דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

משפט ופלילים / שר הפנים אריה דרעי ורעייתו יפה נחקרו במשך כ-11 שעות

מהמשטרה נמסר בתום החקירה כי דרעי נחקר בחשד להלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי מורשה, רישום כוזב ועבירות מס | המשטרה עיכבה אתמול (ב') 14 אנשים נוספים, בהם מנכ"ל משרד ממשלתי ואיש עסקים, לצורך חקירה של העברת כספים לפרוייקטים הקשורים למשפחת דרעי

שר הפנים אריה דרעי ורעייתו יפה מחוץ לביתם בירושלים, מאי 2017. (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
שר הפנים אריה דרעי ורעייתו יפה מחוץ לביתם בירושלים, מאי 2017. (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

שר הפנים, אריה דרעי, ואשתו יפה, נחקרו אתמול (שני) יותר מ-11 שעות, מהשעה 10:00 עד השעה 21:30, במשרדי יחידת להב 433, זאת בחשד לביצוע עבירות כלכליות מול רשות המסים ובהלבנת הון. השר נחקר לאחר אישורו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בחדר נפרד מרעייתו יפה. בתום החקירה נמסר מהמשטרה כי השר נחקר בחשד להלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי מורשה, רישום כוזב ועבירות מס.

עם סיום החקירה מסר דרעי: "שיתפתי פעולה באופן מלא ועניתי על כל שאלות החוקרים. כמו שאמרתי, יש לי אמון במערכת אכיפת החוק ואני קורא לציבור להתאזר בסבלנות ולכבד את החקירה. אמשיך בעזרת השם במלוא הכוח והתנופה בעשייה הציבורית".

בנוסף, עוכבו אתמול (שני) 14 חשודים נוספים הקשורים לפרשה, זאת במסגרת חקירה המנוהלת על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה, שביחידת להב 433, בשיתוף עם רשות המסים.

בין החשודים שעוכבו על ידי המשטרה, מנכ"ל של משרד ממשלתי ואיש עסקים בכיר. המשטרה בודקת את החשדות לפיהם בשנים האחרונות העבירו חלק מהחשודים, שנחקרים משעות הבוקר  תחת אזהרה, כספים לפרויקטים הקשורים למשפחת דרעי.

לפי החשד, בכירים במשרד לפיתוח הנגב והגליל אישרו העברת כספים לעמותות שקשורות למשפחת דרעי, שבראש אחת מהן עומדת רעייתו יפה, זאת למרות ניגוד העניינים, והעובדה כי בני משפחה רבים של השר עובדים בעמותות אלו בשכר גבוה. באחד המקרים הנחקרים, אישר המשרד העברת כחצי מיליון שקל לעמותה שבניהולה של דרעי, אולם הכסף לא הועבר לבסוף בעקבות התערבות של גורמים משפטיים.

החקירה החלה באפריל 2016, סביב חשדות על עבירות מסים הקשורות לתחום הנדל"ן והורחבה לתחומים נוספים. על פי חשיפת גלובס, המשטרה בודקת העברה של זכויות בקרקע שהיו לשר דרעי בבניין בן חמש דירות בשכונת גבעת שאול בירושלים, לאחיו, עו"ד שלמה דרעי. על פי החשד, העברת הדירות נעשתה בהליך לא חוקי.

בנוסף, צפוי השר להיחקר בית הנופש שלו ביישוב ספסופה, שבצפון הארץ, שעל פי החשד נבנה בכספים שלא דווחו לרשויות המס, וכן על כספים שהגיעו אליו או לבני משפחתו מחו"ל. על פי הערכות, שווי בית הנופש הוא יותר מארבעה מיליון שקל. הבית נבנה ב-2013 כשאת הבקשה להקמתו הגישו בתו של השר דרעי, דסי, ובעלה. על חלק מהעבודות, כך על פי החשד, שילמו לקבלנים בכסף מזומן.

עד כה חקרה המשטרה כמה פעמים את האח שלמה דרעי, את בתו ומספר קבלנים ירושלמים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!