דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

ספורט / שחקן הכדורגל הסקוטי שהתגלה כמהמר כפייתי זכה באפשרות נדירה לתיקון

לואיס הורנר בן ה-25 הושעה לאחר שחקירת ההתאחדות הסקוטית חשפה כי הימר על 255 משחקים, כולל משחק אחד של קבוצתו | במקום לסיים את הקריירה שלו, ההתאחדות הציבה בפניו תנאים, הכוללים טיפול בעצמו | במידה ויעמוד בהם יוכל לשוב וללבוש את מדי קבוצתו

האצטדיון של קבוצת אינברנס בסקוטלנד (צילום: Colin Wilson)
האצטדיון של קבוצת אינברנס בסקוטלנד (צילום: Colin Wilson)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

התאחדות הכדורגל הסקוטית הודיעה ביום חמישי על השעיתו של לואיס הורנר בן ה-25, המגן/קשר הימני של קבוצת אברנס מהליגה הבכירה בסקוטלנד. הסיבה הרשמית להשעיה היא חקירה שביצעה ההתאחדות ושגילתה כי השחקן הימר בין השנים 2011 ל-2017 על 255 משחקי כדורגל, כולל משחק של קבוצתו. הפרשה החדשה מצטרפת לפרשות נוספות של מכירת משחקים, שנחשפו בליגות במערב אירופה, כמו משחק הצמרת בשבדיה, מכירת המשחק נגד ברצלונה ובעיית ההימורים של שחקן הכדורגל ג'ואי ברטון בן ה-34 שנחשפה לפני כחודש. ברטון, הקשר הקשוח של נבחרת אנגליה בעבר, הודעה כי הימר על 1,260 במהלך הקריירה שלו והושעה בעקבות זאת מכל פעילות ספורטיבית למשך 18 חודשים.

https://twitter.com/MickeyLeeB86/status/868158032013905922

ההתאחדות הסקוטית החליטה להתייחס בחומרה להימורים של השחקן והודיעה כי הוא יושעה משמונה משחקים. זהו סיום עונה עגום לשחקן האנגלי, שפתח בצורה טובה את העונה והיה שותף בהרכב הפותח במדי קבוצתו. לרוע מזלו, לאחר ששיחק 10 משחקי ליגה, נפצע בברכו וראה את קבוצתו מתקשה, עד שירדה סופית לליגה השניה בסקוטלנד למרות הניצחון 3:2 על קבוצת מאת'רוול במחזור הסיום.

בעקבות גילוי הבעייתי, הצהירה ההתאחדות הסקוטית כי היא תנהג באפס סבלנות כלפי הימורים של שחקני כדורגל, אך למרות זאת נקטה בגישה 'רכה' יחסית כלפי הורנר כאשר הציבה לו מספר תנאים שבמידה ויעמוד בהם יוכל לשוב ולשחק: איסור מוחלט על הפרת חוקי ההימורים ב-18 החודשים הקרובים, השתתפות בקבוצת טיפול בהימורים במשך כל השנה הבאה והוצאה של מכתב רשמי של הגוף הרשמי שיהיה אמון על הטיפול שלו, לאחרי חצי שנה, ו-12 חודשים שמעידים על שיתוף פעולה מלא מצידו ועל התקדמות משמעותית בטיפול בבעיית ההימורים שלו. במידה ויצליח השחקן לעמוד בתנאים הוא יוכל לשוב ללבוש את מדי הקבוצה שלו והשעייתו תבוטל.

https://twitter.com/NorthStand1994/status/868157792472977408

גם מאמן קבוצת אברנס, ריץ' פורן בחר לתמוך בשחקן: "קודם כל הוא צריך עזרה, זה לא בחור שמהמר מדי פעם, יש לו בעיית הימורים. היו לו בעיות הימורים גם בעבר, אז הוא קיבל טיפול שעזר לו. ברגע שהפסיק ללכת לטיפול, הוא חזר להרגלים הרעים שלו." פורן הביע תמיכה בהחלטת ההתאחדות והוסיף כי "לואיס צריך את העזרה שלנו עכשיו, הוא צריך את העזרה של ההתאחדות הסקוטית. הוא צריך את העזרה של האנשים מסביבו וזה מה שאנו נעשה כאן במועדון."

הורנר קיבל הזדמנות נדירה לתיקון, כאשר במרבית הפעמים בהן שחקן בליגות הבכירות מועד כך, זהו לרוב סימן לסיום הקריירה הסופרטיבית שלו. כעת נותר לקוות כי השחקן יצליח לעמוד בדרישות ההתאחדות הסקוטית ולשוב בהקדם למגרש.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!