דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ארה"ב

ארה"ב / חשד לניסיון רצח פוליטי: רפובליקני בכיר נורה במגרש בייסבול

סטיב סקאליס, מצליף הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים, השתתף אתמול (ד') באימון בייסבול של המפלגה הרפובליקנית מחוץ לוושינגטון, כאשר אדם חמוש ירה ברגלו | היורה, ג'יימס הודג'קינסון, נורה ומת מפצעיו

כוחות משטרה והצלה מחוץ למגרש הבייסבול בו נורה חבר הקונגרס הרפובליקני סטיב סקאליס. (צילום: AP Photo/Cliff Owen)
כוחות משטרה והצלה מחוץ למגרש הבייסבול בו נורה חבר הקונגרס הרפובליקני סטיב סקאליס. (צילום: AP Photo/Cliff Owen)

סטיב סקאליס, חבר קונגרס רפובליקני בכיר מלואיזיניה, נורה אתמול (רביעי) על ידי אדם חמוש ברובה בזמן אימון בייסבול של הקונגרס מחוץ לוושינגטון הבירה. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי סקאליס נפצע באורח קשה.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/874971795362897921

מספר אנשים נוספים נפצעו באירוע, בכללם גם אנשי רשויות אכיפת החוק. רוג'רס ויליאמס, חבר קונגרס רפובליקני מטקסס, מסר כי מספר חברי צוות שלו נפגעו בירי.

הסנטור הרפובליקני מאריזונה, ג'ף פלייק, אמר כי היורה החזיק "רובה מסוג כלשהו" והייתה עליו "הרבה מאוד תחמושת. לדבריו, סקאליס אייש את הבסיס השני במשחק האימון כאשר נורה על ידי אדם שעמד קרוב לבסיס השלישי. הוא הוסיף שסקאליס הצליח לצאת בכוחות עצמו משטח המגרש ולהתרחק מהירי.

משטרת הבירה מסרה כי שוטרים שהיו חלק מכוח האבטחה של סקאליס השיבו בירי ופצעו את היורה, שנלקח למעצר.

אחד מעוזריו של סקאליס, מצליף הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים, מסר כי הוא מאושפז בבית החולים של אוניברסיטת וושינגטון ומצבו יציב. על פי הדיווחים סקאליס עדיין נמצא במצב אנוש, ככל הנראה בשל איבוד דם. מצבם של הפצועים האחרים – ככל הנראה שניים מאנשי צוותו של סקאליס, ושוטר אחד – יציב.

האירוע התרחש במגרש בייסבול באלכסנדריה וירג'יניה, בזמן שערכו בו חברי קונגרס אימון בוקר. "היינו באמצע אימון חבטות", אמר פלייק, "פתאום שמענו רעש חזק מאוד של ירי. היורה עצמו עמד ליד הבסיס השלישי והייתה לו תצפית טובה מאוד".

מייק בישופ, חבר קונגרס רפובליקני ממישיגן, אמר שסקאליס עמד ליד הבסיס השני בזמן שנורה. "הסתכלתי ישר עליו" אמר בראיון לתחנת רדיו בדטרויט.

חבר הקונגרס מו ברוקס, רפובליקני מאלבמה, אמר שבין הפצועים האחרים יש ככל הנראה גם שני שוטרים. ברוקס אמר שסקאליס, בן 51, שכב על הרצפה עם מה שתיאר כ"פציעה בירך". הוא הוסיף שעמיתו "זחל אל מחוץ למגרש, משאיר אחריו שובל של דם".

קייטי פילוס טיילה עם שני כלביה בסמוך למגרש כששמעה "הרבה יריות, כנראה יותר מעשרים". היא אמרה לסוכנות הידיעות איי.פי. שהירי "התבצע לאורך די הרבה זמן". לדבריה, ראתה את היורה פוגע בשוטר במדים, שפונה מאוחר יותר על ידי מסוק. פילוס סיפרה שהשוטר יצא מרכב חונה, שלף אקדח וצעק משהו לעבר היורה, שפתח אז באש לכיוונו.

חבר הקונגרס הרפובליקני מקרוליינה הדרומית, ג'ף דאנקן, מסר בהודעה לתקשורת כי היה נוכח באימון ו"ראה את היורה".

"תתפללו, בבקשה, לשלום חבריי", אמר דאנקן.

עידכונים נוספים לגבי מצב הפצועים וזהות היורה

היורה, ג'יימס ט. הודג'קינסון, זוהה כתושב בלוויל שבאילינוי, בן 66. בחשבון הפייסבוק שלו הוא הזדהה כתומך בברני סנדרס ומבקר חריף של המפלגה הרפובליקנית. בהתבטאות אחת שלו, שצוטטה על ידי הוושינגטון פוסט, כינה את הנשיא טראמפ בוגד וטען שיש להיפטר ממנו. בפוסט אחר העלה קריקטורה פוליטית חריפה בה מוצג סקאליס, קורבן הירי שביצע אתמול.

על פי הוושינגטון פוסט הודג'קינסון עבר לאחרונה להתגורר בסמוך למגרש הבייסבול שבו נערכו האימונים של חברי המפלגה הרפובליקנית לקראת משחק של חברי הקונגרס האמריקאי. יתכן שהתגורר ברחוב. על פי דיווחים פקד פעמים רבות את משטח האימונים שבו התבצע הירי. המשטרה בודקת את החשד כי המעשה נעשה ממניעים פוליטיים. הודג'קינסון נורה כאמור ומת מפצעיו בבית החולים.

על פי הידוע כעת הודג'קינסון הצליח לפגוע בארבעה אנשים עד שנורה. תחילה ירה על חבר בית הנבחרים טרנט קלי אך פיספס. לאחר מכן הצליח לפגוע ברגלו של סקאליס, ואז, כאשר הוא נע ומנסה לאתר את חברי הקונגרס הנמלטים יחד עם עוזריהם ניסה לפגוע בחבר הקונגרס פול ראנד ושניים מעוזריו. על פי התיאור נכחו במגרש כ-20 איש, לרבות בנו בן ה-10 של אחד מחברי הקונגרס.

לצד קריאות לאחדות המגיעות מכל אגפי הפוליטיקה והחברה בארה"ב החלו להישמע טענות מצד המחנה השמרני כלפי האגף הקיצוני במפלגה הדמקורטית, אשר יתכן והלהיט הרוחות עד כדי ביצוע מעשה נפשע של אלימות פוליטית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!