דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
20.5°תל אביב
  • 15.0°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 19.1°באר שבע
  • 30.4°אילת
  • 21.7°טבריה
  • 17.7°צפת
  • 20.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אילן גילאון

שיוויון / הסתיימה הפגנת הנכים בת"א: "נכה לא צריך לבקש צדקה"

הפגנת הנכים היא חלק ממאבק ארוך - שמטרתו אחת: חיים בכבוד | קיצבת הנכות עומדת כיום על כ-2,342 שקלים בלבד | האם המלצות הוועדה בראשה עומד פרופ' שמחון יתנו את המענה הנדרש? מסתמן שהתשובה לכך שלילית

  • אלי בוסקילה בהפגנת הנכים בת"א:  "נכה לא צריך לבקש צדקה" (תמונה: טל כרמון)
    אלי בוסקילה בהפגנת הנכים בת"א: "נכה לא צריך לבקש צדקה" (תמונה: טל כרמון)
  • הפגנת הנכים בת"א, "נכה לא צריך לבקש צדקה" (תמונה: טל כרמון)
    הפגנת הנכים בת"א, "נכה לא צריך לבקש צדקה" (תמונה: טל כרמון)
  • הפגנת הנכים בת"א, "נכה לא צריך לבקש צדקה" (תמונה: טל כרמון)
    הפגנת הנכים בת"א, "נכה לא צריך לבקש צדקה" (תמונה: טל כרמון)
  • "לא נשתוק, לא נוותר, עד לשכר מינימום", הפגנת הנכים בת"א (צילום: טל כרמון)
    "לא נשתוק, לא נוותר, עד לשכר מינימום", הפגנת הנכים בת"א (צילום: טל כרמון)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

לאחר מאבק ממושך, אמורות המלצות הוועדה של פרופסור אבי שמחון, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, להיות מוגשות בקרוב לראש הממשלה ולשר האוצר בנוגע לעדכון קצבאות הנכים. בשעה זו חוסמים הנכים והנכות את צומת עזריאלי בתל-אביב, בדרישה ברורה – העלאת קצבת הנכות לגובה שכר המינימום.

הסיקור החי הסתיים.
ניתן לקרוא את הסיקור כפי שהיה

אילן גילאון (מרצ) בהפגנה: ״ראש הממשלה ושר האוצר משקרים לציבור הנכים ומוכרים לו ועדות במקום פתרונות אמיתיים למצוקת העוני והאומללות שגוזרות הקצבה הקיימת על למעלה מרבע מיליון אנשים עם מוגבלות בישראל. מרוב ועדות לא רואים את הקצבה. עוד בטרם הגישה ועדת שמחון את מסקנותיה ברור לכל בר-דעת כי הן נועדו להסות את הזעקה האדירה שמשמיע ציבור הנכים כבר חמש-עשרה שנים שבהן לא עודכנה קצבתו ולו בשקל שחוק אחד. הביזיון הזה נגמר, ולכן נצא, נפגין, נתנגד ונתקומם בתל אביב, ירושלים, חיפה ובכל מקום עד שהקצבאות יעודכנו לגובה שכר המינימום לפחות.״

 

המשטרה מבקשת מציבור הנהגים שלא להגיע לאזור ארלוזרוב-נמיר בת"א

משטרת ישראל פירסמה את הכבישים החסומים בעקבות ההפגנה, ומבקשת מציבור הנהגים מתבקש שלא להגיע לצומת פינת הרח' ארלוזורוב-נמיר. הצומת חסומה וישנם עומסי תנועה בכל הרחובות הסמוכים אליו.

* דרך נמיר לכיוון דרום מפנקס.
* דרך נמיר לכיוון צפון מצומת תנובה.
* ארלוזורוב למזרח מאבן גבירול.
* על פרשת דרכים למערב מהכניסה לרכבת.

