דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / השבוע בספורט: האיטלקי פרש, האיראנים ביאסו והאמריקאים מרימים ללהט"ב

המנצח של השבוע, פרנצ'סקו טוטי, פרש אחרי 25 שנים במדי רומא: "זוכרים שכילדים חלמתם את החלומות הכי יפים, אבל אימא העירה אתכם לבי"ס, ורציתם להמשיך לישון רק כדי לחלום? אז עכשיו זו המציאות. לצערי הזמן המקולל אומר לי שעליי ללכת. הלוואי ויכולתי להישאר פה עוד 25 שנה".

פרנצ'סקו טוטי נפרד מהאוהדים (צילום:AP Photo/Alessandra Tarantino).
פרנצ'סקו טוטי נפרד מהאוהדים (צילום:AP Photo/Alessandra Tarantino).
אור גואטה
ליאור ברטל
יאיר צוקר
צור רוזנצוויג
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מנצח כי לכל קיסר יש יורש: פרנצ'סקו טוטי

אור גואטה

למרות שזה יכול להיראות מתבקש שמנצח השבוע יהיה השחקן שפרש בסיום העונה אחרי 25 שנים של קריירה מפוארת, פרנצ'סקו טוטי בן ה-40 פרש עם כמה מסרים חשובים. אבל רק למען ההיכרות, שווה להבין על מה מדברים כשמדברים על טוטי. מדובר בכדורגלן שנמצא ברומא מאז גיל 12, עשה את הופעת הבכורה שלו בבוגרים בגיל 24, ולמרות הצעות מהמועדונים הגדולים בעולם, הוא דחה אותן על הסף ונשאר בקבוצת נעוריו. קשה לחשוב על הרבה שחקנים שיפעלו כך. גם בשנתיים האחרונות, בהן איבד את מעמד הברזל שלו בהרכב, ועדיין קיבל הצעות עם שכר גבוהות באופן משמעותי משכרו ברומא, טוטי נשאר נאמן למועדון שבו גדל, ועם האוהדים שלו הפך למי שהוא כיום.

ברזומה של השחקן 735 משחקים, 306 שערים, כיכר אחת שנקראה על שמו לאחרונה בעיר רומא ואת עיטור מסדר הכבוד הלאומי של איטליה, שהוא תואר מסדר הכבוד הגבוה ביותר שניתן במדינה. את הפרישה שלו החליט טוטי לקיים במשחק האחרון של העונה בטקס מרגש שבו בקרב 60,000 הצופים בסטאדיו אולימפיקו ברומא לא נשארה עין אחת יבשה.

במכתב שכתב טוטי לאוהדים, בו הודה בהתרגשות לסובבים אותו, ובמיוחד לאוהדים, ולאוהדי היציע "Curva sud" – היציע הדרומי של האולטראס של רומא, שאל – "אתם זוכרים שכשהייתם ילדים וחלמתם את החלומות הכי יפים, אבל אימא העירה אתכם לבי"ס, ורציתם להמשיך לישון רק כדי לחלום את החלומות היפים האלה? אז עכשיו זו המציאות… לצערי הזמן המקולל אומר לי שעליי ללכת. הלוואי ויכולתי להישאר פה עוד 25 שנה".

את הטקס החליט לסיים בהתייחסות לדור העתיד, שצריך לבנות קבוצה חזקה, שבה השחקנים שומרים אמונים למועדון ולאוהדים, והעניק את סרט הקפטן שענד במשך 16 שנה, לצלילי השיר "Life is Beautiful" של אחינועם ניני, למאטיה אלמאביבה בן ה-11. אלמאביבה הוא קפטן הנוער הצעיר ביותר בהיסטוריה הארוכה והמפוארת של הקבוצה, ואולי הוא לא יהיה השחקן הגדול ביותר של רומא בעשורים הבאים, אבל נראה שלמד מפרנצ'סקו טוטי שיעור קצר על גאווה ונאמנות למועדון.

מפסידים בתרגיל הידוע והמוכר: הצמד אחמדיאן ונורוזי 

יאיר צוקר

מתן סימון ועומרי בן ארי, הצמד הישראלי בטניס שולחן הביאו הישג נפלא באליפות העולם שנערכת בדיסלדורף גרמניה, כשהעפילו לשלב 64 הזוגות הטובים בעולם. אולם, גם להישג הזה יש טעם מר של פוליטיקה, כמו שאנחנו רגילים לראות בענפי ספורט שונים.

הצמד הישראלי אמור היה לפגוש בסיבוב השלישי את הצמד האיראני אמין אחמדיאן ואפשין נורוזי, אולם הצמד מאיראן החליט שלא להתייצב למשחק מול הישראלים, ובכך ספג הפסד טכני 0:3, שהעלה את הצמד הישראלי לשלב 64 האחרונים. בסיבוב שלאחר מכן הפסידו סימון ובן ארי לצמד הבלגי, רובין דיבוס וקדריק נוטיניק, בתוצאה 4:0 (12:10, 11:4, 11:5, 11:7), וסיימו בכך הופעה מכובדת מאוד שכללה ניצחון על צמד מוונצואלה 2:3 וניצחון על צמד מארה"ב, לאחר משחק מותח שהסתיים גם כן בתוצאה 2:3.

