דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט' באדר ב' תשפ"ד 19.03.24
16.4°תל אביב
  • 9.0°ירושלים
  • 16.4°תל אביב
  • 15.2°חיפה
  • 14.9°אשדוד
  • 15.9°באר שבע
  • 21.9°אילת
  • 16.8°טבריה
  • 11.5°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור יהודי

טרור יהודי / כתב אישום נגד אחד ממחברי הספר תורת המלך בגין הסתה לאלימות

יוסף אליצור, תושב יצהר, שהיה ממחברי הספר הגזעני, מואשם כי שני טורים שפרסם באתר "הקול היהודי", הסיתו לפעולות אלימות נגד ערבים באשר הם | מוקדם יותר השבוע הורשעו בהסתה לאלימות שניים מעורכי האתר

הרב יוסף אליצור בעת מעצר סביב פרסום כתב ההלכה ׳תורת המלך׳ (צילום: רוני שוצר / פלאש 90).
הרב יוסף אליצור בעת מעצר סביב פרסום כתב ההלכה ׳תורת המלך׳ (צילום: רוני שוצר / פלאש 90).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (שלישי) כתב אישום נגד יוסף אליצור, לשעבר ראש הישיבה "עוד יוסף חי", בגין הסתה לאלימות בטורים שכתב לאתר "הקול היהודי" – אתר בעל אופי חדשותי שהוקם ב-2010 על ידי פעילים מיצהר המזוהים עם דרכו של יצחק גינזבורג.

כתב האישום הוגש באישורו של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בשל העובדה שאופי העבירות המיוחסות לו משיקות לחופש הביטוי. מוקדם יותר השבוע, הורשעו שניים מעורכי האתר בעבירות דומות.

מימין: תג מחיר בירושלים ותג מחיר בכפר נאעורה (צילום: דוברות המשטרה)
מימין: תג מחיר בירושלים ותג מחיר בכפר נאעורה (צילום: דוברות המשטרה)

אליצור מואשם כי לאחר הרצח של תושב יצהר אביתר בורובסקי ז"ל בפיגוע דקירה, כתב שני מאמרי דעה באתר "הקול היהודי", בהם הסית לאלימות כנגד ערבים. במאמר הראשון – "אסור להתייאש- רק לצמוח יש! דעה" – כתב כי "ישנה תופעה ההולכת ומתרחבת של פעולות שעושים יהודים חמים כנגד האויב. אפשר לראות בכך מעשים נואשים של ציבור שנדחק לפינה, אבל מי שיתקרב יבחין כי מדובר בניצנים של ציבור הולך וגדל שלוקח אחריות על בטחון היהודים".

בהתייחס לפעולות הטרור היהודי, המכונות גם "תג מחיר", כתב אליצור כי "אחרי הירצחו של הקדוש, אביתר בורובסקי הי"ד, התבצעו פעולות שונות ברחבי הארץ. הפעולות כוונו בעיקר כנגד האוכלוסייה הערבית, המחפה על פשע, העיקר הוא שהולך ומתרקם ציבור שיש לו חזון אחר, חזון של שלטון שמייצג את העם היהודי. הציבור הזה גם פועל פעולות בשטח האויב. הפעולות הללו אינן נובעות מייאוש; הן מעשים ראשוניים של הרמת ראש על ידי ציבור חדש. במעשים הללו מתחילים להתבטא היהודים המפוכחים, אלה שמבינים שהיהדות היא עיקר הקיום שלנו פה. המעשים הללו הם ניצנים ראשונים של אמון יהודי, ערבות הדדית, ודאגה לשלום היהודים בארץ ישראל ובעולם…".