ח"כ נחמן שי: "ההצעה החדשה היא בבחינת לעג לרש"

חבר הכנסת נחמן שי (המחנה הציוני), הגיב להחלטות הוועדה: "הנכים הם כלי משחק בוויכוחים פוליטיים- אישיים בין ראש הממשלה לבין שר האוצר. הכנסת החליטה להעלות את הקצבאות ולהשוואתן לשכר המינימום במשק, אמנם מאותו הרגע עשתה הממשלה אקרובטיקה ותרגילי קרקע שלא היו מביישים אף אלוף אולימפי, רק כדי להתחמק. עכשיו, גם לאחר שהאוצר הציע תוספת משמעותית, החליט ראש הממשלה לקצץ לה את הכנפיים וההצעה החדשה היא בבחינת לעג לרש. כך נוהגת ישראל ב- 250,000 נכים".

יו"ר האופוזיציה הרצוג: "לא לקדש את מסגרת התקציב הגוזרת עוני על הנכים"

ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג: "מגבה את הנכים במאבקם המוצדק והנכון כנגד תפיסת הממשלה ומדיניותו הברורה של נתניהו, המנוגדת להיגיון של מדינת רווחה מתוקנת ולכל מי ששם לנגד עיניו את החיים עצמם קודם.

בשנים האחרונות קצבת הנכות לא עודכנה, בעוד רמת החיים ויוקר המחייה עלו באופן דרמטי. שנים בהן לנתניהו שליטה כמעט מוחלטת בכלכלה הישראלית, בהן הוא פועל לסרס ולרסק את השרים החברתיים בממשלתו ופועל לשמר את הסטטוס קוו, בו החזק מורווח והחלש נמעך.

כשמקימי המדינה חוקקו את חוק חינוך חובה חינם, הקימו את מערך הביטחון הסוציאלי ובנו מערכת בריאות מפוארת, הם לא קידשו את מסגרת התקציב שבשמה גוזר נתניהו עוני על הנכים בישראל, אלא עשו מה שטוב למדינה ולאזרחיה.

כשר הרווחה והשירותים החברתיים לשעבר, שמלווה את ציבור הנכים במאבקיו השונים, אני יודע שמדינת ישראל יכולה והיא מחוייבת לעזור לאוכלוסיית הנכים בישראל ולעלות את קצבת הנכות לגובה שכר המינימום. מסגרת התקציב שנתניהו מקדש היא לא גזירת גורל, אלא מדיניות שאפשר לשנות ולהתאים לצרכים החברתיים, לצמצום אי השוויון ולמחיקת העוני בקרב אוכלוסיות חלשות. זה אפשרי, כלכלי, מוסרי ונכון."

אלי בוסקילה, משתתף בהפגנה: "נכה לא צריך לבקש צדקה"

אלי בוסקילה, המשתתף בהפגנה: "אנחנו נלחמים על דבר אחד קצבת נכות בגובה שכר מינימום, לא ועדות לא כחלון ולא ביבי אף אחד לא יעצור אותנו. אנחנו נלחמים על החיים שלנו. נכים לא צריכים כל חודש להתמודד עם דילמה של תרופות או אוכל או שכ"ד. נכה לא צריך לבקש צדקה. אנחנו דורשים צדק חברתי"

ח"כ שמולי: "המלצות שמחון הן לעג לרש"

חבר הכנסת איציק שמולי (המחנה הציוני) על ההחלטה להעלות את קצבאות הנכים בכמה מאות שקלים בלבד: "המלצות שמחון הן לעג לרש ויריקה בפרצופם של הנכים שמפגינים כבר חודשים ארוכים על הזכות לחיות בכבוד. ראש הממשלה פשוט מקרקס את החלטת שר האוצר ובמקום דום שתיקה, אני קורא לכחלון להיאבק ואם צריך גם לזעזע את הממשלה."