בעקבות אי הופעתם של הצמד האיראני הגיש יו״ר האיגוד הישראלי, לירון כרמל, תלונה להנהלת התחרות. מצער מאוד שפעם אחר פעם אנחנו נתקלים בתופעה הזו בזירה הספורטיבית הבינלאומית, שהמפסידה העיקרית ממנה זו רוח הספורט.

מתן סימון ועומרי בן ארי, הצמד הישראלי בטניס שולחן, באליפות העולם שנערכת בדיסלדורף גרמניה (צילום: לאיגוד הטניס שולחן).
מתן סימון ועומרי בן ארי, הצמד הישראלי בטניס שולחן, באליפות העולם שנערכת בדיסלדורף גרמניה (צילום: לאיגוד הטניס שולחן).

מנצח ומחזיר עטר(ה) ליושנה: רועי עטר

צור רוזנצוויג

אם תאמצו לרגע את הזיכרון שלכם, אני בטוח שיעלה לכל אחד מכם, לפחות שחקן צעיר אחד, שהיה שלב שבו אמרתם לעצמכם "אין, הוא יהיה הדבר הבא". אבל בחיים, רצונות לחוד ומציאות לחוד.

תכירו את רועי עטר בן ה-23, שחקן קבוצת הפועל נצרת עלית בהווה, ושחקן נוער במכבי חיפה בעבר. עטר החלוץ שהבקיע וקרע רשתות בנעוריו, סומן על ידי רבים כדור העתיד של המועדון בירוק, יחד עם חבריו למחזור שובל גוזלן, איסמעיל ריאן ודור חוגי. אך לאחר זמן קצר מאוד, מצא עצמו השחקן מטייל בקבוצות הליגה השנייה, מחפש בית להראות בו את כישרונו.

כבר שנה וחצי שעטר הצעיר (בנו של ראובן האגדי), משחק בנצרת עלית מהליגה הלאומית, ועל אף עונה לא פשוטה בה היה פצוע כארבעה חודשים עקב ניתוחים בברכיים, הצליח עטר להיות בורג משמעותי בחלק האחרון של העונה.

בארבעת המשחקים האחרונים הבקיע שלושה גולים חשובים מאין כמותם, הראשון היה גול ניצחון בדקה ה-92, במשחק הליגה הלפני אחרון של העונה מול עפולה אותה מאמן אביו ראובן. הגול השני היה ב-1:1 במשחק הראשון במשחקי ההישרדות מול כפר קאסם מליגה א'. הגול השלישי היה החשוב מכולם, והיה זה שהשווה את התוצאה במשחק הגומלין בדרך לניצחון 2:1 והישארות המועדון הצפוני בליגה הלאומית. אנחנו עוד נשמע עליו.

מנצח ועושה את החופש בגדול: מאטס הומלס

ליאור ברטל

אחרי עונת הכדורגל המתישה, מגיע זמן המנוחה. רוב שחקני הכדורגל הבכירים בעולם נוסעים לבילוי משפחתי נעים ומשחרר המלון פאר בסוף עונת המשחקים, ולא שוכחים להציף את האינסטגרם בתמונות נוף ובגדי ים.

אבל ישנם שחקנים שבוחרים לנצל את החופש לטובת דברים אחרים. מאטס הומלס, בלם באיירן מינכן ונבחרת גרמניה, בחר בדרך אחרת ומעוררת השראה להתחיל את חופשת הקיץ. הוא בחר לנסוע לשלושה ימים של ביקור במדינה המזרח אפריקאית מלאווי, מתוקף תפקידו כשגריר רצון טוב של unicef, ולהיפגש עם ילדים מקומיים במטרה לעורר מודעות למצב העוני והמצוקה שהילדים המלוואים חיים בו. "ספורט זה דבר טוב, כי הוא עוזר להם ללמוד לעבוד ביחד והוא קריטי ביצירת החיבור בין הילדים", סיפר הומלס על ביקורו. "הביקור שלי יעזור בהרבה דרכים ויהיו תרומות מגרמניה. אני רוצה לעורר את המודעות בארצי, כדי שיוכלו לתרום כספים לאנשים במלאווי, במיוחד לילדים". הומלס שיחק כדורגל עם הילדים הקטנים והגיש להם אוכל במרכז לטיפול בילדים במחוז דיבזה.

את ביקורו סיכם בפוסט בטוויטר, "קשה לתאר במילים את מה שאני חווה כאן במלאווי בעת ביקורי הראשון כשגריר unicef. זה מעציב אותי עמוקות לראות את התנאים בהם הילדים במלאווי גדלים. עזרה נדרשת פה בכל כך הרבה דרכים."

