דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מרחב תל אביב

טקס העובד המצטיין / 11 עובדות ועובדים קיבלו את פרס העובד המצטיין במרחב ת"א בהסתדרות

מרסדס מנעמ"ת סיפרה ש"יש מקרים ממש של הצלת חיים" בעבודתה, רועי שעובד בבזק כבר 17 שנים מסביר ש"התקלות דומות אבל כל לקוח הוא שונה", ואולגה שלא ידעה כלל ששמה הוגש לועדת הפרס | סיפורם של העובדים והעובדות

טקס עובד מצטיין במרחב ת"א (יעל אלנתן).
טקס עובד מצטיין במרחב ת"א (יעל אלנתן).
יעל אלנתן
יעל אלנתן
כתבת עבודה וצרכנות
צרו קשר עם המערכת:

אחד עשר עובדים ועובדות קיבלו אתמול (שלישי) את פרס העובד המצטיין במרחב תל אביב יפו  של ההסתדרות בטקס שנערך בבניין הבימה בתל אביב. הפרס, הנקרא על שם פעיל ההסתדרות יהושע כצמן ז"ל, נועד להוקיר ולשבח את המצטיינים של השנה, המייצגים 150,000 עובדים ועובדות בעיר תל אביב יפו מתוך כ-600 מקומות עבודה מאוגדים בענפי עבודה שונים ומגוונים.

תיאטרון הבימה היה מלא מפה לפה בעובדות ועובדים ובמשפחות של מקבלי פרסי השנה. כל עובד מצטיין עלה בתורו לקבל פרס, כאשר לפני כן הוקרן סרט וידאו שמתאר את מקום העבודה, פועלו של העובד וראיונות קצרים עם עמיתים לעבודה. בתום הטקס שנמשך כשעה הוזמנו העובדות, והעובדים ובני משפחותיהם להישאר להצגה "הצמה של אבא" המוצגת בתאטרון הבימה.

גרשון גלמן (צילום: יעל אלנתן).
גרשון גלמן (צילום: יעל אלנתן).

אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, בירך לפני הטקס: "הכרה בעובדים שבלטו בתרומתם, היא לא רק ביטוי סמלי להערכה אלא כוח מניע לקידום ההון האנושי ולעידוד המצוינות. האימרה 'לשים את האדם העובד במרכז' איננה רק סיסמא, אלה שליחות חברתית ראשונה במעלה. הנכם ממלאים תפקיד חשוב בעולם יחסי העבודה ובשליחות החברתית שאנו פועלים למענה בהסתדרות".

"זאת הזדמנות להתעסק בטוב. במקום סכסוכי עבודה בעיות שכר ועוד, הטקס מתעסק בדברים הטובים. בתרומה של העובדים למקום עבודתם ובחשיבותם. זה נותן גאווה", בירך גרשון גלמן, יו"ר מרחב תל אביב יפו בהסתדרות. גלמן הוסיף "העובדים היום לא תמיד מקבלים את ההערכה שהם ראויים לה במקום העבודה ואנחנו רואים שהם אלו שמובילים את מקום העבודה בשירות והאיכות. לפעמים אנחנו רואים אלימות במקומות העבודה כמו במערכת הבריאות והחינוך וזה לא קל במיוחד לעובדים הלא מאורגנים. יש לנו עוד דרך ארוכה".

גלמן ורועי גיספן (צילום: יעל אלנתן).
גלמן ורועי גיספן (צילום: יעל אלנתן).

בנאומו התייחס גלמן לבחירות האחרונות בהן זכה לקדנציה נוספת ואמר כי הוא "שמח שערכנו בחירות פתוחות, דמוקרטיות וחופשיות. בקדנציה האחרונה התאגדו 18,000 עובדים חדשים למרחב ב-128 מקומות עבודה חדשים והיד עוד נטויה. ההסתדרות היא התנועה החברתית הגדולה והאותנטית האמתית בישראל. "

הטקס נקרא על שם יהודע כצמן ז"ל שהיה פעיל ההסתדרות מיום עלייתו ארצה ב-1933. כצמן יזם והקים את מוסדות ההסתדרות ומבניה בתל אביב ביניהם סניפי הנוער העובד, אצטדיון בלומפילד ואצטדיון אוסישקין וזכה להכרה על פועלו בפרסים שונים.

מרסדס מזרחי (צילום: יעל אלנתן).
מרסדס מזרחי (צילום: יעל אלנתן).

פסיפס הזוכים נותן הצצה למגוון מקומות העבודה המאוגדים באזור, מבתי חולים ומשרדי ממשלה, דרך מלונות, קופות חולים עירייה וחברות פרטיות.  לצורך ההחלטה על מתן הפרס מוקמת בכל שנה ועדה מקצועית שכוללת את נציגי ההסתדרות במרחב.

