דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / בפעם הרביעית: ליון זכתה בליגת האלופות לנשים

48 שעות לפני גמר הגברים בין יובנטוס לריאל מדריד, נפגשו ליון ופריז סן-ז'רמן לגמר כל צרפתי | 120 דקות הסתיימו ללא שערים, ובסיומו של דו קרב פנדלים, השלימה ליון טראבל והניפה את הגביע בפעם השנייה ברציפות

שחקניות ליון חוגגות את נצחונן בגמר ליגת האלופות  2017 (צילום: Nick Potts/PA via AP).
שחקניות ליון חוגגות את נצחונן בגמר ליגת האלופות 2017 (צילום: Nick Potts/PA via AP).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

48 שעות לפני משחק הגמר בין יובנטוס לריאל מדריד בליגת האלופות לגברים, עשו זאת קבוצות הנשים של ליון ופריז סן-ז'רמן  שנפגשו על כר הדשא בקארדיף, ביום חמישי האחרון, לגמר כל צרפתי של ליגת האלופות לנשים. 120 דקות של משחק הסתיימו בתוצאה 0:0. הקבוצות ניגשו לדו-קרב פנדלים, בסיומו ניצחה ליון בתוצאה 7:6 והניפה את הגביע בפעם הרביעית בתולדותיה, ובפעם השנייה ברציפות. השחקניות הנהדרות של פ.ס.ז' יצטרכו לחכות עוד שנתיים להזדמנות להביא את התואר, לראשונה, לבירת צרפת.

לאחר עונה ארוכה ומלאת משחקים נפלאים, נפגשו בווילס שתי הקבוצות הטובות ביותר במפעל. מצד אחד התייצבה ליון, הקבוצה החזקה והעשירה ביותר בכדורגל העולמי, בהרכבה משחקות השנה לא פחות מחמש השחקניות הטובות בעולם – לפי בחירת ההרכב המסורתי של איגוד הכדורגלנים FIFPRO. אלופת צרפת ב-11 השנים האחרונות, שולטת באופן מוחלט בליגה המקומית, וכעת נראה שהיא מרחיבה את השליטה גם לבמה המרכזית של הענף – ליגת האלופות.

עם כוכבות אדירות  כמו הקפטנית וונדי רנארד (שחקנית ההגנה הטובה בעולם שמתנשאת לגובה 1.87, ונמצאת בכל מקום על המגרש), שלישיית קישור דומיננטית שכוללת את קאמיל אביילי הצרפתיה, סאקי קומאגאי היפנית ומעל כולן – המצטיינת של הגמר – ג'ניפר מרוז'אן, הגרמנייה בעלת השורשים ההונגרים. וחוליית התקפה אימתנית שכוללת את לה סומר הצרפתייה, אדה הגרברג הנורווגית הצעירה (שבגיל 21 נבחרה לשחקנית הטובה באירופה ע"י אופ"א) וכמובן, אלכס מורגן האמריקנית שהושאלה לחצי עונה ותחזור כעת לקבוצתה אורלנדו פרייד. בדרך לגמר, הקבוצה ניצחה את הדאבליסטית הטרייה מגרמניה, וולפסבורג, ואת אלופת אנגליה  – והכוח העולה בכדורגל נשים – מנצ'סטר סיטי.

מול ההרכב עמוס הכוכבים מליון, התייצבה החבורה הלוחמנית של המאמן פטריס ליאר, שכבר זכה בשני גביעי אירופה עם ליון, וקיווה להיות המאמן הראשון בהיסטוריה שזוכה בתואר עם שתי קבוצות שונות.  למרות שהסגל של פריז לא נוצץ כמו זה של יריבתה,הוא עדיין מכיל מספר שחקניות מהשורה הראשונה. כמו, השוערת הפולנייה קטארזינה קיאדרצ'ינק, אשלי לורנס הקנדית הזריזה בקישור, שירלי קרוז הפליימייקרית והקפטנית של הקבוצה,  וכמובן כריסטיאן הברזילאית בחוד.  בדצמבר האחרון ניצחה פ.ס.ז' את ליון בליגה, בתוצאה 1:0, והייתה לקבוצה היחידה לעשות זאת בעונה האחרונה. למרות ההישג, סיימה הקבוצה במקום בשלישי ולכן לא תשתתף בעונה הבאה בליגת האלופות בעונה הבאה. בדרך לגמר, הרשימה מאוד עם ניצחון ביתי 4:0 על באיירן מינכן החזקה ורשמה גם ניצחון כפול על ברצלונה.