מנצחים כי הגביע הוא גם של האוהדים: פ.צ קופנהאגן

יאיר צוקר

אומרים שאוהדי כדורגל הם השחקן ה-12, אבל אם תשאלו את אוהדי פ.צ קופנהאגן תגלו שלפעמים האוהדים זוכים לכבוד שכל שחקן חולם עליו – להניף את הגביע.

שחקני פ.צ קופנהאגן, אלופת דנמרק, השלימו דאבל שני ברציפות עם ניצחון 1:3 על היריבה המושבעת ברונדבי, בגמר הגביע הדני. את השערים לקופנהאגן כבש אנדראס קורנליוס, שהתכבד בצמד בדקה ה-51 ובדקה ה-85, ופדריקו סנטאנדר שהחזיר את היתרון בדקה ה-83, לאחר שער השיוויון של טמו פוקי מברונדבי. מועדון הפאר הדני סופר גביע שמיני בתולדותיו, אבל כנראה שהגביע הזה יהיה חקוק אצל האוהדים שנים ארוכות בלב, וזאת בזכות מחווה מרגשת ובלתי שגרתית של שחקני קופנהאגן. השחקנים החליטו לוותר על הכבוד שכל שחקן חולם עליו, והעניקו לאוהדים המסורים שלהם את הכבוד לבצע את ההנפה המסורתית של הגביע, בעוד כל שחקני הקבוצה נשארו עומדים כר הדשא, והריעו לאוהדים שראויים לגביע הזה בדיוק כמוהם.

מפסידים עם המון אגו וסימן כחול: ברייס הארפר והאנטר סטריקלנד

צור רוזנצוויג

ידוע לכל שמשחקי ספורט הם מאורע מאוד אמוציונלי ושעל השחקנים מופעל המון לחץ כדי להצליח, גם מהסביבה בחוץ אבל גם כל מה שמתחולל להם בתוך הראש. תוסיפו לזה שהמשחק משודר ברחבי המדינה, וכל תנועה שלך מצולמת  – וקיבלתם מתכון כמעט ידוע מראש למשחקי אגו וכבוד, שלעתים מסתיימים באלימות.

השבוע ראינו את זה בלייב –

במהלך משחק בייסבול בליגה הארצית בארצות הברית, זריקה שגרתית של שחקן סן פרנסיסקו, האנטר סטריקלנד, פגעה בירכו של ברייס הארפר, כוכבה הצעיר של הוושינגטון נטיושנלס. הארפר הופתע מהזריקה וכנראה גם מהכאב, והחליט שהדבר הנכון לעשות באותו הרגע זה לרוץ לסטריקלנד ולהכות אותו. התגרה בינהם הקפיצה את ספסלי שתי הקבוצות לתוך המהומה.

https://twitter.com/LeadingSports_/status/869605397346172928

כספורטאים מקצועניים, המהווים מודל והשראה עבור הילדים הצעירים במגרש ומחוץ לו, עליהם לזכור שלא משנה כמה המשחק חשוב וכמה האדרנלין חי ובועט – אין מקום לאלימות בספורט. לאחר המשחק, הארפר הורחק לארבעה משחקים וסטריקלנד הורחק לשישה משחקים, בשל העובדה שחבריו היו צריכים להוציא אותו בכוח מתחומי המגרש.

מנצחים בגאווה: שחקניות ושחקני נבחרת ארה"ב בכדורגל

ליאור ברטל

בחודש יוני, כמחווה לחודש הגאווה, יופיעו במהלך משחקי האימון נבחרות הגברים והנשים בכדורגל האמריקאי, עם חולצות מיוחדות שבהם מספר השחקנים/יות יהיה בצבעי הקשת. נבחרת הגברים האמריקאית תופיע ב-3 ליוני ביוטה מול נבחרת ונצואלה ואילו נבחרת הנשים תופיע ביוני למשחקים מול שבדיה ונורבגיה, ומדובר בהחלטה מפתיעה ודי שוברת מוסכמות. החלטה היא יוזמה של התאחדות הכדורגל האמריקאית עם הפרויקט 'אתם/ן יכולים/ות לשחק', אשר תומך בשיוויון בין כל המגדרים והזהויות המיניות. בסיום המשחקים החולצות היחודיות ימכרו למטרות צדקה.

אלכס מורגן, כוכבת ליון ונבחרת ארה"ב, פרסמה בטוויטר "שהיא אוהב את הרעיון. לא יכולה לחכות ללבוש את החולצה". גם בנבחרת הגברים ישנם מספר תומכים, בניהם חלוץ טורנטו וקפטן נבחרת ארה"ב, שבקיץ שעבר הקדים את הנבחרת ולבש את סרט הקפטן של הנבחרת בצבעי הקשת במשחק מול נבחרת אקוודור.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!