שמות הזוכים:

  1. אולגה בריסובה – עובדת 12 שנה בבית חולים אסותא, כמזכירה במכון הדימות והרפואה הגרעינית,
  2. אסנת נגר שטרית – עובדת במשרד העליה הקליטה ב-30 השנים האחרונות. מרכזת את תוכניות הקליטה בקהילה ב-32 רשויות
  3. גלית בטיש – מנהלת מדור עובדי מנהל המשק בבית חולים וולפסון 19 שנה.
  4. גרגורי ניזביצקי – עובד מקורות 15 שנה ומנהל מחלקת קורוזיה
  5. דוד שימונוב – הוא קב"ט בבית אמות המשפט, דוד הוא אחראי משמרת, מנהל הלובי ואחראי המתחם באמות המשפט מ-1996. המתחם עליו הוא אחראי כולל 4 בניינים ושלושה חנייונים.
  6. זבולון קוסייב – עובד במלון מטרופוליטן, כאחראי חדר אוכל. התחיל בענף המלונאות בשנת 1984כעובד במחלקת האירועים.
  7. מרסדס (מרסי) מזרחי – עובדת בנעמת 13שנה ומנהלת שני מעונות רב תכליתייים בעיר,
  8. סיסאין נוגה – עובד כמלגזן בקופת חולים כללית. עובד במחסן קבלה כמלגזן בצוות פיזור המשנע סחורה וכאחראי חדר מלגזות.
  9. עזרא אוטאצי – מנהל מחלקת שיפור רחובות ואתרים (שפר"א) בעיריית תל אביב.
  10. רועי גיספן – טכנאי שירות לקוחות בבזק.
  11. דליה לדרמן – מתכננת מכונות בצה"ל ביחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין. 31 שנה בתפקיד.

רועי גיספן, טכנאי שירות לקוחות בבזק, נמצא כבר 17 שנה בתפקיד. הוא מספר כי  "לתקלות יש אופי מאוד דומה אבל כל לקוח הוא שונה ולכן זה אף פעם לא אותו דבר. תמיד יש עניין, תמיד יש משהו שונה. מבחינת תקלות זה לא מאתגר כבר אבל זה עדיין כייף לתת שירות ללקוח שאומר תודה רבה ושמח על השירות הטוב שהוא קיבל. "

איך ההרגשה לקבל את פרס העובד המצטיין?
"את האמת הפתיעו אותי לגמרי עם זה. אפילו לא ידעתי שהגישו את המועמדות שלי, זה כבוד בשבילי. ואני שמח שהעבודה שלי והמאמצים שלי מקבלים את ההכרה." רועי מספר כי אמו גאה מאוד ותגיע לטקס. "היא אומרת שהיא גאה שאני מביא את התעודות האלה כל פעם מחדש."

אולגה בוריסבה (צילום: יעל אלנתן).
אולגה בוריסבה (צילום: יעל אלנתן).

מרסדס (מרסי) מזרחי, מנהלת מעונות בנעמת, הגיעה לעבודה לפני 14 שנה לנהל באופן זמני, כש"הזמני הזה נמשך עד היום". היא מספרת כי היא "אוהבת את היכולת והאפשרות להשפיע ולעזור לאנשים שזקוקים לעזרה". לדבריה, "יש מקרים ממש של הצלת חיים. יש מקרים קשים של משפחות שמגיעות חסרות אונים ומקרי אלימות שאם מפנים אותם נכון ומצליחים לקצר להם תהליכים מול גורמים ונותנים להם הכוונה הם מצליחים להתרומם."

"היה מקרה של אבא שרצה למסור את הילדים לאימוץ והתחננתי שלא יעשה את זה ודאגתי שאמא אחרת תסייע להם עד שהילד יגיע לכיתה אלף והילד יהיה עם האבא בערבים. והיום הילד נישאר עם האבא די בזכותי, והאמא התאוששה, והיום המשפחה התאחדה והם לא שוכחים את זה."

כל המצטיינים (צילום: יעל אלנתן).
כל המצטיינים (צילום: יעל אלנתן).

איך הרגשת לקבל את הפרס?
"ההרגשה טובה של הערכה, של מחויבות לתפקיד. אני נשואה ואמא לשלושה והמשפחה מאוד מפרגנת על הזכיה. למעלה מ-30 עובדות המעון יגיעו לטקס לפרגן וגם חברותיי המנהלות מגיעות. על פי מה שאני יודעת הם מעריכים את פועלי. יש לנו יחסי עובד מעביד טובים כמו משפחה."

אולגה בוריסובה עובדת 12 שנים באסותא במכון הדימות והרפואה הגרעינית. בוריסובה התרגשה מאוד לקבל את הפרס, " כיף נעים ומרגש לקבל את פרס ההצטיינות" אמרה אולגה." איתי נמצאים חברים מהעבודה ובן זוגי וכולם מתרגשים. הופתעתי מאוד מקבלת הפרס. לא ידעתי בכלל שהמליצו עליי. בשבילי זאת חגיגה כפולה כי השבוע אני חוגגת גם יום הולדת 40 אז השמחה גדולה"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!