דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

צבא וביטחון / הותר לפרסום: פעילי חמאס מישראל תכננו להתנקש קצין צה"ל

במבצע משותף לשב"כ ומשטרת ישראל נעצרו בשבועות האחרונים 7 תושבי ג'לג'וליה בחשד לסחר באמצעי לחימה בלתי חוקיים | בעקבות חקירת אחד החשודים, נעצרו שני אחים שגויסו לבצע את הפיגוע כנקמה על מותו של בכיר חמאס שיוחס לישראל

עצור באזיקים (צילום אילוסטרציה: קובי גדעון / פלאש 90).
עצור באזיקים (צילום אילוסטרציה: קובי גדעון / פלאש 90).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

שירות הביטחון הכללי (שב"כ) התיר אתמול (חמישי) לפרסום כי, בפעילות משותפת עם ימ"ר מרכז במשטרת ישראל, נעצרו במהלך השבועות האחרונים נעצרו שבעה תושבי ג'לג'וליה בחשד לסחר באמצעי לחימה בלתי חוקיים. במהלך חקירתו של אחד החשודים, מחמוד מחמד עבד אלכרים דאוד, בן 21, התגלה כי נחשף לפרטים אודות פיגוע בישראל שתכננו שני אחים מהיישוב. פרקליטות מחוז המרכז הגישה היום, לבית המשפט המחוזי מרכז, כתבי אישום נגד ארבעה מהעצורים בעבירות חמורות לפי חוק המאבק בטרור.

גילוי זה הביא למעצרם של אדם אסמעיל מחמד פקי, בן 25 המוכר למשטרה על רקע מעורבות בפלילים, ואחיו פראס אסמעיל מחמד פקי, בן 27, המוכר כמעורב בתכנון פעילות פלילית וביטחונית בג'לג'וליה.

החשודים בתכנון פיגוע נקמה על מותו של בכיר חמאס (צילום: תקשורת שב"כ).
החשודים בתכנון פיגוע נקמה על מותו של בכיר חמאס (צילום: תקשורת שב"כ).

על פי הודעת שב"כ, גויס אדם פקי לשורות חמאס כבר בדצמבר 2014, כשביקר ברצועת עזה כדי להשתתף בחתונה משפחתית. לפי החשד, במהלך גויס אדם לארגון על ידי אחיו למחצה, מחמד, וכן על ידי פעיל חמאס נוסף מהרצועה בשם חסן ע'מאצי. ככל הנראה, הוא אף ביצע באותו זמן אימון צבאי שכלל ירי, בו השתתף גם בכיר חמאס חסן ג'עברי, אחיו של אחמד ג'עברי, ראש הזרוע הצבאית של הארגון שנהרג בשנת 2012 במהלך מבצע עמוד ענן.

עוד עלה מהחקירה, כי באפריל 2017, התבקש אדם על ידי אחיו למחצה, מחמד פקי, לסייע בקידום פיגוע התנקשות בקצין ישראלי כנקמה על מותו של בכיר חמאס ברצועה,  מאזן פקהא, חודש קודם לכן.

על פי הודעת שב"כ, התבקש אדם לרכוש אמצעי לחימה, לאתר יעד לפיגוע ולגייס פעיל נוסף לסייע לו בביצוע הפיגוע. לשם קידום תכנית ההתנקשות פנה אדם לתושב ג'לג'וליה, יאסין מע'ארי, וניסה לרכוש ממנו שני אקדחים ומשתיקי קול, שהיו אמורים לשמש לביצוע הפיגוע.

אחיו פראס, שנעצר אף הוא, חשוד שהיה מודע לתכנון ואף סייע למחמד פקי ליצור קשר חשאי עם אדם באמצעות מכשיר הסלולר שלו.

משב"כ נמסר כי "ממצאי החקירה מחדדים היטב את הסיכון הנשקף מהזיקה בין העולם הפלילי והביטחוני, בדגש על זליגת אמצעי לחימה מעבריינים לפעילי טרור. החיבור בין הפלילי לביטחוני מהווה איום ממשי". עוד הוסיפו כי החקירה ממחישה "כיצד מנצל חמאס את המדיניות ההומניטרית של ישראל מול רצועת עזה, לרבות ניצול ביקורי בני משפחה, חולים הזקוקים לטיפולים רפואיים וכן סוחרים למטרות טרור".

פקהא, בכיר חמאס שהיה אחד ממשוחררי עסקת שליט שהתגורר ברצועה, נורה למוות סמוך לביתו בחודש מרץ האחרון. כחודשיים מאוחר יותר, מאי 2017, הוצאו להורג על ידי חמאס שלושה אנשים שהורשעו בביצוע ההתנקשות. השלושה נדונו למוות בטענה שפעלו בשליחות ישראל, שלא אישרה או הכחישה את מעורבותה באירוע.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!