יחד עם מנצ'סטר יונייטד,ארסנל וליברפול).

ב-50 שנה האחרונות מדלגת הקבוצה בין הליגה הרביעית לשנייה כאשר הפעם האחרונה שהיא סיימה במקום ה-1 בסיום הליגה הסדירה הייתה ב-1980, מה שהופך אותה לשועלת פלייאופים וותיקה. כל זה לא מפריע לה לטפס ולחלום על הגעה ראשונה לפריימרליג גם בעונה שהיא סיימה במקום ה-5.

הבעלים של הקבוצה הוא דין הוויל, אוהד הקבוצה מילדות ואיש עסקים מקומי שהחליט לפני 10 שנים לרכוש את המועדון ולהצעיד אותו בבטחה אל עבר ההצלחה. מתוך היותו איש המקום הוא מעורב בקהילה, וערב המשחק אפילו ארגן מסע אופניים לגיוס כספים לאוהדים אשר אין ביכולתם להגיע לראות את המשחק המדובר. מאמן הקבוצה בשנתיים האחרונות הוא דויד וגנר, שהגיע למועדון הצנוע מבורוסיה דורטומנד שם היה מאמן קבוצת המילואים והחליט להצטרף  לשותפו יורגן קלופ למסע באי הבריטי.

לאחר שנת התאקלמות בה סיימו הטריירס במקום ה-19, נראה שהשנה הקבוצה מצליחה לאתגר ולהפתיע לא רק את עצמה אלא גם את הסטטיסטיקה, וזו עונה ראשונה מזה חמש שנים שהיא מסיימת במיקום גבוה יותר ממקום 16.

השחקנים המובילים השנה הם שלישית ההגנה הגרמנית בחסות המאמן, מיכאל הפלה,כריס לואו וכריסטופר שינדלר שהוא גם הרכש היקר ביותר בתולדות הקבוצה. בשער אפשר למצא את דני וורד המושאל מליברפול, ובהתקפה מלכי השערים  – הקונגולזי אליאס קאצנוגה והברמודי נאקי וואלס, עם 14 ו-12 שערים כל אחד. אליהם מצטרפים השחקנים הצעירים המבטיחים ג'ק פיין ואייזה בראון, ואהרון מאווי הקשר האוסטרלי האהוב.

סיפור נוסף שליווה את הקבוצה בחודשיים האחרונים הוא פציעתו של השחקן ג'ונתן הוג, אשר נפגע בצורה קשה במהלך משחק ושבר את אחת מחוליות הצוואר לאחר שנתקל בחברו לקבוצה מארק הדסון. הוג הפתיע את כולם בקצב החלמתו הנדיר ביותר והוא נרגש ומוכן לשחק בוומבלי. על הפציעה אמר "אני מרגיש בר מזל שאני בריא ומוכן ומזומן לעזור לקבוצה להעפיל לפריימרליג, אני גאה בעצמי על תהליך התאוששות שלי."

אל הגמר מגיעים הכחולים לבנים מהמקום החמישי לאחר ניצחון במפגש הכפול מול שפילד וונסדי. כ-35 אלף איש אמורים למלא את וומבלי היום בדרך לעשיית היסטוריה ולהעפיל בפעם הראשונה בהיסטוריה אל הפריימרליג (שבימי הזוהר שלהם עוד לא הייתה קיימת, כאמור) בתקווה שהכניסה לכלבים תהיה מותרת.

מן הצד השני מגיעה רידינג, עיר של כ-200 אלף איש, כשעה נסיעה מלונדון. על קבוצת הכדורגל ניתן לומר שעד 1990 אף חובב המשחק לא הכיר ולא שמע על הקבוצה. מי שהצעיד את הקבוצה ושם אותה על המפה זה קודם כל האוהדים האוהבים והתומכים שממלאים את המגרש הביתי אך גם איש העסקים גון מגדסקי אשר קנה את המועדון עוד שהיה בליגה הרביעית. אישיותו המיוחדת של הבעלים מתבטאת בכך שהחליט לקרוא לאצטדיון החדש שהוקם לפני עשור לא פחות ולא יותר אלא על שמו שלו.

ב-27 שנים השנים האחרונות שיחקה רידינג במשך שלוש עונות בפריימרליג, כשהפעם האחרונה הייתה ב2012-2013. את הקבוצה מאמן מהקיץ האחרון יאפ סתאם, שחקן העבר ההולנדי, לו זו עונה ראשונה כמאמן ראשי, לאחר 2 עונות כעוזר מאמן באיאקס.

"הרויאלס" מכוונים גבוה כבר מתחילת עונת המשחקים. לאחר שסיימו במקום השלישי בעונה הסדירה נראה כי הכל הולך לפי התכנון, ואין בכוונתם לתת למועדון הצנוע מהאדרסיפלד להפריע להם בסיום המלאכה. לגמר הם מגיעים לאחר ניצחון על פולהאם הלונדונית בתוצאה 2-1 בסיכום שני המשחקים.

השחקנים המובילים הם כריס גאטנר הוולשי בהגנה, גואי ואן דן ברג ורוי ברנס ההולנדים בקישור ומלך השערים החלוץ הוותיק יאן קארמורגרנט עם 19 שערים. השחקן המבטיח הוא גון סוויפט בן ה-23 שהגיע הקיץ מצ'לסי.

מאז חידוש חוזה זכויות השידור לפני שנה והעלאת תקציבי ההכנסה ממנו הפך הרצון לשחק בפריימרליג גם להזדמנות לרווח מאוד גדול בתקציב, ולא סתם נקרא המשחק "משחק על 170 מיליון לירות שטרלינג". אך גם ללא המניע הכספי, נראה כי צפוי לנו היום משחק צמוד ומותח בין שתי קבוצות שבסגל שלהם יש 12 שחקנים או יותר שאינם מאנגליה,עם שני מאמנים זרים שמגובים בשחקנים מנוסים ממולדתם, כולם עם רצון אחד להעפיל לפריימרליג ולהצטרף לניוקאסל וברייטון שכבר שם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!