דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.8°תל אביב
  • 24.8°ירושלים
  • 25.8°תל אביב
  • 23.3°חיפה
  • 22.0°אשדוד
  • 25.1°באר שבע
  • 25.9°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 23.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בני ביטון

מיכל האמוניה / "יריקה בפרצופם של העובדים": ראש העיר דימונה בתגובה חריפה ליונה יהב

התגובה, על רקע בקשתו של ראש עיריית חיפה שלא לאשר את מתווה הפשרה שהושג בנושא האמוניה בישיבת השרים בראשון | "מכתבו של מר יהב רק חושף את פרצופו האמתי ואותו כמי שעושה כל מאמץ על מנת לטרפד כל פתרון לבעיה אנושית כל כך" | חיפה בתגובה: "חבל שמר ביטון אינו מבין שניתן למצוא חלופה מיידית שתמנע את סגירת המפעל"

ראש עיריית חיפה יונה יהב וראש עיריית דימונה בני ביטון (צילום: ראובן כהן  דוברות עיריית חיפה | יונתן זינדל  פלאש90)
ראש עיריית חיפה יונה יהב וראש עיריית דימונה בני ביטון (צילום: ראובן כהן דוברות עיריית חיפה | יונתן זינדל פלאש90)

בעקבות פנייתו של ראש עיריית חיפה יונה יהב לשרי הממשלה שלא לאשר את החלופה שגובשה לאספקת האמוניה, פרסם היום (חמישי) ראש עיריית דימונה בני ביטון תגובה חריפה ובה הוא מאשים את יהב בהתעלמות ממצוקת העובדים בתעשיות הקשורות באמוניה וקורא לו "לעסוק בענייניו". עיריית חיפה בתגובה: "חבל שמר ביטון אינו מבין שניתן למצוא את האיזון ולמצוא חלופה מידית שתמנע את סגירת המפעל".

החלופה שהוצעה על ידי המשרד להגנת הסביבה וזכתה לתמיכת העובדים, התעשיינים וההסתדרות היא אניית אמוניה בנפח מוקטן שתזרים אמוניה למפעלים בצפון – חיפה כימיקלים ודשנים. לטענת המשרד, חלופה זו תפחית משמעותית את הסיכון ביחס למצב שהיה קיים כאשר מיכל האמוניה עבד. הודעת המשרד הדגישה כי מתווה זה מיועד להציג פתרון לבעיית ייבוא האמוניה בטווח הקצר בלבד.

"המומים ולא מאמינים קראנו אני ועמיתיי למאבק נגד פיטורי עובדי חיפה כימיקלים בדרום את הידיעה ולפיה ראש עיריית חיפה, עמיתי יונה יהב, קורא לממשלת ישראל שלא לאשר כל חלופה לאספקת אמוניה" נכתב בהודעה. עוד מוסיפי כי המכתב "רק חושף את פרצופו האמתי" של יהב "כמי שעושה כל מאמץ על מנת לטרפד כל פתרון לבעיה אנושית כל כך, שחודשים רבים אנשים טובים כמו יו"ר ההסתדרות מר אבי ניסנקורן ועבדכם הנאמן עמלים לפתור אותה".

"למרבה הצער, פנייתו של מר יהב היא יריקה הן בפרצופם של עובדי חיפה כימיקלים דרום אשר חרב הפיטורין מתנוססת מעל פרנסתם והן בפרצופיהם של שרים, ראשי רשויות ואישי ציבור אשר דאגתם לעובדים הנה כנה ואמתית."

ביטון קורא לראש הממשלה ולשרים "להתנער מפניותיו" של יהב ולאשר את המתווה ביום ראשון. לבסוף פונה אל יהב בתקיפות "אדוני, עסוק בעניינך, טפל בבעיות של חיפה, לא של מדינת ישראל. בשביל זה יש לנו את ראש הממשלה מר בנימין נתניהו. כל ניסיון מצדך לטרפד את הפתרון המוצע והמקובל, רק יחזור אליך כבומרנג."

מוקדם יותר השבוע פנו גם עובדי חיפה כימיקלים במכתב לראש העיר יהב וביקשו ממנו לשנות את עמדתו ולתמוך בהצעת הפשרה. "אדוני ‏ראש‏ העיר,‏ המלחמה ‏תמה ‏וכעת,‏ כמו ‏אחרי ‏כל ‏מלחמה, ‏הגיעה ‏העת ‏לבנות, ‏לשקם ‏ולצמוח. אנחנו‏ מסרבים ‏להאמין ‏שיש ‏מי ‏שהמצפון ‏והמוסר ‏שלו ‏יאפשרו ‏לו ‏לתת ‏יד ‏לפיטורי ‏אלפי ‏עובדים‏ מאזורים‏ מוכי ‏אבטלה". יהב השיב להם כי "ההסתה של הנהלת חיפה כימיקלים היא עוד ניסיון להסיט את תשומת הלב משורה ארוכה של מחדלים שביצעה".

תגובת עיריית חיפה:

"דברי האיומים בסגנון ״נפגע בך!״ שמשמיע ראש עירית דימונה הם אמירות חמורות ומסוכנות שאינן מתיישבות עם מעמדו של נבחר ציבור וראש עיר. יונה יהב שבהחלט גאה על הובלת ההחלטה לסגירת מיכל האמוניה ימשיך לפעול לביטחונם של תושבי חיפה והמפרץ למרות האיומים והוא איננו זקוק לדרבון מאיש.

חבל שגם מר ביטון אינו מבין שניתן למצוא את האיזון ולמצוא חלופה מיידית שתמנע את סגירת המפעל. ושאינו יודע כי מחר בבוקר ניתן להביא לנמל אשדוד אמוניה באיזוטנקים ולפתור מיידית את במחסור למפעל בדרום.

המשך פעילות המפעל והממשלה בחוסר שקיפות היא שתביא לסגירת המפעל ועליהם תיפול האחריות. עיריית חיפה חוזרת ומדגישה את נכונותה להיות שותפה לכל מהלך שינוהל במהירות תוך שקיפות מלאה לבחירת חלופה מיידית ⁠⁠⁠"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!