דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קייטנות

חברה וכלכלה / הקרן לידידות תעניק סיבסוד לקייטנות לאלפי משפחות במצוקה

התרומה, שניתנה בעקבות בקשתו של ח"כ דודי אמסלם זכתה לתגובות נלהבות | ח"כ חסון: "צעד אצילי. עוד חמישה כמוהו ולא היה צריך משרדי ממשלה" | ח"כ יוליה מילנובסקי ביקרה את ההחלטה: "למה קרן כלשהי צריכה להיכנס לנעלי המדינה?"

ילדים נהנים בקיץ. ארכיון (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
ילדים נהנים בקיץ. ארכיון (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90).
דוד טברסקי

ח"כ דודי אמסלם (ליכוד) יו"ר ועדת הפנים של הכנסת הודיע אתמול (שני) כי הקרן לידידות תעניק בקיץ הקרוב סבסוד של 500 ש"ח לילד, לאלפי משפחות במצוקה ב-192 רשויות על מנת שיוכלו להשתתף בקייטנות הקיץ. הקרן, בהנהגת הרב יחיאל אקשטיין, מגייסת כספים מתורמים נוצרים אוונגליסטים אוהבי ישראל ובשנים האחרונות פרשה כנפיה על מספר הולך ומתרחב של תחומים, ובהם קליטת עלייה, עזרה לניצולי שואה, חינוך ועוד. אמסלם, שהוביל את המאבק על התערבות המדינה בסבסוד ובפיקוח על קייטנות הקיץ בשנתיים האחרונות, פנה לקרן בבקשה לעזרה לאחר שהוחלט כי החוק לפיקוח מחירי הקייטנות, שהיה בין מנסחיו ומגישיו, ייושם רק החל מהשנה הבאה.

"אני מצדיע ליו"ר הוועדה ח"כ אמסלם. זה לא היה בתקציב שלנו לעזור לקייטנות. אנו נכנסים למקומות שאין בהם פתרונות של המדינה, אבל כשח"כ אמסלם בא אלינו עם הבעיה, אמרתי כן. אני שמח להודיע על הפתרון" אמר אקשטיין. "יש לנו ב-192 רשויות מקומיות קופת ידידות כבר 15 שנה. אנו מכפילים את הסכומים שנותן משרד הרווחה לרשויות. קופות הידידות האלה יממנו על פי המלצת עובדות סוציאליות משפחות נזקקות והן תקבלנה סבסוד של 500 ש"ח לכל ילד. בסך הכל יוקצו לנושא 1.5 מיליון דולר".

חבר הכנסת דודי אמסלם (צילום: דבר ראשון).
חבר הכנסת דודי אמסלם (צילום: דבר ראשון).

גם ח"כ אכרם חסון (כולנו) שיבח את הרב והדגיש בחיוב כי הוא ממלא את תפקידה של הממשלה בנושא: "זהו תיקון עוול שנמשך שנים רבות. צעד אצילי. הרב יחיאל אקשטיין מחליף הרבה משרדי ממשלה. הוא מעניק תמיכה ל-20% מהאוכלוסייה. עוד חמישה כמוהו ולא היה צריך משרדי ממשלה".

בשונה מחסון, ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) ביקרה את ההחלטה בטענה שלא ראוי כי קרנות פילנתרופיות יהיו אחראיות לממן שירותים שבאחריותה של המדינה.  "למה קרן כלשהי צריכה להיכנס לנעלי המדינה? אילו משרד החינוך ושר החינוך היו לוקחים את המשימה לא היינו צריכים לדבר על תקופת מעבר. הפתרון הוא להרחיב את 'בית הספר של החופש הגדול' מהגן עד כיתות ג'-ד'. יש הרבה משפחות שלא מוגדרות עניות ולא זכאיות לשום הנחה, אבל הם משלמים הכי הרבה. אף אחד לא מסייע להן, לא הקרן ולא המדינה".

ח״כ יוליה מלינובסקי. צילום: הדס פרוש / פלאש 90
ח״כ יוליה מלינובסקי. צילום: הדס פרוש / פלאש 90

כזכור, בשבוע שעבר עברה הצעת החוק לפיקוח על מחירי הקייטנות ברשויות המקומיות בקריאה שנייה ושלישית. הצעת החוק תקבע מחיר גג מירבי לקייטנה שתפעיל רשות ציבורית ותקבע סל שירותים בסיסי שקייטנה צריכה לספק לילדים. עוד בחוק – דרישה למנות תקנים של מפקחים שיאכפו את ביצועו. החוק לא מכתיב מחיר מסוים, אך משיחות של חברי הכנסת עם 'דבר ראשון' ומהדיונים בוועדות מסתמן כי עלות הקייטנות תעמוד על בין 800 ל-1,000 שקלים. החוק אמור להיות מיושם החל מהקיץ הבא.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!