דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טבע תעשיות פרבמצטיות

חברה ועבודה / ועד עובדי טבע בכפר סבא: הנהלת החברה פועלת בניגוד להסכמות

בין היתר נטען כי החברה ניידה עובדים ללא התייעצות, העסיקה עובדים בשעות נוספות חריגות והעסיקה עובדי קבלן | הוועד קורא להנהלה לפתוח בהליך ישוב מחלוקות

מפעל טבע בכפר סבא (צילום: דוד שי, מתוך ויקיפדיה)
מפעל טבע בכפר סבא (צילום: דוד שי, מתוך ויקיפדיה)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי מפעל טבע בכפר סבא והסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה שלחו אמש (ראשון) מכתב אזהרה, טרם פנייה לערכאות, להנהלת החברה, בו דרישה לפתיחת הליך של יישוב חילוקי דעות בגין שורת צעדים חד צדדיים בהם היא נוקטת. בין היתר, נטען כי החברה פגעה בבונוסים המגיעים לעובדים, ניידה עובדים בלא היוועצות ומעסיקה עובדי קבלן.

בפתח המכתב, שנשלח באמצעות עו"ד יעל שילוני ממשרד אהוד שילוני ושות', טוענים אנשי הוועד כי הם עושים "ככל שלאל ידם" על מנת להימנע מזעזועים ופגיעה בתדמית החברה, זאת חרף הודעות מדאיגות שנתפרסמו בחודשים האחרונים באשר לביטחונם התעסוקתי של העובדים. "למרבה הצער נראה שמדיניות זו, ששמה את החברה על ראש סדר העדיפויות מנוצלת לרעה בציניות ובחוסר תום לב על ידי מי מכם".

אלירן קוזליק יו"ר ועד טבע כפר סבא (צילום באדיבות המצולם).
אלירן קוזליק יו"ר ועד טבע כפר סבא (צילום באדיבות המצולם).

עוד טוען המכתב, כי ועד העובדים גילה באקראי שנוסחת החישוב של הבונוס לו זכאים עובדי המנהלת בגין עמידה ביעדים, כללה גם ביצועים של עובדי החברה בכל רחבי העולם – ביצועים עליהם אין לעובדי המוקד הישראלי כל השפעה, ובניגוד לשנים קודמות. שינוי זה הביא, לטענת הוועד, לגריעה של כ-40% מסך הבונוס שקיבלו העובדים. לדבריהם, בעוד שהמוקד המקומי עמד ביעדיו, היעדים הגלובליים הוגדרו בחסר, ומוועד העובדים אף נמנעה אינפורמציה חיונית על מנת לבצע בקרה על התחשיב שבוצע.

עוד נטען כי בניגוד להבנות שהושגו בדצמבר 2016, מזומנים עובדים לעבודה בשעות נוספות חריגות,ללא התראה מוקדמת, ובאחד המקרים גם עד 2:00 בלילה, בלא עדכון הוועד – שדרש מהנהלת החברה להעביר לו בתוך 48 שעות משליחת המכתב את שמות העובדים שנדרשו לכך.

בניגוד להליך ניוד העובדים המעוגן בהסכמים הקיבוציים, הקובע כי ניוד עובד שלא ברצונו ולפרק זמן העולה על שלושה חודשים, דורש את אישור ועד העובדים. על פי המכתב, נוידו לאחרונה עובדים לתקופות ארוכות מכך וללא היוועצות. מנגד, טוען הוועד, החברה הקפיאה ניודי עובדים שביקשו להשתבץ למשרות שפרסמה החברה.

סוגיה נוספת שהעלה ועד העובדים הוא סוגיית עובדי הקבלן – "למרות שנושא זה נדון פעמים רבות, והוסכם כי לא יועסקו יותר עובדי קבלן כתף אל כתף עם עובדי החברה, ידוע למרשי על קיומם של עובדים כאמור, והם מצפים שעובדים אלו יקלטו להעסקה במישרין לאלתר" נכתב.

לסיכום, הבהירו בוועד העובדים ובהסתדרות כי במידה ולא תענה דרישתם לפתיחת הליך יישוב חילוקי דעות, בכוונתם לפנות לערכאות כבר ביום ראשון הקרוב.

בהנהלת החברה נמסר בתגובה כי "בטבע מתנהל דיאלוג מול הוועדים באופן שוטף לטובת קידום פעילות המפעל ורווחת העובדים. מטבע הדברים, איננו מנהלים דיאלוג זה מול נציגות העובדים באמצעות העיתון".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!