דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
החייל היורה מחברון

משפט אזריה / משפט אזריה: התובעת הצבאית הראשית בעד פשרה, חרף התנגדות התביעה

משמעות הליך הגישור, אותו תציע התובעת, הוא פשרה בתיק ולא הכרעה ברורה | התובע סא"ל נדב וייסמן: "כשמגיעים לעיסקאות אף אחד בסוף לא יודע מה קרה" | השופט צבי סגל: "זה סוג משפט בו צד אחד זוכה אבל שני הצדדים מפסידים"

אלאור אזריה במשפטו (צילום ארכיון: פלאש 90).
אלאור אזריה במשפטו (צילום ארכיון: פלאש 90).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

בניגוד לעמדת התובע סא"ל נדב וייסמן, זימנה אתמול (חמישי) התובעת הצבאית הראשית, אלוף משנה שרון זגגי פנחס, את התביעה והסנגוריה במשפטו של החייל אלאור אזריה לפגישה. הפגישה צפויה להיערך ביום שני הקרוב בנוכחות התובע, סא"ל וייסמן ועו"ד יורם שפטל מטעם ההגנה.

הפגישה נקבעה בעקבות בקשתו של בית הדין לערעורים מיום ראשון האחרון לנסות ולהגיע לפשרה, "אנחנו לא מתעצלים לתת פסק דין, אלא חשבנו שככל שהדברים מעוררים כל מיני שאלות, לפעמים יותר טוב לראות הדברים בלי מחלוקת", אמר נשיא בית הדין האלוף דורון פייליס.

התובע במשפטו של אלאור אזריה, סא"ל נדב וייסמן (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
התובע במשפטו של אלאור אזריה, סא"ל נדב וייסמן (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).

סניגורו של אזריה, עו"ד שפטל, הסכים מיד להצעת הגישור, וביקש מחבר השופטים להניח על השולחן הצעה קונקרטית כדי שזו תוכל להתממש. בניגוד אליו, התובע וייסמן סירב להצעה, ודרש הכרעה שיפוטית בתיק. וייסמן אמר, "אנחנו סברנו כל העת שצריכה להינתן בתיק הייחודי הזה הכרעה שיפוטית, כדי שעוד 10-20 שנים, כשמישהו ירצה לפתוח את ספר הדין וירצה לראות מה קרה ומה הוחלט הוא יוכל". וייסמן הוסיף כי "כשמגיעים לעסקאות (טיעון – מ.ר.) – אף אחד בסוף לא יודע מה קרה". על כך ענה השופט צבי סגל, "זה סוג של משפט שצד אחד זוכה אבל שני הצדדים מפסידים".

בתום הדיון האחרון, נתנו השופטים לשני הצדדים זמן של שבוע בכדי להחליט האם ירצו להגיע להליך גישור, שמשמעותו המעשית היא ביטולו של הערעור והגעה לעסקת טיעון שבה ככל הנראה יודה אזריה בעבירה מינורית יותר ויישא בעונש שיוסכם על הצדדים.

"הבוקר קיבלתי מכתב קצר, בן מספר שורות, בו נאמר לי שאני מוזמן ביום שני הקרוב בשעה 7 בערב, לשיחה עם התובעת הראשית, בנוכחות של סגן אלוף נדב וייסמן", סיפר עורך הדין שפטל בשיחה עם חדשות 2. "עוד בבית המשפט, אנחנו הסכמנו להליך. מי שסירב היה התובע הצבאי, עורך הדין, סא"ל וייסמן. אנחנו שמחים שהם גם קיבלו את ההצעה".

כאמור גם אם התובע במשפט סא"ל וייסמן מסרב ללכת להליך גישור, התובעת הצבאית הראשית היא האוטוריטה העליונה בהחלטה כזו, ויכולה להורות על התביעה להסכים ללכת לגישור.

ערעורו של אזריה נפתח בתחילת חודש מאי, ארבעה חודשים אחרי הכרעת הדין בה נאשם אלאור אזריה בהריגה ונגזר עליו עונש של שנה וחצי מאסר בפועל, על כאשר ירה בראשו של מחבל שהיה שכוב על הקרקע מנוטרל.

במהלך הדיון בעירעור האחרון, ביקר השופט צבי סגל את המפקדים שהיו בשטח בזמן האירוע, ואמר כי בניגוד לביקורת החריפה שנמתחה על אזריה בעקבות הירי שביצע, בזמן אמת לא הגיבו המפקדים בשטח בחריפות על התנהגותו. "הסתכלנו בסרטון, ראינו את הירי, לא ראינו שם שנעו אמות הסיפים אצל מישהו. כשאדוני אומר להחמיר את העונש, איפה היו כל מי שהיה שם? לצייץ! לזעוק! היית אולי משבח את המ"פ אם היה נותן לו שתי סטירות לחי לנאשם", אמר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!