דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

מדיני / כחלון נפגש עם רה"מ הפלסטיני לדון בצעדים הכלכליים שאישר הקבינט

בפגישה שנערכה אמש (ד') ברמאללה, הציגו שר האוצר ומתאם פעולות הממשלה בשטחים את הצעדים אזרחיים-כלכליים שתקדם ישראל למול הרשות הפלסטינית | עוד סוכם סיכמו כי יוקמו צוותי עבודה לחיזוק שיתוף פעולה כלכלי ישראלי-פלסטיני

השר משה כחלון (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
השר משה כחלון (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).

שר האוצר, משה כחלון, ומתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, נפגשו אתמול (רביעי), במוצאי חג השבועות עם ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, והשר לעניינים אזרחיים, חסיין א-שייח' בלשכתו של חמדאללה ברמאללה. בפגישה הוצגו הצעדים האזרחיים-כלכליים שתקדם ישראל למול הרשות הפלסטינית וזאת, בהמשך לביקור נשיא ארה"ב בישראל, ועל רקע החלטות הקבינט בנושא. בהודעה שפרסמה לשכת שר האוצר נמסר כי הפגישה נערכה בידיעת ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, אביגדור ליברמן.

הפגישה אמש נערכה בהמשך לפגישות עבודה שוטפות שמקיים שר האוצר, משה כחלון, עם בכירים ברשות הפלסטינית מאז כניסתו לתפקיד. מדובר, למעשה, בפגישה שנייה החודש של כחלון עם בכירים ברשות הפלסטינית, לאחר שבתחילת החודש נפגש עם מקבילו שוכרי בשארה ודן עמו בצעדים הכלכליים המוצעים.

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית ראמי חמדאללה (צילום: AP Photo/Majdi Mohammed).
ראש ממשלת הרשות הפלסטינית ראמי חמדאללה (צילום: AP Photo/Majdi Mohammed).

בפגישה לקחו חלק גם מנהל רשות המסים, משה אשר, ראש אגף התקציבים באוצר, אמיר לוי, ראש המחלקה האזרחית מפקדת תיאום פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש), אל"מ ח'טיב מנצור.

במהלך הביקור הוצגו הצעדים האזרחיים-כלכליים שאושרו בקבינט. הצעדים כוללים, בין היתר, את הרחבת שעות פעילות מעבר אלנבי ל-24 שעות ביממה במהלך החודשים הקרובים, כאשר החל משנת 2018 יפעל כך באופן קבוע; הרחבת שעות פעילות המעברים באזור יהודה ושומרון ושדרוגם; הקמת אזור תעשייה בסמוך למעבר תרקומיא; והתאמת מדיניות האכיפה הישראלית באזורים ספציפיים ומוגדרים המצויים בשטח C (בשליטה ביטחונית ואזרחית ישראלית) והצמודים לשטחי A (בשליטה ביטחונית ואזרחית פלסטינית) ו-B (שליטה ביטחונית ישראלית ושליטה אזרחית פלסטינית), במסגרתה לא ייהרסו כ-20 אלף בתים שנבנו על ידי פלסטינים בחלקים אלה ללא קבלת היתרים מישראל. כעוד סיכמו הצדדים על הקמת צוותי עבודה בנושאים כלכליים ופיננסיים לחיזוק ולעידוד שיתוף פעולה כלכלי ישראלי-פלסטיני.

שר האוצר משה כחלון, השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חסיין א-שייח, והאלוף פולי מרדכי מתאם פעולות הממשלה בשטחים בעת החתימה על הסדרת חובות החשמל של הרשות, ספטמבר 2016 (צילום: דוברות משרד האוצר).
שר האוצר משה כחלון, השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חסיין א-שייח, והאלוף פולי מרדכי מתאם פעולות הממשלה בשטחים בעת החתימה על הסדרת חובות החשמל של הרשות, ספטמבר 2016 (צילום: דוברות משרד האוצר).

החבילה הכלכלית אושרה ביום ראשון שעבר בישיבת קבינט שנמשכה יותר מחמש שעות, יום לפני הגעתו של הנשיא טראמפ לישראל, ועוררה מחאה בימין. שרי הבית היהודי התנגדו לתכניות לאישור תכנון ובנייה לפלסטינים בשטחי C שבגדה המערבית, ולכן הצביעו נגד החבילה, ומוקדם יותר השבוע פנה ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן לשרי הקבינט בדרישה לקיים הצבעה חוזרת על ההחלטה שלטענתו התקבלה ללא דיון מקדים בממשלה או בכנסת ויש לה משמעות של מסירת שטחים. לדבריו, "זוהי החלטת קבינט שהתקבלה במחשכים בלי דיון מינימלי בכנסת, או לפחות בממשלה על מסירה של לפחות אחוז שלם משטח C. לא בצורה רשמית, אבל בפועל לוותר על זכויות הבנייה זו מסירת שטחים בתחפושת".

כזכור, בשבוע שעבר חשף כתב חדשות 10, מואב ורדי, כי הממשל האמריקני לא היה שבע רצון מההקלות עליהם החליט הקבינט, בטענה כי אינן מספקות. עוד נחשף כי ארצות הברית דרשה מישראל להפוך שטח בצפון השומרון, המוגדר כשטח C – כזה הנמצא בשליטה ביטחונית ואזרחית ישראלית, לשטח B – בו השליטה אזרחית נתונה בידי רשות הפלסטינית והשליטה הביטחונית בידי ישראל.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!