דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / "ההנהלה מוכנה להפסיד מיליונים ולא לבצע תיקון שכר לעובדים"

כך טוענים בוועד עובדי "פז בית זיקוק אשדוד", שפתחו הבוקר (ב') בעיצומים, שכתוצאה מהם הושבתו כל מתקני הייצור | לטענתם, מסרבת ההנהלה להשיב תנאי שכר שנגרעו בהסכם משנת 2011, שנחתם על רקע מצבה הקשה של החברה, שהתאוששה מאז

בית זיקוק אשדוד (צילום: ליטל ישורון / פיקיויקי).
בית זיקוק אשדוד (צילום: ליטל ישורון / פיקיויקי).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי "פז בית זיקוק באשדוד" פתחו הבוקר (שני) בעיצומים, במסגרתם לא מבצעים העובדים הזרמות מחוות המיכלים ואליה, וכתוצאה מכך מושבתים כל מתקני הייצור במקום. בוועד העובדים הדגישו כי הצעדים בהם ינקטו, ייעשו באחריות תוך שמירה על הבטיחות וללא פגיעה בחיי אדם וברכוש. סכסוך העבודה במפעל הוכרז כבר לפני כארבעה חודשים, ובאפריל אף נקטו העובדים שורה של צעדים ארגוניים.

העיצומים הוכרזו על רקע הסירוב המתמשך של הנהלת המפעל לבצע תיקון שכר, ולהשיב לעובדים תנאי שכר שנגרעו מהם בהסכם שנחתם בשנת 2011 על ידי הוועד הקודם. תחת אותו הסכם, שנחתם במטרה לסייע בשיקום החברה, קוצץ שכר העובדים ב-30% בממוצע, ועתה דורש הוועד לתקן לפחות חלק מהפגיעה. לטענתם, נוקטת ההנהלה בסחבת במשא ומתן בנושא, הנמשך מזה כשנה.

יו"ר ועד העובדים, שלווה אלישקשוילי: "ההנהלה פירשה את האחריות שגילינו כלפי המפעל כאישור למשוך זמן ולא לנהל משא ומתן"

"הנהלת החברה מתבצרת בעמדותיה ומעדיפה להפסיד מיליונים על פני ביצוע תיקון שכר לעובדים. הם מתנהלים בצורה לא רציונלית ולא אחראית הן כלפי העובדים והן כלפי הציבור שמושקע בחברה", הסבירו בוועד העובדים.

במהלך השבועות האחרונים היה בית הזיקוק באשדוד מושבת בשל שיפוץ, שעם תחילתו פנתה הנהלת המפעל לבית הדין לעבודה בבאר שבע בבקשה להוציא צווי מניעה שיאסרו על העובדים לנקוט כל פעולה ארגונית במהלכו. בית הדין לעבודה דחה, מספר פעמים, את בקשות אלו, ואפשר עיצומים חלקיים. עתה, משהסתיים השיפוץ, פתחו העובדים בשביתה ולא חזרו להפעיל את מתקני הייצור.

"ההנהלה פירשה את האחריות שגילינו כלפי המפעל כאישור למשוך זמן ולא לנהל משא ומתן" אמר יו"ר ועד העובדים, שלווה אלישקשוילי, "אנחנו גילינו אחריות ולא נקטנו בצעדים ארגוניים גם כשבית הדין אפשר לנו. ההנהלה לא ניצלה את השהות כדי לנהל משא ומתן רציני. בשלב הזה אין לנו ברירה אלא להשבית את כל פעולות הייצור ואנחנו מקווים שלא נגיע למצב של מחסור בדלק. אנחנו לא רוצים לפגוע בציבור אבל אם הנהלת החברה לא תתעשת והשביתה תימשך, אנחנו עלולים להגיע לזה. מדובר בחברה רווחית שמחלקת מאות מיליוני שקלים לבעלי המניות ולמנהלים. גם אם כל דרישותינו יתקבלו, תנאי העובדים לא יחזרו להיות כפי שהיו ערב הסכם 2011. ההתנהלות שלהם משקפת חוסר אחריות וחוסר רציונליות".

בית הזיקוק באשדוד מעסיק כ-400 עובדים, ומייצר כ-40% מכמות הדלק הנצרכת בישראל, וכן 40% מתצרוכת גז הבישול. בית הזיקוק באשדוד נמצא בבעלות חברת "פז" שהיא חברה ציבורית ללא גרעין שליטה.

תגובת קבוצת פז טרם התקבלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!