אביטל כהן: "אנחנו לא מצליחים לשרוד את מה שקורה פה"

אביטל כהן: "בואי לא נדבר על המסקנות הם גרועות ומדברים על זה בכל מקום. אנחנו הבאנו ארון קבורה מיצג מאוד חזק וברור מלווים ככ הרבה לוויות של נכים שבוחרים שמסיימים את חייהם. דבר מאוד קשה פעם ראשונה שרדו את השואה ואנחנו לא מצליחים לשרוד את מה שקורה פה. היהודים שרדו שואה ואנחנו לא מצליחים ראש הממשלה חייב לפתוח את הלב השר כחלון חייב לפתוח את הלב ולהתעשת, בעיה כזאת הוא צריך לפתור. 238 אלף נכים, בבחירת האלה הנכים לא מתכוונים לוותר וגם בני המשפחות, ומעגל העוני מתרחב. אבא שלי יצא ממעגל העבודה, אני לא יכולה לקחת מהקצבאות שלו."

נעמי מורביה: "הנכים נוהרים בהמוניהם לקלפיות"

נעמי מורביה: "המאבק מתמקד במשפט אחד בסיסי – 'דורשים קצבת נכות בגובה שכר מינימום, בפעימה אחת'. אין לנו את מינימום האמון, מאחר ואין מנהיג, אין מנהיגות, אין משילות ואין רציפות שלטונית. מי תוקע לידיני שב-2018 לא יתקיימו בחירות? כי אם ב-2018 יתקיימו בחירות, שר האוצר יכבד את מה ששר האוצר הנוכחי חוקק. ב-2002 2003 מר נתניהו היה שר האוצר. מה הם עשו? נתנו תוספת ומיד לאחר מכן הכניסו אותנו להקפאה, הקצבאות לא התעדכנו 10 שנים. כשיצאו מהקפאה הצמיד למדד, אבל כדי להיות ממש בטוח שלא יעלו, הכניס סעיף נקבל עדכון – רק במקרה מסויים שהתפלק להם פעם אחת. ומה קרה? אנחנו מגיעים ל-2013, שר הרווחה כחלון, גילאון מגיש את החוק פעם ראשונה. כחלון בא, בנוכחותי, ואומר לו 'תמשוך את החוק ואני תוך חצי שנה מגיש אותו כהצעה ממשלתית'. ומה קרה? 3 חודשים התפזרה הממשלה. בא שר אוצר חדש, עד שהוא מכין תכניות שוב בחירות, ואז כחלון נהיה שר האוצר. אני וגילאון אומרים – בואו נאתגר את כחלון. ומה קורה? קודם כל הפילו את החוק בגלל משמעת קואליציונית, שזה לא דמוקרטי. פעם שניה זה עובר על חודו של קול. שר הרווחה כץ, שגם היום הצהיר שהוא תומך בנו, יצא מהמליאה. ח"כ נאווה בוקר נשארה בלשכה וח"כ משה גפני נמנע. אז בשביל מה עשו את כל המריחה של זליכה, ומורידים? שמחון הופך להיות ועדה? זה הכל כדי למשוך עד 2018, כשיהיו בחירות. ואז הכותרת שאנחנו נרוץ תחתיה היא אחת – 'הנכים נוהרים בהמוניהם לקלפיות'. רבע מיליון נכים פלוס משפחות זה בערך מיליון וחצי."

עמיר פרץ: "נכה הוא לא חצי בן אדם"

עמיר פרץ (המחנה הציוני) התייחס לביטול מסקנות ועדת זליכה וההחלטה המסתמנת להעלות את קצבאות הנכים במאות שקלים בלבד: ״ביבי ממשיך בתעלולים שלו. עליו להבין שנכה הוא לא חצי בן אדם. זה בלתי-נתפס שנתניהו מצפה שנכה יחיה מקצבה שהיא פחות מחצי שכר מינימום, שגם הוא נמוך מדי. הגיע הזמן להחליף את הממשלה בממשלה שתצמיד את כל קצבאות הביטוח הלאומי לשכר המינימום. כך אעשה כשאבחר!״

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!