דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

צבא וביטחון / מנהרה של חמאס התגלתה מתחת לשני בתי ספר של אונר"א ברצועת עזה

סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטינים שגילתה את המנהרה בתחילת החודש, גינתה את ממשלת חמאס על חפירתה והודיעה כי היא תיאטם | מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי: "זלזול מתועב בחיי ילדים"

חשיפת מנהרת טרור בעוטף עזה, יולי 2014 (צילום: דובר צה"ל)
חשיפת מנהרת טרור בעוטף עזה, יולי 2014 (צילום: דובר צה"ל)

סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א) גינתה אמש (שישי) את ממשל חמאס בעזה אחרי גילויה של מנהרה מתחת לשני בתי ספר לבנים שהיא מפעילה ברצועה. על פי פרסום של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי, המנהרה התגלתה ב-1 ביוני במחנה הפליטים.

אתר ynet פרסם כי המנהרה שנחשפה הייתה בעומק של שניים עד שלושה מטרים מתחת לפני הקרקע של בית הספר, והתוואי שלה המשיך לעומק רצועת עזה ולכיוון גדר המערכת עם ישראל. עוד פורסם כי מאחר וחמאס לא העביר לאונר"א פרטים על תוואי המנהרה, לא ניתן לקבוע אם מדובר במנהרה התקפית שהתוואי שלה בסוף חוצה לכיוון ישראל, או שמדובר במנהרה הגנתית שהיא מנהרה שנועדה לנייד כוחות צבאיים של חמאס ממקום אחד ברצועה למקום אחר מתחת לאדמה במקרה של פשיטה יבשתית של צה"ל על הרצועה.

מאונר"א נמסר אמש כי הסוכנות "מגנה את קיומן של מנהרות כאלה באופן החמור ביותר", וכן טענה כי "התערבה בנושא המלוא העצמה והביעה את מחאתה בפני חמאס". על פי ההודעה, אין למנהרה "כל פתחי כניסה או יציאה" בתחומי בתי הספר והיא תיהרס ותיאטם.

"היום אושר כי אירגון הטרור חמאס בנה מנהרת טרור מתחת לשני בתי-ספר סמוכים של אונר"א" כתב שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, במכתב ששיגר אמש (שישי) אל מוצעת הבטחון של הארגון.

"גילוי מנהרת הטרור הפועלת ישירות מתחת לכיתותיהם של ילדים צעירים אינה מקרה יחיד, אלא נסיון אחרון מבין שרשרת ארוכה של נסיונות מטרידים לניצול מנגנוני האו"ם ע"י הטרוריסטים של חמאס." דנון הוסיף כי "הממצאים האחרונים מאשרים שוב כי אכזריותו של ארגון חמאס אינה יודעת גבולות, וכוללת את סיכונם של מרכזי לימוד וחינוך ושימוש בילדים כמגנים אנושיים." בנוסף, ביקר דנון את הקהילה הבין לאומית כשכתב כי חרף הממצאים הרבים אשר הובאו בעבר על ידי הנציגות הישראלית, הדברים נפלו עד כה על אוזניים ערלות. "הפעם, אסור לקהילה הבינלאומית לעצום עיניה לנוכח ניצול כה ציני."

ישראל מאשימה את חמאס כבר זמן רב בניצול תשתיות אזרחיות לצרכים צבאיים ובשימוש בחומרי גלם המסופקים לרצועה לבניית מערך הנשק שלו במקום לפרויקטים אזרחיים. בפרסום בשפה הערבית בדף הפייסבוק הרשמי של מפקדת תיאום פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש), תקף האלוף יואב פולי מרדכי את גילוי המנהרה.

"חשבנו במערכת כיצד להגיב על הזלזול המתועב בחיי ילדים" כתב מרדכי, "אך החלטנו לבסוף לשאיר זאת לעיתון אל-עכאז הסעודי שנכתבו בה אתמול השורות הבאות: 'חמאס היא זו שמובילה את את עזה לאסון הומניטרי בכך שהיא משתלטת ומחרימה את הסיוע ההומניארי, בנוסף לאיום על חיי התושבים שהיא מבצעת בעזרת המנהרות שהיא חופרת תחת בתי הספר ובתי החולים וזאת כדי לנצל את התושבים כמגן אנושי.

מרדכי הוסיף כי "ברור כשמש כי העולם הערבי כולו הבין שארגון הטרור חמאס הוא זה שהורס את רצועת עזה ומחסל כל סיכוי של עתיד טוב לעזתים. אולי הגיעה העת שיבינו זאת תושבי הרצועה בעצמם".

نفق إرهابي لحماس تحت مدرسة الأونروا في القطاعفي 6.1 تم كشف نفق إرهابي لحماس تحت مدرسة وكالة الغوث الأممية #الأونروا…

Posted by ‎المنسق‎ on Friday, June 9, 2017

חמאס פועל לשיקום רשת המנהרות התת-קרקעיות ששימשו לביצוע פיגועים בשטחי ישראל ולאחסון נשק, אחרי הפגיעה בהן במהלך מבצע צוק איתן ב-2014.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!