דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
להט"ב

LET IT B / מאות אלפים יחגגו וימחו היום במצעד הגאווה התל-אביבי

המצעד יצא בשעה 12:00 מגן מאיר | רחובות רבים בת"א נסגרו כבר אתמול, הרשימה המלאה בפנים | הומואים, לסביות, טרנס, בי וחברות וחברים רבים יהנו היום מהופעות, נאומי פוליטיקאים, הפנינג למשפחות וגם מחאות פנים קהילתיות | תרימו

מצעד הגאווה בתל אביב 2015 (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90).
מצעד הגאווה בתל אביב 2015 (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90).

מצעד הגאווה התל-אביבי ייערך היום, ומאות אלפים צפויים לגדוש את רחובות העיר העברית, בינהם עשרות אלפי תיירות ותיירים. הנושא השנתי של המצעד, שנבחר על ידי הקהילה בהצבעה אינטרנטית, הוא בי סקסואליות. המסר שנבחר השנה הוא "Let it B" בנסיון להדגיש את המורכבות והגיוון הקהילתי. א-נשים ביסקסואלים סובלים מדעות קדומות מצד סטרייטים, אך גם בתוך הקהילה הלהט"בית, שם דורשים מהם לעיתים "לבחור צד".

המצעד יחל בהתכנסות בגן מאיר, שם יופיעו אמנים ולהקות, ינאמו הפוליטיקאים, וכולם יזיעו אחד קרוב לשנייה. המצעד עצמו יצעד ברחובות בוגרשוב למערב, הירקון לכיוון צפון עד רח' פרישמן, פרישמן למערב עד הרברט סמואל, הרברט סמואל פינת של"ג לדרום עד לגן צ'ארלס קלור, שם יתקיים הפנינג עם בימת הופעות גדולה.

לו"ז המצעד:
10:00- 12:00- הפנינג לכל המשפחה בגן מאיר
12:00- צעדה מגן מאיר לכיוון טיילת הרברט סמואל
13:00- הזנקת המשאיות מרחוב הרברט סמואל פינת פרישמן
14:00-18:30- חגיגות בפארק צ'רלס קלור

זו השנה ה-19 בה צועד מצעד גאווה גדול ברחובות תל אביב בחודש יוני, כשלפני כן התקיימו אירועים שונים, קטנים יותר, בגינת שנקין ובמה שהיתה אז, כיכר מלכי ישראל. המצעד התל אביבי הוא הגדול ביותר בישראל, ומזה כמה שנים, הגדול ביותר במזרח התיכון ובאסיה, והוא היחיד בישראל הנתמך כולו בידי העירייה. מצעדים נוספים צפויים בחודשיים הקרובים בירושלים, באר-שבע, חיפה, אשדוד, חדרה וראשון לציון.

שיר המצעד – אותו מבצעת אישתר:

על הבמה המרכזית בגן צ'ארלס קלור יופיעו הזמרת ספיר סבן, מיומנה, שימי תבורי, ג'ולייטה והלקה הבינ"ל ARMY OF LOVE. מתחם צ'ארלס קלור יכלול מתחם מוצל למשפחות עם הפעלות לילדים, הופעות ומתקנים מתנפחים; מתחם נוער שבו יפעל ארגון הנוער הגאה ומתחם צ'יל אאוט, דוכני מזון, שתייה ומוצרי גאווה.

מצעד הגאווה בתל אביב 2015 (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90).
מצעד הגאווה בתל אביב 2015 (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90).

משטרת ישראל פרסמה הנחיות לנהגים ולנהגות, אילו רחובות יהיו חסומים ומתי, על מנת להימנע מעמידה ממושכת בפקקים. המשטרה ממליצה להשתמש בתחבורה הציבורית, ומזכירה כי חל איסור על הכנסת נשק למתחם הכינוס ולמתחם בו תתקיים מסיבת החוף. בעלי הכלבים שימו לב כי גם החברים על ארבע לא יוכלו להיכנס למתחם האירוע.

מצעד הגאווה בתל אביב 2015 (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90).
מצעד הגאווה בתל אביב 2015 (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90).

רבים שואלים את עצמם בשנים האחרונות מדוע יש צורך במצעד גאווה, הרי תל-אביב פתוחה, מקבלת וורודה, ולהט"ב נהנים כאן מזכויות שאחיהם במזרח התיכון לא חולמים עליהן. לכן חשוב לזכור שהמצעד הוא קודם כל מחאה על חוסר השוויון לו זוכים להט"ב בישראל, ועל הלהט"בופוביה שהיא מנת חלקם של כל מי שחורג מהנורמה המינית והמגדרית.

מי שלוקחים את המחאה במצעד אפילו עוד יותר רחוק, הם אלו שיצעדו היום במחאה כנגד מה שמכנים 'פינק-וושינג' – שימוש ציני של ממשלת ישראל בזכויות היחסיות שמקבלים להט"ב בישראל כדי לכסות על עוולות ישראל בשטחים. הצועדים והצועדות הללו רואים במצעד הגאווה התל-אביבי "כיבוס" של הכיבוש, והם לא מתכוונים לעבור על זה בשקט.

הפוליטיקאים מימין ומשמאל כבר מתכוננים למצעד, ורבות ורבים מהם יגיעו היום להצטלם, לנאום ולצעוד. המועמד לראשות מפלגת העבודה, עמר בר-לב, כבר שבר את האינטרנט אתמול, כשפרסם את הציוץ הזה בעמוד הטוויטר שלו, תכלס יצא מלכה.

לאחר המצעד, ולאורך סוף השבוע יתקיימו מסיבות ואירועים רבים – כל אחת ואחד יוכלו למצוא לעצמן את המסיבה עבורן, רשימה כזו, שהכינו החברים שלנו מ-MAKO גאווה תוכלו למצוא כאן. נמליץ על פסטיבל הקולנוע הגאה שימשיך עד מחר (שבת), כשבשעה 20:00 יתקיים טקס חלוקת הפרסים לסרטים הזוכים.

מצעד הגאווה בתל אביב 2013 (צילום: סוזנה ינקו/ פלאש 90).
מצעד הגאווה בתל אביב 2013 (צילום: סוזנה ינקו/ פלאש 90).
דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!