זה היה המשחק שלישי בין שני המועדונים, בתוך שבועיים , וידה של ליון הייתה עליונה בכולם. זה התחיל בניצחון החלק 3:0 במסגרת הליגה, המשיך לניצחון בפנדלים בגמר הגביע לאחר 1:1 בתום 120 הדקות והסתיים בעוד ניצחון בפנדלים בגמר ליגת האלופות.

משחק הגמר נפתח בלחץ על כל המגרש של פריז, המטרה הייתה לא לספוג בדקות הראשונות כמו שקרה להן במשחק הליגה, ליון מתקשה העונה מול קבוצות שמייצרות לחץ על שלישיית הקישור, וזאת הייתה האסטרטגיה של ליאר שפתח במערך 3-5-2. ליון אמנם שלטה במגרש, והחזיקה יותר את הכדור, אך לא הצליחה לחדור את ההגנה הצפופה של פ.ס.ז'.

ליון הייתה טובה יותר לאורך המשחק, אבל לא הצליחה לתרגם את ההזדמנויות לכדי שערים. אלכס מורגן, שעברה מבחן כשירות לקראת המשחק, נאלצה לרדת מהמגרש כבר בדקה ה-23 עקב פציעה. כאמור, לאחר 120 מאופסות, הקבוצות ניגשו לבעיטות הכרעה מ-11 מטרים, שהיו מותחות במיוחד.

קיאדרצ'ינק,שוערת פ.ס.ז', הייתה אחת הבולטות במהלך 120 הדקות, אך לרוע מזלה הפכה במהלך בעיטות ההכרעה לגיבורה הטרגית של משחק הגמר. למרות הפציעות, הנחישות שהפגינה במהלך המשחק, והדיפה של פנדל בבעיטות ההכרעה, דווקא היא ניגשה לבעוט את הפנדל השמיני של קבוצתה – והחמיצה. שרה בוהדיני, שוערת ליון, בעטה את הפנדל האחרון פנימה ורצה לחגוג את הזכייה בתואר.

הגרברג, הכוכבת הנורווגית של ליון, אמרה בסיום כי "זה מרגיש נהדר, זה היה אתגר ענק וטורניר גדול. היה לנו את הרצון לזכות שוב בתואר. זכינו בטראבל בשנה שעברה, לכן זה היה קשה בשבילנו לעשות זאת שוב. אבל עשינו את זהף וזאת הרגשה נהדרת".

גיבורת הניצחון, השוערת שרה בוהדי, סיפרה על הפנדל הקובע: "השחקניות שאלו אותי אם אני רוצה לבעוט גם בפנדלים, אז הסכמתי ופשוט ניגשתי , בעטתי וכבשתי. אני שמחה שכבשתי הערב. אבל בעיני זה לא היה הדבר החשוב ביותר. מה שחשוב שהקבוצה ניצחה".

כעת נשואות העיניים לעבר הולנד, שם תיפתח ב-16 ליולי אליפות אירופה לנשים, בהשתתפות 16 הנבחרות הטובות באירופה. גרמניה, מחזיקת הגביע שש פעמים רצופות מאז 1995, תנסה להמשיך לשלוט באירופה, מעודדת ממדליית הזהב מאולימפיאדת ריו 2016. מולה יתייצבו נבחרת אנגליה עם הגנת הברזל של הסיטי; נבחרת נורווגיה עם הגרברג – שחקנית השנה באירופה; ספרד החזקה; שבדיה המפתיעה, שהדיחה את ברזיל וארה"ב בריו 2016; וכמובן הנבחרת בעלת הסגל המרשים ביותר – צרפת המצוינת. לכן, למרות שהעונה נגמרה, יש הרבה למה לצפות בכדורגל הנשים באירופה הקיץ.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!