דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלל ביטוח

יחסי עבודה / עובדי כלל ביטוח: שביתה בעוד שבועיים אם לא יתקדם ההסכם הקיבוצי

"הם לא רוצים לשחרר כלום, בקושי ישבו איתנו" אמר יו"ר ועד עובדי כלל שמסתובב בשבועות האחרונים בין עובדי החברה ומעדכן אותם על המתרחש | ההנהלה: "קוראים לוועד העובדים להימנע מצעדים כוחניים"

שביתה בכלל ביטוח. (צילום: ועד עובדי כלל ביטוח)
שביתה בכלל ביטוח. (צילום: ועד עובדי כלל ביטוח)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדי כלל ביטוח מכין את השטח לקראת השבתה מלאה של החברה החל מה-18.6 ועד לחתימה על הסכם קיבוצי חדש, וזאת על רקע טענה כי לסחבת מצד ההנהלה במשא ומתן על הסכם קיבוצי. "הם פשוט לא רוצים לשחרר כלום. חזרנו ונתנו שקט תעשייתי עד ה-15.6 בהנחה שהם יגמרו עד אז את המו"מ – בפועל שום התקדמות, בכלום. בקושי ישבו איתנו" אמר לדבר ראשון רוני רז יו"ר ועד העובדים, "ככה 'נעלמו להם' חודשיים וחצי במהירות הבזק – אין סעיף אחד שיש בו התקדמות. שמנו דדליין – ב-18.6 כל החברה יודעת שהיא יוצאת לשביתה, וכנראה זה מה שיקרה. אבל הפעם אני לא מחזיר עובדים עד שלא נקבל הסכם חתום".

רוני רז יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח. (צילום: ועד עובדי כלל ביטוח).
רוני רז יו"ר ועד עובדי כלל ביטוח. (צילום: ועד עובדי כלל ביטוח).

במהלך חודש מרץ האחרון נקטו העובדים צעדים ארגוניים שהתבטאו בשורה של אספות עובדים בשעות העבודה, והגיעו לשיאן בשביתה מלאה בת יום אחד בחברה. בעקבותיה ולאחר מו"מ לילי אינטנסיבי, הגיעו הצדדים להסכמות ביניים – ובראשן העלאת שכר המינימום בחברה ל-6,000 ש"ח, ושכר מינימום גבוה אף יותר לעובדים בעלי ותק של למעלה מעשור. במסגרת הסכמות הביניים חזרו הצדדים לשולחן המו"מ, אולם נראה שבלא התקדמות משמעותית.

בין הנושאים 'התקועים' במו"מ – תוספות שכר, מענק מכירה, בונוסים, נופש חברה, הגדלת הסבסוד לארוחות ומשכורת 13 לכלל העובדים. "אנחנו רוצים לבטל את דור א' דור ב' שנוצר לנו בחברה" אומר רז, "זו אחת המלחמות שלי וזו דרישה שעליה לא נתפשר – לשלם משכורת 13 לעובדים שאין להם, שזה 40% מעובדי החברה". בשבועות האחרונים החל לכנס אספות עובדים קטנות ולבקר במוקדים. אתמול ניצל את הבמה באירוע צפייה משותפת של העובדים בגמר ליגת האלופות, והיום הספיק לבקר גם במוקד החברה בחיפה וגם בבאר שבע. רז מסביר שהוא מעדיף לפגוש את העובדים בשטח מאשר לשגר מכתבים. בינתיים מקפיד הועד לעדכן את העובדים על המתרחש במו"מ, גם בדף הפייסבוק.

את הרבעון הראשון של 2017 סגרה כלל עם רווח כולל של 140 מיליון ש"ח (לפני מס) לעומת הפסד של 250 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. זאת בשל עליית התשואות בשוק ההון.

מכלל ביטוח נמסר בתגובה:

"אנו קוראים לועד העובדים להימנע מנקיטת צעדים כוחניים של שביתות ועיצומים אשר אינם מיטיבים עם החברה, לקוחותיה ועובדיה ולהמשיך במשא ומתן מתוך מטרה להגיע להתקדמות משמעותית ולסיים את סכסוך העבודה".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!