דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אפריקה

מדיני / ראש הממשלה נתניהו יצא לוועידה כלכלית בליבריה, "ישראל חוזרת לאפריקה"

לאחר שביקר השנה במזרח אפריקה, מנסה נתניהו להבקיע את החומה של מדינות מערב אפריקה | מלך מרוקו, מוחמד השישי, לא יגיע לוועידה, אך הכחיש שהגעת נתניהו היא הסיבה לכך

נתניהו עולה למט (צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק של נתניהו).
נתניהו עולה למט (צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק של נתניהו).
שי ניר

"ישראל חוזרת לאפריקה בגדול" אמר אמש (שבת) ראש הממשלה בנימין נתניהו, עת המריא לביקור מדיני-כלכלי בליבריה. נתניהו ישתתף בוועידת ECOWAS (ארגון הקהילה הכלכלית של מדינות מערב אפריקה), במסגרתה ייפגש עם מספר נשיאים וראשי ממשלות ממערב אפריקה. בארגון חברות 15 מדינות: ליבריה, חוף השנהב, גמביה, גאנה, בנין, בורקינה פאסו, קייפ ורדה, גינאה ביסאו, גינאה קונאקרי, מאלי, ניז'ר, ניגריה, סיירה ליאון, סנגל וטוגו.

"בעקבות הביקור שלי במזרח אפריקה אנחנו עכשיו במערב אפריקה, והמטרה שלי היא בסוף למוסס את הרוב הזה, את הגוש העצום הזה של חמישים וארבע מדינות אפריקה שהוא הבסיס של הרוב האוטומטי נגד ישראל באו"ם ובגופים בינלאומיים", אמר ראש הממשלה. בוועידה יישא נתניהו דברים בפני ראשי המדינות ובאי הכנס, ויקיים פגישות מדיניות עם נשיאת ליבריה ועם מספר ראשי מדינות נוספים – בהן טוגו וחוף השנהב. בנוסף יחתמו מספר הסכמים בוועידה בהם: הצהרה משותפת ישראל-ECOWAS המדגישה את המחויבות להידוק היחסים בין ישראל לארגון במגוון רחב של תחומים, כגון: חקלאות, מדבור ושינוי אקלים, מים, סחר, חינוך, בריאות, ביטחון המולדת, סייבר ותקשורת, אנרגיה, תרבות ומדע.

בנימין נתניהו ונשיא קניה בעת ביקור רה״מ באפריקה באוגוסט 2016. צילום: קובי גדעון / לע״מ.
בנימין נתניהו ונשיא קניה בעת ביקור רה״מ באפריקה באוגוסט 2016. צילום: קובי גדעון / לע״מ.

אל ראש הממשלה יתלוו שר האנרגיה יובל שטייניץ (הליכוד), שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי), סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי וח"כ אברהם נגוסה (הליכוד).

השתתפותו הצפויה של נתניהו עוררה סערה במרוקו, ובסוכנות הידיעות במרוקו נמסר כי בשל כך, מלך מרוקו, מוחמד השישי ביטל את השתתפותו. "מדינות, חברות מפתח ב ECOWAS, החליטו לשנמך את דרג נציגיהן בפסגה מתוך אי הסכמה עם ההזמנה שניתנה לראש הממשלה הישראלי. לא נמסר מצד יתר חברות הוועידה התלהבות מההזמנה", נמסר ע"י משרד החוץ במרוקו ביום חמישי האחרון. "המלך מעוניין כי הופעתו הראשונה בוועידת ECOWAS לא תתקיים תחת מתיחות ומחלוקות ומעוניין להמנע מכל בלבול", הודיעו בסוכנות הידיעות. אולם אמש (שבת) מיתנו גורמים במרוקו את המסר לסיבת ביטול השתתפותו של המלך, וגל"צ דווח כי המלך מוחמד השישי נמנע מלהשתתף בוועידה הכלכלית בליבריה מסיבות אישיות – ולא בגלל נוכחותו של ראש הממשלה נתניהו. המלך ביקש לשאת נאום בוועידה, אולם נתקל בסירוב.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!