דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / עובדי חברת האבטחה מוקד אמון התאגדו בהסתדרות

ביום שני פתחו נציגי ועד הפעולה בהחתמה, וכבר באותו היום הגיעו לדבריהם למספר העובדים הדרוש ליציגות | ועד הפעולה: "אנשים אוהבים את החברה ורוצים להישאר בה, וזו הייתה הסיבה להתאגדות" | הנהלת החברה בירכה על המהלך

מאבטח במתחם שרונה. "החברות מתקשות מאוד לגייס מאבטחים" (צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר / פלאש 90)
מאבטח במתחם שרונה. "החברות מתקשות מאוד לגייס מאבטחים" (צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כ-180 עובדי ועובדות חברת האבטחה מוקד אמון, המספקת שירותי שמירה לבתים פרטיים ועסקים התאגדו היום ׁ(רביעי) באמצעות האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות. המהלך ההתאגדות קרם עור וגידים על רקע רצונם של העובדים להסדיר בהסכם קיבוצי את תנאי העסקתם, ביטחונם התעסוקתי, נהלי הבטיחות בעבודה ועוד.

עובדי החברה מועסקים במוקד המבצעי שלה הממוקם ביהוד, וכן בניידות סיור הפרוסות באזור מרכז הארץ, ובמערך ההתקנות של אביזרי האבטחה השונים באתרי הלקוחות.

"התחלנו את ההחתמה הגלויה ביום שני, וכבר באותו יום הגענו לשליש הדרוש ליציגות. אתמול בצהרים שלחנו להנהלה מכתב יציגות באמצעות ההסתדרות" הסביר חבר ועד הפעולה יותם גבעולי את תהליך ההתאגדות ל'דבר ראשון'. "זה התחיל מתסיסה כללית בקרב העובדים. רוב העובדים אצלנו הם סיירים, ויש גם טכנאים ומוקדניות. בחילופים, כשבא עובד לקחת אותך מהבית ואתה מחזיר אותו לבית שלו – נוצרו שיחות בתקופה האחרונה על המצב. אנשים אוהבים את החברה ורוצים להישאר בה, וזו הייתה הסיבה להתאגדות". בין הנושאים שלדבריו עלו בין העובדים – השכר הנמוך, משמרות הלילה בלא תוספת, הקפצות לא מתוכננות של עובדים למשמרות  והעובדה שהעובדים אינם מקבלים אוכל במהלך העבודה. "היה צריך ליצור קשר גם בין הסקטורים השונים, וגם בין הגזרות השונות – לוועד הפעולה היה נציג בכל גזרה, ארגנו טבלאות לפעולה בליווי ההסתדרות".

בוועד הפעולה מקווים למו"מ פורה וענייני מול הנהלת החברה במטרה לגבש הסכם קיבוצי שיבטיח את זכויות העובדים, זאת לדברי גבעולי תוך שיתוף פעולה בין הסקטורים השונים, ובירור של הצרכים השונים של כל אחד מהם.

האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות הוקם בשנת 2009 במטרה ללוות את תהליך ההקמה של ועדי עובדים חדשים. מאז הקמתו התאגדו באמצעותו מאות אלפי עובדים בהסתדרות, בין היתר מענפים שבעבר לא הייתה בהם עבודה מאורגנת. מהלך ההתאגדות של עובדי מוקד אמון לווה באופן אישי על ידי מנכ"ל האגף עמיחי סטינגר, וכן על ידי רכז ההתאגדות רועי פרלמן.

ממוקד אמון נמסר כי החברה מברכת על התאגדות עובדי המוקד והסיור בהסתדרות ותשמח לתאם פגישה. עוד ציינו כי כבר לפני למעלה משנה יזמה הנהלת החברה פגישה עם ההסתדרות לצורך הסדרת תנאי העסקת עובדי הסיור והמוקד במסגרת הסכם ענפי, וכי החברה רואה בהתארגנות העובדים הזדמנות להמשיך ולקדם את הטיפול בנושא זה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!