במאמר נוסף, שכותרתו "איך 'לתפוס' את מבצעי תג מחיר- דעה", תקף אליצור את כוחות הביטחון, וטען כי תפיסתם כלפי "קומץ הקיצונים" שמבצעים תג מחיר הם "היסוד לכישלון". לדבריו, "אותם אנשי בטחון, ששנים חיו בסגנון של 'אין פתרון צבאי לאינתיפאדה', ושהתייחסו להתקוממות הערבית כאל דבר הגיוני וסביר (גם אם צריך לתת לו 'גבולות' ולא לאפשר לו להיות 'מוגזם')…אותם כוחות שבשם התפיסה המבינה את הצד הערבי הרצחני מחליטים 'להכיל' את הרצחנות הערבית ולהפקיר את חיילי צה"ל למשיסה וקלס יומיומיים- אותם אנשים פשוט לא מסוגלים להאמין שהצד היהודי מוכרח להתקומם".

בהמשך, כפר אליצור בעובדה כי מבצעי פעולות הטרור הם פושעים, וכינה אותם "מי שעוד לב חם בו לבעור כנגד העוול והרשעות". אליצור המשיך וטען כי "באמת צריך 'לתפוס' את המעשים הללו. לתפוס במובן החיובי- ללכד. המעשים הללו, שנולדים מחום ומערבות הדדית של יהודים, אינם התכלית (גם אם בהחלט אפשר להבין אותם במציאות הנוכחית). בסופו של דבר איש אינו רוצה לחיות באנרכיה, וגם אם יש זמן שבו נאלצים לחיות לפי חוק הג'ונגל ולהראות לרשעי אומות העולם שגם במשחק הזה יהודים יכולים לשחק- המטרה היא להגיע לממסד מתוקן שהדאגה ליהודים היא חלק מובנה ממנו, בו הצדק והטוב מנצחים את העוול והרע, ולא רק שומרים על 'איזון' בין דרישות הרשעים לבין דרישות ההישרדות של הנרדפים".

'תג מחיר' במחנה פליטים ליד רמאללה, אוגוסט 2012. תושבי בית אל זרקו בקבוק תבערה על רכב פלסטיני וריססו כתובות נאצה (צילום: פלאש 90)
'תג מחיר' במחנה פליטים ליד רמאללה, אוגוסט 2012. תושבי בית אל זרקו בקבוק תבערה על רכב פלסטיני וריססו כתובות נאצה (צילום: פלאש 90)

על פי כתב האישום, במאמרים אלו קרא אליצור באופן ישיר לעשיית "מעשה אלימות, או דברי שבח, אהדה, או עידוד למעשה אלימות, תמיכה בו או הזדהות עמו, ועל פי תוכנו של הפרסום המסית והנסיבות בהן פורסם, יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה אלימות".

שני המאמרים, שפורסמו בתקופה בה אירעו בשטחי יהודה ושומרון אירועים אלימים כלפי ערבים על רקע רצח בורובסקי ז"ל,  זכו לתגובות רבות מצד קוראי אתר הקול היהודי, חלק ניכר מהן תומכות ואוהדות. על פי הודעת הפרקליטות, תכנים אלו עדיין זמינים באתר הקול היהודי,  וזאת למרות ש"לנאשם הייתה יכולת לפעול להסרת התכנים האמורים מהאתר בכל עת…גם לאחר שנחקר באזהרה בחשד לכך שבתכנים אלה יש משום הפרה לכאורה של הדין הפלילי".

הספר ׳תורת המלך׳ (צילום: נתי שוחט / פלאש 90).
הספר ׳תורת המלך׳ (צילום: נתי שוחט / פלאש 90).

אין זו הפעם הראשונה בה מעורב אליצור בעבירות מסוג זה. בעבר שקל היועץ המשפטי לממשלה להעמידו לדין בגין מאמר שפרסם בדצמבר 2009 באתר "הקול היהודי", מאמר תחת הכותרת "ערבות הדדית", שנתפס כתשתית הרעיונית של פעולות "תג מחיר". באותה שנה היה מעורב גם בכתיבת הספר "תורת המלך", שהעמיד על כנה תורת גזע יהודית. בשני המקרים הוחלט, בסופו של דבר שלא להעמידו לדין.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!