דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

מאבק עובדי טן / ביה"ד לעבודה דחה הטענות על פגיעה בהתארגנות עובדי "טן"

במהלך שביתת עובדי החברה פוטר עובד שהיה מעורב בה, ועובדים אחרים קיבלו הודעות אזהרה מההנהלה - אך בית המשפט לא השתכנע שמדובר בהתנכלות מכוונת לצעדים הארגוניים

הפגנת עובדי Ten. (צילום: דבר ראשון)
הפגנת עובדי Ten. (צילום: דבר ראשון)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה בת"א דחה את תביעת ההסתדרות כנגד חברת הדלקים טן, וקבע כי לא החברה לא פגעה בהתארגנות עובדיה במהלך שביתת העובדים. הרכב השופטים בראשות השופטת חופית גרשון יזרעאלי דחה גם את הטענות באשר לפיטוריו של מנהל תחנה שכיהן כחבר ועד, ושל ביצוע שינויים אסורים בתפקידה של עובדת משרדית שלקחה חלק בצעדים הארגוניים, בין היתר תוך דרישה שתבצע חלק מעבודתה בנתניה במקום באשקלון. השופטת גרשון יזרעאלי המליצה לשני הצדדים "לחדש את הליכי המשא ומתן בתום לב ובנפש חפצה", מתוך מטרה להוביל את הצדדים למערכת יחסים קיבוציים תקינים.

בפסק דינה הדגישה כי השביתה בטן, שנמשכה שבועיים, היתה שביתה ארוכה יחסית לשביתות במגזר הפרטי. החברה טענה כי השביתה כלל אינה חוקית, אך מנגד, לא פנתה לבית הדין בניסיון לעצור אותה. לדבריה לשני הצדדים היו טענות רבות האחד כלפי השני, וכי במהלך שביתה כה ארוכה סביר שכל אחד מהצדדים ישגה.

הודעות SMS שנשלחו על ידי הנהלת חברת הדלק TEN (צילום מסך)
הודעות SMS שנשלחו על ידי הנהלת חברת הדלק TEN (צילום מסך)

אחד הצעדים אליהם התייחסה השופטת היה שליחת הודעות לעובדים מטעם ההנהלה, בהן הם הוזהרו כי השביתה שערכו אינה חוקית כביכול ושההפגנה שביצעו עלולה להיות עבירה פלילית. השופטת קבעה כי לא מצאה התנכלות מכוונת מצד ההנהלה כלפי הצעדים הארגוניים שביצעו העובדים, וכי המכתבים שנשלחו לעובדים השובתים המתריאים בפניהם כי הם 'מסיגי גבול' היו בגדר צעדי התגוננות לגיטימיים. השופטת אף קבעה כי לא הוכח שהעובדה ששכירת צלם שצילם את הפעילויות הארגוניות סיכלה או הפריעה לקיום הצעדים הארגוניים בחברה.

הודעה שקיבל עובד טן מההנהלה (צילום מסך)
הודעה שקיבל עובד טן מההנהלה (צילום מסך)

 

באשר לפיטורי מנהל התחנה קבע בית הדין כי הנימוקים לפיטוריו היו ענייניים וסבירים, ולא היו קשורים לצעדים הארגוניים בהם לקח חלק. הפיטורים בוצעו לאחר התראות ושימוע כדין, בהן עירבה החברה גם את ההסתדרות. השופטת אף ציינה בפסק הדין כי התרשמה שהעובד ניצל את מעמדו כחבר ועד, ואת העובדה שהעריך כי החברה תחשוש לנקוט כלפיו צעדים. באשר לעובדת שהועברה מתפקידה קבע בית הדין כי לא הוכח קשר בין מעורבותה בפעילות הארגונית ובשביתה, לבין השינויים הארגוניים שבוצעו בחברה ושהובילו לשינוי תפקידה.

עמר כהן, יו"ר ועד העובדים בחברה, אמר בתגובה כי פסק הדין אינו מציג את המציאות כהווייתה. יחד עם זאת אמר כהן כי ועד העובדים מקבל את החלטת בית המשפט ואין בכוונתם לערער עליה. "החברה עשתה הכל כדי שגם אם יחזירו את העובדים הללו, הם לא ירצו לחזור", הוסיף כהן.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!