דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / ההנהלה סירבה לחזור למו"מ, התביעה נגד 'נס' חוזרת לבית הדין

בדיון שנערך בתחילת השבוע בתביעה שהגישה ההסתדרות בגין פגיעה בהתארגנות, הודיעה ההנהלה כי לא תשוב לשולחן המו"מ עד ההסתדרות תוכיח שוב כי היא יציגה | יו"ר איגוד עובדי ההיי-טק, יקי חלוצי: ההסתדרות לא תשב למו"מ שבו "עושים לה טובה"

התאגדות עובדי NESS (צילום: מתוך דף הפייסבוק התאגדות עובדי NESS).
התאגדות עובדי NESS (צילום: מתוך דף הפייסבוק התאגדות עובדי NESS).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב ידון בתביעת ההסתדרות כנגד חברת ההיי-טק נס טכנולוגיות, זאת לאחר שהנהלת החברה סירבה להכנס למשא ומתן עם ועד העובדים. כזכור תובעת ההסתדרות מהחברה פיצויים בסך מיליון שקלים בגין פגיעה בהתארגנות העובדים, והפעלת לחצים פסולים כנגד עובדיה במטרה לפרק את ההתאגדות. החברה תידרש להגיש לבית הדין את תגובתה עד ה-29 ביוני.

בדיון שנערך בתחילת השבוע, בפני הרכב בראשות השופט דורי ספיבק, הבהיר בא כוח החברה כי היא מסרבת לחדש את הדיונים עד שההסתדרות את תוכיח מחדש כי היא  יציגה, זאת למרות ניסיונות מצד השופט ספיבק להחזיר את הצדדים שולחן המשא ומתן. יש לציין כי נס טכנולוגיות הכירה ביציגות של התאגדות עובדיה כבר לפני שלוש שנים וניהלה משא ומתן ממושך אותו קטעה באופן חד צדדי.

במהלך הדיון, אמר עו"ד כפיר זאב, המייצג את ועד העובדים, כי במקביל לבירור התיק הנוגע לפגיעה בהתארגנות בבית הדין, "החיים יעשו את שלהם" באשר למה שלא נוגע לטענות המשפטיות בנושא. יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק, יקי חלוצי, הבהיר כי כוונת דבריו הייתה שההסתדרות מצפה לכניסה למשא ומתן מתוך הכרה ביציגות. "אני לא רוצה להגיע למו"מ כשאני 'מסכן', ואם חושבים ככה, אז אני אוכיח שאני לא" אמר חלוצי, "כשעו"ד זאבי אמר ש'החיים יעשו את שלהם', הכוונה להמשיך את ההתארגנות בשטח, להמשיך לעשות אספות עובדים ולהמשיך לעשות צעדים ארגוניים". לדבריו, ההסתדרות לא תשב למו"מ שבו "עושים לה טובה". עובדי החברה מקיימים צעדים ארגוניים למעלה מחודש ימים.

"שחר אפעל (מנכ"ל ונשיא החברה, נ.צ.כ) והנהלת נס – הגיע הזמן שתראו כבוד לעובדים שלכם ותסיימו איתנו את המשא ומתן!" נכתב באיגרת ששלח יו"ר הוועד, אלון בן הרוש, לעובדים, "אנחנו מתביישים בהנהלה שעושה תרגילים חסרי בסיס, רק כדי להתחמק מחובותיה כלפי עובדיה. אנחנו לא עבדים, אנחנו לא קרן ההשקעות שלכם, אנחנו בני אדם ואנחנו רוצים הסכם קיבוצי – עכשיו!". עוד ציין במכתבו כי המחלוקות שנתגלעו במסגרת המשא ומתן אינן רבות ובכל זאת מסרבת ההנהלה לסיימו. בן הרוש קרא לעובדים נוספים לחזק את מהלך ההתארגנות ולהצטרף להסתדרות.

בכתב התביעה טוענת ההסתדרות כי מנהלים בכירים בנס, כינסו את עובדי החברה באתרים השונים בהם הם מוצבים ברחבי הארץ, ופתחו "במסכת של הפחדות, תוך איומים שעבודתם תיפגע באופן בלתי הפיך אם הם ינצלו את זכותם החוקית והלגיטימית להתאגד – ובכלל זה סגירת המוקדים בהם הם עובדים".

כאלפיים עובדי נס התאגדו לפני שנתיים וחצי בהסתדרות. כחברת שירותים, שאופן העסקת העובדים בה הוא במתכונת קבלנית – כלומר, העובדים מועסקים על ידי נס אך עובדים בתור ספקי IT עבור חברות אחרות, פעמים רבות אף בתחומן – הפכה את ההתאגדות בנס לפורצת דרך ואתגרית במיוחד. לאור זאת יש לראות את הטענות בדבר הפגיעה בהתארגנות העובדים, המוחלשים בשל אופי העסקתם.

תגובת חברת נס טכנולוגיות לא התקבלה, נכון לשעה זו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!