דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חיים ביבס

כלכלה וחברה / בשורה להורים: הוזלה נוספת במחירי הצהרונים

צהרונים שאמורים לעמוד על 650 ש״ח יסובסדו על ידי המדינה ב-150-350 ש״ח נוספים | ההוזלות על פי אשכולות הדירוג | הארכת יום, חוג העשרה ופעילות בחופשות - יוכפפו למחיר גג

צהרון ציל"ה בירושלים (צילום באדיבות ארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים).
צהרון ציל"ה בירושלים (צילום באדיבות ארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים).
דוד טברסקי

אמש הכריז יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין-מכבים-רעות, חיים ביבס, על מהלך של הוזלה ופיקוח על מחיר הצהרונים כבר מהשנה הקרובה. הצהרונים, שאמורים לעמוד על עלות של 650 ש"ח בלבד, יסובסדו על ידי המדינה בסכום של בין 150 ל-350 שקלים, סבסוד שיינתן על פי הדירוג הסוציו-אקונומי של הרשות המקומית.

התכנית תתבסס על תכנית הצהרונים ציל"ה שפועלת בירושלים ועמדה בפני סכנת סגירה השנה, בשל מחסור בתקציב. היא תאפשר מסגרת מותאמת לרשויות, כך שלראש הרשות תהיה אפשרות להרחיב את הצהרון בהתאם לבקשת ועד ההורים היישובי בהחלטה רוחבית, גורפת ולא מוסדית, ובתנאי שהסכום המקסימלי לילד לא יעלה על 935 ש"ח (לפני השתתפות המדינה).

מאבק הצהרונים (מתוך פייסבוק)
מאבק הצהרונים (מתוך פייסבוק)

כל מרכיב בהרחבת הצהרון – תהא זו תוספת של שעה להארכת היום, חוג העשרה, או פעילות בחופשות ועוד – יוכפף למחיר גג שיקבע בהערכת העלויות במשק, ורשות מקומית לא תוכל לגבות מההורים מעבר לסכום זה.

במסגרת המהלך יזמו מרכז השלטון המקומי בשיתוף עם יו"ר וועדת החינוך חה"כ יעקב מרגי, יו"ר הוועדה לשלום הילד ח"כ יפעת שאשא ביטון ופורום ההורים הארצי, הצעת חוק שתגדיר תקנים ברורים באשר לשירותי הבסיס בצהרון ותחייב את כלל מפעילי הצהרונים העירוניים ברחבי הארץ. הצעת חוק זו תעבור לאישור הכנסת כבר במושב הנוכחי.

ברשויות המדורגות באשכולת 1-5 התכנית תחול על ילדים בגילאי גן וכיתות א' ו-ב'. ואילו באשכולות 6-10 התכנית תחול על ילדים בכיתות א'-ב', בהתאם לתכנית "משפחה נטו" של משרד האוצר.

בשנה האחרונה התעצם מאבק ההורים על מחירי הצהרונים וחוסר הפיקוח עליהם. בין היתר טענו ההורים, שהרשויות מרוויחות על חשבונם בעקבות חוסר פיקוח על מחירי הצהרונים. נראה שנכון להיום, ההצעה מתייחסת לפן המשאבי של סבסוד הצהרונים, אך אינה מתייחסת לטענות בנוגע לחוסר הפיקוח על התנאים של הצהרונים.

צהרון בירושלים. ארכיון (צילום: פלאש 90).
צהרון בירושלים. ארכיון (צילום: פלאש 90).

בעקבות תכנית נטו משפחה ברכו ההורים את שר האוצר על כך שהוא התייחס לאחריות המדינה על קיומו של יום לימודים ארוך, אך ביקרו אותו על כך שמדובר בתכנית רק לשנת התקציב הקרובה.

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, אמר, "אני שמח שהצלחנו להביא בשורה של ממש עבור ההורים העובדים, בדמות צהרונים חברתיים בכל הארץ. קביעת תקינה ומחיר גג לצהרונים ברשויות תשים סוף לעלויות הגבוהות של הצהרונים ברחבי הארץ, אך יחד עם זאת תאפשר לכל רשות, בשיתוף פעולה עם ועדי ההורים, להתאים את הצהרונים לצרכיה.

"אנו מברכים על החלטת מרכז השלטון המקומי על הפעלת צהרון מוזל, במודל ציל"ה, בכל היישובים" נמסר מוועד ההורים הישוביים "צהרון זה עם הסבסוד של האוצר, מביא ליישום החלטת ועדת טרכטנברג משנת 2011 ליישום מסגרות לימודיות לשעות אחר הצהריים.

אנו, נציגי פורום ועדי ההורים הישוביים היינו שותפים בחודשים האחרונים בצוותי החשיבה עם השלטון המקומי, משרדי הממשלה והכנסת ובמהלך הדיונים האלה, יכולנו להשמיע את קול ההורים ולהשפיע. צהרון איננו מותרות וכעת, יהיה צהרון במחיר הוגן לכולם ובהשתתפות המדינה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!