דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / הסנסציה מלטביה: ילנה אוסטפנקו היא אלופת הרולאן גארוס

הלטבית בת העשרים המדורגת במקום ה-47 בעולם, השתתפה לראשונה בטורניר ועשתה אמש (שבת) היסטוריה כשזכתה בתואר גרנד סלאם ראשון עבורה, ועבור מדינתה | במשחק הגמר הצליחה אוסטפנקו להתאושש מפיגור וניצחה מספר 3 בעולם - סימונה האלפ

ילנה אוסטפנקו מלטביה, מחזיקה את גביע הרולאן גארוס לנשים 2017 אחרי שניצחה בגמר את סימונה האלפ. צילום: (AP Photo/Christophe Ena)
ילנה אוסטפנקו מלטביה, מחזיקה את גביע הרולאן גארוס לנשים 2017 אחרי שניצחה בגמר את סימונה האלפ. צילום: (AP Photo/Christophe Ena)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אף אחד לא נשאר אדיש כשהכרוז באצטדיון פיליפ שאטרייה בפריז הכריז: "מַדְמוּאָזֶל אוסטפנקו היא אלופת ה'רולאן גארוס' לשנת 2017". ילנה אוסטפנקו, הלטבית בת העשרים בלבד, הגיעה לטורניר כמדורגת במקום ה-47, הדהימה את המדורגת 3 בעולם סימנה האלפ הרומנייה, בתוצאה 6:4, 4:6, 3:6 ועשתה היסטוריה עם תואר גראנד סלאם ראשון למדינתה. האלפ, שרשמה הפסד שני בגמר הרולאן גארוס, לא תעלה למקום ה-1 בעולם.

אוסטפנקו זכתה אמש בגרנד סלאם הראשון בקריירה, והראשון ללטביה, בצורה המשכנעת ביותר, עם קאמבק גדול מול המועמדת הבלתי מעורערת לזכייה בטורניר – סימונה האלפ. אחרי מערכה ראשונה בשליטת של הרומנייה, אוסטפנקו עשתה את הבלתי ייאמן, כשהפכה את התוצאה ולבסוף ניצחה 1:2 (6:4, 4:6, 3:6). בגיל 20 היא כבר אלופת הרולאן גארוס. לא פחות מסנסציה, שצפויה להזניק אותה למקום ה-12 בעולם.

בדרך לגמר הדיחה הלטבית את סמנת'ה סטוסור (מקום 22) והדהימה את קרוליין ווזניאקי (מקום 11). בחצי הגמר המשיכה להציג טניס איכותי וגברה על טימאה באצ'ינסקי השווייצרית (מקום 31) עם ניצחון 6:7 (4), 6:3 ו-3:6 בדרך לגמר גראנד סלאם ראשון.

עבור האלפ, המדורגת 3 בעולם, הייתה זו ההופעה השנייה בגמר הרולאן גארוס כשהקודמת הייתה ב-2014, אז הפסידה למריה שראפובה. בחצי הגמר האלפ גברה על קרולינה פלישקובה הצ'כית (מקום 2 בעולם) 4:6, 6:3, 3:6.

מהלך המשחק

מערכה ראשונה – אוסטפנקו פתחה חזק ושברה את האלפ במשחקון הראשון על האפס, אך הרומנייה הגיבה עם שבירה משלה בדרך ל-1:1. משם הלטבית המשיכה להראות טוב על המגרש והצליחה לשבור ל-2:3, אבל האלפ המנוסה שברה מיד על האפס ושמרה על משחקון ההגשה בדרך לעלות ל-3:4. הרומנייה ניצלה טעויות רבות של אוסטפנקו והשיגה שבירה שלישית בדרך לניצחון 4:6 במערכה הראשונה.

מערכה שנייה – לאוסטפנקו היו שלוש אפשריות שבירה במשחקון ההגשה הראשון אבל היא לא הצליחה לשמור עליהן והאלפ שברה אותה וגם עלתה ל-0:3 כשהיא נראית בטוחה בעצמה לקראת זכייה בטורניר. אבל ללטבית הנחושה היו תכניות אחרות, אוסטפנקו הצילה שלוש נקודות שבירה כדי לקחת משחקון ראשון, וצימקה ל-3:2 לאחר שהשיגה שבירה. המומנטום עבר לצד הלטבית שהפכה את התוצאה עם משחקון רביעי רצוף ל-.3:4 אחריו אוסטפנקו לא הייתה מרוכזת במשחקון הגשה שלה ואפשרה להאלפ לשבור חזרה ל-4:4. אוסטפנקו התאוששה והגיבה עם חבטות החזרה נהדרות ובסיום המערכה שברה את האלפ על האפס וחתמה עם חבטה נהדרת על הקו שקבעה 6:4  וצמצמה את התוצאה ל1:1 במערכות.

מערכה שלישית – שתי השחקניות שמרו על משחקוני ההגשה,  השבירה הראשונה במערכה הגיעה במשחקון הרביעי בו אוסטפנקו הגישה, האלפ שוב הרוויחה מהטעויות של יריבתה ועלתה ל-1:3. אוסטפנקו לא התבלבלה וחזרה למשחק עם שבירה מרשימה משלה. במשחקון הבא היא עמדה יפה בלחץ ובזכות אייס השוותה 3:3. הלטבית ניצלה עוד אפשרות שבירה והיה לה גם הרבה מזל מהרשת שעזרה לה לעלות ל-3:4. מכאן זה כבר היה מופע יחיד של הלטבית הצעירה ששיחקה בקור רוח וסיימה את המשחק עם ווינר אדיר בחבטת ההחזרה שקבע 3:6 במערכה השלישית ו-1:2 במערכות לילנה אוסטפנקו שזוכה בתואר היוקרתי אחרי משחק שללא ספק ייזכר בעוד שנים רבות.

 

אני בתוך חלום

אוסטפנקו נשמעה נרגשת בסיום, אמרה כי "אני לא מאמינה שאני אלופה בגיל 20. הכרתי את ההיסטוריה, ידעתי שביום בו נולדתי גוסטבו קוורטן זכה בתואר הראשון שלו ברולאן גארוס. אין לי מילים, אני בתוך חלום. אני כל כך שמחה. תודה רבה לכל האוהדים שתמכו בי, מאוד נהניתי לשחק פה, אני אוהבת אתכם". הלטבית ניסתה לסכם את הניצחון הגדול שלה: "סימונה שחקנית מצוינת. ניסיתי לשחק אגרסיבי והדברים הסתדרו לכיווני. נלחמתי על כל נקודה. אני מאושרת שהמשחק הסתיים לזכותי."

המפסידה סימונה האלפ החמיאה לאלופה הטרייה: "הייתי קרובה לתואר, אבל הפסדתי. היא הייתה ראויה לניצחון, היא שיחקה היטב".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!